מגה אור בדו"ח השנתי ל-2019:

החברה מעדכנת בדו"ח על הפעילות הצפויה בשנה הנוכחית בישראל ובחו"ל, אך מדגישה: "התמשכות המגפה תביא לדחייה או לביטול של עסקאות''

שיתוף הכתבה
בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (יח"צ)בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (יח"צ)

חברת מגה אור מעריכה כי תוכניותיה לשנת 2020 ייפגעו בשל משבר הקורונה והמגבלות המתמשכות על המשק הישראלי, כמו גם על מדינות רבות ברחבי העולם: בדו"ח השנתי המסכם ל-2019, שפרסמה החברה אתמול (ב') מפרטת החברה כי על פי תוכנית העבודה לשנת 2020 הקבוצה צפויה להקים בניין נוסף בקריית המדע בנס ציונה, בן כ-12,000 מ"ר להשכרה, בהשלמת הקמת חניון הברזל בתל אביב, בהמשך הקמת פרויקט LANDMARK בתל אביב, בהקמת מתחם משרד המשפטים בירושלים, בהקמת הקריה המחוזית בירושלים, בתחילת הקמת פרויקט קריית התקשוב בבאר שבע ובהקמה של פרויקט דיור להשכרה בשוהם.  

בחו"ל בכוונת החברה להמשיך בפיתוח של פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב ברומניה, בפולין, בצ'כיה ובסרביה, וכן לבחון רכישתם של פרויקטים מניבים במדינות אלו. בתחום המגורים תמשיך החברה לפתח את הפרויקטים למגורים על הקרקעות שברשותה, אך תמעיט ברכישת קרקעות מסוג זה. "על פי תוכנית העבודה המאושרת תתחיל החברה בבנייתם של שני בנייני משרדים בבלגרד, תמשיך בהקמת שלב המגורים השני בפרויקט סקייליין, תחל בבניית שני בנייני משרדים חדשים בבוקרשט, תשלים את הקמת הקניון בברשוב, תשלים את בנייתו של בנין משרדים חדש בפראג, תתחיל בבניית פרויקטים לדיור להשכרה בפראג, קראקוב ובוורשה, ותמשיך בהקמת פרויקטים למגורים למכירה בקראקוב, ורשה, סופיה וריגה", נכתב בדו"ח שהוגש לרשות לניירות ערך. "כמו כן, החברה תפעל להשלמת עסקת רכישת הפורטפוליו של בנייני המשרדים ברומניה".

בשלב זה לא ניתן להעריך את השפעת משבר נגיף הקורונה על פעילות החברה, לרבות בכל הנוגע לעיכובים אפשריים בהשלמת פרויקטים. החברה בוחנת את מדיניותה באופן שוטף ותחליט על תחילת ההקמה של פרויקטים או על ביצוע עסקאות על פי ההתפתחויות"

אבל, על רקע הפעילות הרבה המתוכננת, החברה לוקחת בחשבון את השלכות התפשטות נגיף הקורונה בישראל וברחבי העולם, וכותבת: "בשלב זה לא ניתן להעריך את השפעת משבר נגיף הקורונה על פעילות החברה, לרבות בכל הנוגע לעיכובים אפשריים בהשלמת פרויקטים. החברה בוחנת את מדיניותה באופן שוטף ותחליט על תחילת ההקמה של פרויקטים או על ביצוע עסקאות על פי ההתפתחויות. יש להעריך כי תוכנית העבודה לשנת 2020 לא תתממש כפי שתוכנן".

בהקשר זה נדגיש כי עסקה משותפת לחברה ולחברת ביג מרכזי קניות , לרכישת חברת ישפרו מנכסים ובנין, נמצאת בסימן שאלה גדול בשל ההתפתחויות האחרונות במשק. בהודעות שפרסמו היום החברות הרוכשות נכתב כי הן "מנהלות מגעים ביחס להיתכנות השלמת העסקה". מנגד עדכנה חברת נכסים ובנין כי קיבלה מהרוכשות בקשה לדחיית מועדים הקבועים בהסכם המכירה – וכי היא בוחנת את הבקשה.

עוד נציין כי פעילותה של חברת מגה אור ברומניה תלויה בין היתר בפעילות חברת הבת, אפי נכסים , במדינה שבמזרח אירופה. האחרונה עדכנה בהקשר זה, כפי שפרסמנו כאן, כי היא סוגרת את שני הקניונים שהיא מפעילה בשל הנחיות הרשויות ברומניה.

בהתחשב בנסיבות כאמור לעיל, בכוונת החברה לסייע לשוכריה במרכזים המסחריים במקרים שבהם הפדיונות שלהם ייפגעו באופן שיצריך תמיכה זמנית. יצוין כי מרבית מרכזיה המסחריים של החברה הינם מרכזי מסחר פתוחים, ואלו ימשיכו לפעול בכפוף להנחיות האוסרות פעילויות מסוימות"

באשר להמשך התפשטות הנגיף ולהמשך ההנחיות בישראל ובמדינות המפתח בהקשר זה, כותבת מגה אור בדו"ח השנתי: "המשך התפשטות הנגיף והבהלה הציבורית, לצד ההנחיות האמורות, אשר משתנות מעת לעת ועשויות להיות מחמירות אף יותר, עלולים לגרום לירידה בפדיונות השוכרים של החברה במרכזים המסחריים, הן בשל האטה משמעותית במספר המבקרים במרכזים המסחריים כאמור והן בשל האיסור על פעילויות מסוימות, באופן אשר עלול להביא לפגיעה בתשלום דמי השכירות לחברה בעתיד.

בהתחשב בנסיבות כאמור לעיל, בכוונת החברה לסייע לשוכריה במרכזים המסחריים במקרים שבהם הפדיונות שלהם ייפגעו באופן שיצריך תמיכה זמנית. יצוין כי מרבית מרכזיה המסחריים של החברה הינם מרכזי מסחר פתוחים ואינם קניונים סגורים אשר פתיחתם נאסרה במסגרת ההנחיות, ואלו ימשיכו לפעול בכפוף להנחיות האוסרות פעילויות מסוימות.

המשך התפשטות הנגיף ועימו החרפת ההנחיות המוטלות בניסיון להתמודד עימו יגררו גם מחסור בכוח אדם כתוצאה משהיית עובדים בבידוד או ממגבלות אחרות, מחסור באספקה של חומרים וציוד בנייה לפרויקטים בשלבי ייזום, דבר העשוי לגרום לעיכוב בלוחות הזמנים"

ניתן להניח שהמשך התפשטות הנגיף ועימו החרפת ההנחיות המוטלות בניסיון להתמודד עימו, יגררו גם מחסור בכוח אדם כתוצאה משהיית עובדים בבידוד או ממגבלות אחרות, מחסור באספקה של חומרים וציוד בנייה לפרויקטים בשלבי ייזום, דבר העשוי לגרום לעיכוב בלוחות הזמנים של עבודות ההקמה והאכלוס של אותם הפרויקטים, דחייה או ביטול של עסקאות וכן ירידה בהיקפי הפעילות העסקית ובהיקפי ההשקעה במדינות הפעילות של החברה. כמו כן, הדבר עלול להשליך על נכונותם או יכולתם של גופים פיננסיים להעמיד מימון לצורך הקמת פרויקטים חדשים או מימון מחדש של פרויקטים קיימים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךנכסים ובנייןמגה אורביג מרכזי קניותאפי נכסיםישפרוצחי נחמיאסמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...