שיא בהיקף המשכנתאות מנוכה העונתיות: 6.3 מיליארד שקל; הריבית – 1.1%

לאחר השיא של דצמבר האחרון, ירד בינואר היקף המשכנתאות במספרים מוחלטים ל-6.076 מיליארד שקל • מספר המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן – כמעט רבע מכלל המשכנתאות שניטלו

שיתוף הכתבה
המשכנתאות החדשות. העלייה ממשיכה, בניכוי העונתיות (שאטרסטוק)המשכנתאות החדשות. העלייה ממשיכה, בניכוי העונתיות (שאטרסטוק)

היקף המשכנתאות, לאחר ניכוי העונתיות, הוא הגבוה ביותר אי פעם – 6.3 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסם היום (ג') באשר להיקף המשכנתאות החדשות שניטלו לאורך חודש ינואר האחרון. עוד עולה מהנתונים כי היקף המשכנתאות, ללא השפעת העונתיות, עמד בחודש שעבר על 6.076 מיליון שקל – נמוך ביותר ממיליארד שקל מהשיא שנרשם בדצמבר האחרון, 7.16 מיליארד שקל. נציין כי גם היקף המשכנתאות ללא השפעת העונתיות הוא מהגבוהים שנרשמו, והגבוה ביותר מאז יולי 2019 – אם מוציאים מהמשוואה את שיאי דצמבר.

הריבית הריאלית המשוקללת על המשכנתאות ירדה בינואר ב-0.1% נוספים – ירידה רצופה מאז דצמבר 2018. למעשה, הריבית נמצאת כעת בשיעורה הנמוך ביותר מאז נובמבר 2015. בינואר 2019, כשנה לפני כן, היא עמדה על 1.9%.

שיא בהיקף המשכנתאות מנוכה העונתיות: 6.3 מיליארד שקל; הריבית – 1.1%שיא בהיקף המשכנתאות מנוכה העונתיות: 6.3 מיליארד שקל; הריבית – 1.1%

גם המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן המשיכו 'לככב' בינואר: על פי הנתונים, ניתנו בינואר משכנתאות במסגרת מחיר למשתכן בהיקף של 990 מיליון שקל – 15% מהסכום הכולל של המשכנתאות החדשות שניתנו לאורך החודש. מספר המשכנתאות שניתנו במסגרת מחיר למשתכן עמד בינואר על 1,890, 22% מכלל המשכנתאות שניתנו בינואר. יש לציין כי שני נתונים אלו מבטאים ירידה בהשוואה לדצמבר 2019, אך חשוב לזכור את ההבדל הגדול בהיקפי המשכנתאות הכוללים באותו חודש.

נזכיר כי בנובמבר האחרון נרשם שיא בהיקף המשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן - 756 מיליון שקל, אך מאז כבר נשבר השיא, בדצמבר (שהיה עמוס שיאים מבחינות רבות), שעמד על כמעט מיליארד שקל משכנאות חדשות במסגרת התוכנית.

גובהה הממוצע של משכנתא בינואר עמד על כ-699,000 שקל – נמוך במעט מהחודש שלפניו. היקף ההלוואות שנמצאות בפיגור של יותר מ-90 יום מבחינת ההחזר דווקא עלה בינואר, ל-2.849 מיליארד שקל, זאת לעומת 2.828 מיליארד שקל בדצמבר. נציין כי נתוני דצמבר קטעו רצף של חמישה חודשי עלייה בהיקף ההלוואות בפיגור, וכעת נתון זה חזר לעלות, לרמה דומה לזו שהייתה באוקטובר 2019.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןהיקף המשכנתאותהריבית המשוקללת על המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...