מנהלי הגוש הגדול הגישו לאישור הסדר עם המדינה–בעלי הקרקעות מתנגדים

המנהלים המיוחדים של הקרקעות שבתוכן נכלל שדה דב הגישו בקשה רשמית להסדר, אך נציגת בעלי הקרקעות טוענת כי ההסדר "ויתור מקיר לקיר" של המנהלים

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית הבנייה בשדה דב (יח"צ)הדמיית תוכנית הבנייה בשדה דב (יח"צ)

סוף-סוף ייחתם הסדר בין בעלי הקרקעות בגוש הגדול לבין המדינה? לא כל כך מהר: בימים האחרונים הגישו המנהלים המיוחדים של הגוש הגדול לבית משפט השלום בהרצליה בקשה לאישור הסדר בין בעלי הקרקעות לבין המדינה סביב הקרקעות בגוש, אשר כולל בתוכו כידוע גם את השטח המפונה של שדה התעופה שדה דב בצפון תל אביב. אם נדמה שהצעד הזה הוא צעד אחרון לקראת יישוב המחלוקות בין הצדדים, באה תגובתה של נציגת בעלי הקרקעות הפרטיים – שמתנגדת להסדר שהוגש אל בית המשפט.

נציגת בעלי הקרקעות, עו"ד מרים דונין-שוב, שותפה במשרד עו"ד המבורגר, עברון, טוענת כי "ההסדר במתכונתו הנוכחית כולל ויתור מקיר לקיר של המנהלים, בשם בעלי הזכויות הפרטיים, בעוד מנגד, בתמורה לוויתור רחב היקף זה, המנהלים אינם מקבלים מהמדינה דבר של ממש. אין 'תן וקח'. המנהלים מוותרים על התביעה נגד המדינה, על טענותיהם לביטול ההסכם עמה, ועל טענותיהם לדמי שימוש הנאמדים להערכתם במאות מיליוני שקלים".

המנהלים אינם מקבלים מהמדינה דבר של ממש. אין 'תן וקח'. המנהלים מוותרים על התביעה נגד המדינה, על טענותיהם לביטול ההסכם עמה, ועל טענותיהם לדמי שימוש הנאמדים להערכתם במאות מיליוני שקלים"

בדבריה מתייחסת עו"ד דונין-שוב לסעיף בהסדר שהוגש על ידי המנהלים המיוחדים וקובע כך: "עם מתן תוקף של פסק דין להסדר תבוטל נאמנות המדינה ביחס ל-50% מזכויות הבעלים בחלקה, באופן ש-50% לא מסוימים מהחלקה, שבה מחזיקה המדינה בנאמנות, תעבור לבעלותה המלאה של המדינה ותירשם על שמה. מוסכם על הצדדים כי העברה זו אינה חייבת בהיטלי פיתוח, בהיטל השבחה , במס שבח, במס רכישה, במע"מ ובמס הכנסה".

"המדינה זוכה להסרת החרב שהונחה על צווארה", מוסיפה עו"ד דונין-שוב, "מקבלת את הזכות לרשום על שמה 50% מזכויות הבעלים - ובכלל זה 50% מהזכויות הבעלים גם בתוכנית תא/3700 שלטענת המנהלים היא אינה זכאית לקבל, ומייחדת לעצמה את הזכויות שבמתחם 3 בתוכנית תא/4444".

בתגובה שהוגשה לבית המשפט השלום, בעקבות ההסדר שהוגש לאישור, טוענת עו"ד דונין-שוב כי מדובר בהסכם רע שיפגע אנושות בזכויות הבעלים הפרטיים ויפגע בערך הקרקעות באופן משמעותי. עוד היא טוענת כי הוויתור, שמשמעו גם העברת 50% מזכויות בעלי הקרקעות בתוכנית תא/3700 (הכוללת בסך הכול 12,500 יח"ד מתוכננות), יביא לוויתור על כ-300 יחידות דיור מצד בעלי הקרקעות בשטח.

עו"ד דונין-שובעו"ד דונין-שוב

נציין כי המנהלים המיוחדים של הגוש הגדול כללו בהסדר שהוגש לבית המשפט גם דרישה לפיצויי הפקעת שימוש מהמדינה, בסך של 356,438,237 שקל – פיצויים לפי חוק שדה התעופה דב הוז בגין הפקעת שימוש מיום כניסת החוק לתוקף, ב-24.3.2017 ועד לפינוי שדה דב, ב-1.7.2020.

לעיון בבקשת המנהלים המיוחדים לאישור ההסדר – לחצו כאן

בהתאם לכל אלו דורשת נציגת בעלי הקרקעות מבית המשפט לדחות את הבקשה לאישור ההסדר במתכונתו הנוכחית, או לחלופין – אם יתנגדו המנהלים המיוחדים לביטול הנאמנות באופן מלא - להתלות את החלטתו בעניין עד להכרעה בבקשה לביטול הנאמנות.

לעיון בבקשת עו"ד דונין-שוב, בשם בעלי הקרקעות, לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבתא/3700מנהלי הגוש הגדולהגוש הגדולבעלי קרקעות בגוש הגדולהמנהלים המיוחדים של הגוש הגדולבית משפט השלום בהרצליהעו"ד מרים דונין-שובמשרד המבורגר עברון ושות'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...