אפי נכסים מודיעה על סגירת שני הקניונים שלה ברומניה בשל הקורונה

זאת בעקבות הנחיות הרשויות במדינה, שייכנסו לתוקף הערב • "בכוונת החברה לבחון את ההשלכות של הפסקת פעילותם של הקניונים בנסיבות המתוארות"

שיתוף הכתבה
אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים (אירנה קוסטינסקי)

חברת אפי נכסים מודיעה היום (א') על סגירת שני הקניונים שלה ברומניה, קניון פלוישט וקניון קוטרוצ'ן. החברה מעדכנת כי המהלך מתבצע על רקע פרסום הנחיות לציבור מצד הרשויות ברומניה, הנוגעות לאמצעים שונים שיינקטו במטרה להגביל את התפשטות נגיף הקורונה. ההנחיות ייכנסו לתוקף היום בשעות הערב. 

"בהתאם להנחיות, קניון פלוישט וקניון קוטרוצ'ן רומניה צפויים להיסגר במלואם", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך, "וזאת למעט המשך הפעלה של הפעילויות החיוניות שהותרו על פי ההנחיות, כגון סופרמרקטים ורשתות פארמה". יש לציין כי החברה מגדירה את קניון קוטרוצ'ן כנכס מהותי מאוד של החברה. מדובר בקניון בעיר הבירה, בוקרשט, שבו כ-82,000 מ"ר שטחים להשכרה, כ-300 חנויות – וכ-50,000 מבקרים ביום.

בכוונת החברה לבחון את ההשלכות של הפסקת פעילותם של הקניונים ברומניה בנסיבות המתוארות, לרבות התחייבויות השוכרים לתשלום דמי שכירות, התחייבויות הקבועות בהסכמי המימון, אפשרות קיומם על כיסויים ביטוחיים ועוד"

"בכוונת החברה לבחון את ההשלכות של הפסקת פעילותם של הקניונים ברומניה בנסיבות המתוארות, על היבטים שונים העולים מכך, לרבות התחייבויות השוכרים לתשלום דמי שכירות, התחייבויות הקבועות בהסכמי המימון (לרבות הלוואה שהועמדה לחברה הבת אשר מחזיקה בזכויות בקניון קוטרוצ'ן, אשר יתרתה לתאריך זה היא כ-283 מיליון אירו), אפשרות קיומם על כיסויים ביטוחיים ועוד", הוסיפה החברה.

בתחילת השבוע שעבר פרסמה אפי נכסים הערכה ראשונה באשר להשפעות משבר הקורונה, וכתבה כי "המגבלות צפויות לגרום לירידה משמעותית בפדיונות השוכרים של החברה בקניוני החברה ברומניה, הן בשל האטה משמעותית במספר המבקרים בקניונים כאמור, והן בשל סגירתם של הקניונים, במקרה של הנחיה כאמור מצד הרשויות המקומיות.

ניתן להניח שהתמשכותה של המגפה, והמגבלות המוטלות בניסיון להתמודד עימה, יביאו לדחייה או לביטול של עסקאות וכן יגררו ירידה בהיקפי הפעילות העסקית ובהיקפי ההשקעה במדינות הפעילות של החברה. למועד זה, אין באפשרות החברה להעריך את היקף ההשפעה כאמור לאור אופיו חסר התקדים ועוצמתו החריגה של האירוע"

רני צים מפחיתה שכר לעובדים בכירים

גם חברת רני צים מרכזי קניות פרסמה היום עדכון באשר למהלכיה סביב משבר הקורונה המתמשך. בעדכון שמסרה לרשות לניירות ערך היא מעדכנת על שורה של מהלכים שעליהם החליטה הנהלת החברה, במטרה לצמצם הוצאות. 

"החברה החליטה לנקוט בכמה צעדים, ובין היתר החליטה על הפחתת שכר לעובדים בכירים בשיעור של 25%, הפחתת שכר של יתר העובדים בשיעור של 15% והוצאה לחל"ת של כמה עובדים. נוסף על כך, הודיעה הקבוצה לשוכרים שאינם מפעילים עסקים חיוניים על מתן הקלות מסוימות בדמי השכירות והניהול".

נזכיר כי בתחילת השבוע שעבר הודיעה החברה על הארכת התקופה להשלמת בדיקת הנאותות והחתימה על הסכם רכישת חברת מידאס, שותפתה, עסקה שבמסגרתה אמורה רני צים לשלם 50 מיליון שקל עבור כ-62.5% מהחברה השותפה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמידאסרני צים מרכזי קניותאפי נכסיםמשבר הקורונהאבי ברזיליקניון קוטרוצ'ןקניון פלוישט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...