חדשות הנדל"ן: שתי עסקאות לאלקטרה בארה"ב; 26 דונם לשלמה נדל"ן

אלקטרה רכשה שני מקבצי דיור עם 472 יח"ד • שלמה נדל"ן רכשה קרקעות באזור התעסוקה קריית מטלון, תמורת 170 מיליון שקל • הכשרה נכנסת לענף מימון הנדל"ן

שיתוף הכתבה
ישראל רייף, יו"ר ומנכ"ל חברת שלמה נדל"ן (עזרא לוי)ישראל רייף, יו"ר ומנכ"ל חברת שלמה נדל"ן (עזרא לוי)

• חברת שלמה נדל"ן הודיעה השבוע על רכישת קרקעות בשטח כולל של 26 דונם, בתמורה לכ-170 מיליון שקל, מחברת התקשורת ECI טלקום. הקרקעות נמצאות בגבול הערים פתח תקווה-גבעת שמואל, באזור התעסוקה קריית מטלון, וכוללות שטחים בנויים בהיקף של כ-8,000 מ"ר. זכויות הבנייה המאושרות לקרקעות הינן בהיקף של כ-85 אלף מ"ר ומיועדות למשרדים, לתעשייה עתירת ידע ולתעסוקה. בכוונת שלמה נדל"ן לפעול להגדלת זכויות הבנייה ולהוספת שימושים נוספים לייעוד הקרקעות. במקביל להתקשרות בהסכם הרכישה, התקשרו החברות בהסכם שכירות שעל פיו ECI טלקום תמשיך לשכור את מרבית שטחי הנכס, לרבות כלל השטחים הבנויים, עד לחודש אוקטובר 2023 בתמורה לדמי שכירות שנתיים של 4 מיליון שקל.

• חברת מגוריט הודיעה אתמול (ה') על רכישת 28 דירות שנמצאות בשלב בנייה ראשוני, בפרויקט בן ארבעה בניינים בצפון תל אביב. שטח הדירות הכולל הוא כ-2,460 מ"ר, לצד כ-260 מ"ר מרפסות ו-28 חניות תת-קרקעיות. החברה תשלם על הדירות כ-94.5 מיליון שקל, ומועד המסירה הצפוי שלהן הוא 31 במרץ 2023. נזכיר כי בדצמבר הודיעה החברה על רכישת 21 דירות בהדר יוסף שבצפון העיר תמורת 57 מיליון שקל.

• חברת מגה אור הודיעה השבוע כי ביטלה את הסכם רכישת 61.8% ממניות ארנה סטאר גרופ – רכישה שעליה דיווחה באמצע דצמבר האחרון. ההודעה על ביטול ההסכם מגיעה "בשל התקיימותו של שינוי מהותי לרעה בשווי הממכר וזאת בין היתר לאור נזקי מזג האוויר שעליהם דיווחה ארנה ביחס לקניון ארנה נהריה אשר בבעלותה" – נזקים שנגרמו במהלך אירועי ההצפות החריגים בעיר בתחילת ינואר. מגה אור אמור הייתה לרכוש את החברה תמורת 135 מיליון דולר.

• גם חברת ישראל-קנדה מודיעה על ביטול הסכם שעליו חתמה לאחרונה, עם חברת איסתא ליינס, לרכישת כ-67% מההחזקות במלון פאבליקה הרצליה, תמורת 142 מיליון שקל. החברה עדכנה כי "השלמת העסקה הייתה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים, הכוללים בין היתר קבלת אישור מחזיק המיעוט בדבר ויתור זכות ההצעה הראשונה העומדת לו מכוח הסכם המייסדים ביחס למכירת הממכר. לחברה נודע כי מחזיק המיעוט הודיע למוכרת על מימוש זכות ההצעה הראשונה הנ"ל, ולאור זאת יבוטל ההסכם שבין הצדדים".

• מנהלת המגורים של צה"ל, בשיתוף עיריית ערד ומנהלת המעבר דרומה, קיימה השבוע כנס חשיפה לשכונה החדשה בעיר ערד, שנערך במרכז הצעירים של ערד. בכנס השתתפו יותר מ-80 משפחות של אנשי קבע. השכונה החדשה היא שכונת רננים, אשר תכלול בין היתר 70 דירות שייבנו על מגרשים בגודל של כחצי דונם כל אחד ומיועדות לאנשי צבא.

• הכשרה חברה לביטוח הודיעה השבוע כי קיבלה את אישורה של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, להפקת פוליסות חוק מכר ומימון לליווי לפרויקטי נדל"ן. "בכך החברה תוכל להעניק מעטפת פיננסית מלאה ליזמי נדל"ן, שתכלול הפקת פוליסות חוק מכר ומסגרות אשראי לבנייה, כולל השלמות הון עצמי, וכל יתר שירותי המימון הנדרשים ליזמים במסגרת ליווי בנייה", נכתב בהודעת החברה. "כבר ב-2020 מצפה הכשרה ללוות 20 פרויקטים לפחות, בסדר גודל כולל של 400 יחידות דיור".

• חברת זיו מערכות, חברת תוכנה המספקת פתרונות לקבלנים ולנכסים מניבים, הודיעה על רכישת 15% מאפליקציית HOMECONNEX של היזם חנוך קס – אפליקציה שמעניקה פתרונות עיצוב ומידע לרוכשי הדירות. האפליקציה מאפשרת לרוכש דירה יד ראשונה לקבל מידע בנושאים רבים הקשורים לעסקה: פרטים עדכניים על הפרויקט, התקדמות הבנייה כולל תמונות וסרטונים, פרטי המפרט הטכני של הדירה הספציפית, לוח תשלומים, ריכוז כלל המסמכים הקשורים לרכישת הדירה ועוד. עד היום הושקעו בפיתוח התוכנה יותר מ-20 מיליון שקל.

• חברת אלקטרה נדל"ן מדווחת כי הקרן השלישית שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה לאחרונה מקבץ דיור בצ'ארלסטון שבדרום קרוליינה, ארה"ב, תמורת כ-34 מיליון דולר. מדובר במקבץ דיור בן 232 יחידות דיור, שבו השקיעה החברה הון עצמי של כ-13.5 מיליון דולר. שיעור ההחזקה של הקרן בנכס עומד על כ-60%. כעת מחזיקה הקרן בכ-3,150 יח"ד ב-11 מקבצי דיור בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף השקעה הונית כוללת של כ-161 מיליון דולר.

• עוד מדווחת אלקטרה נדל"ן כי קרן החוב הראשונה שלה ביצעה לאחרונה עסקה לרכישת מקבץ דיור בעיר יוסטון שבטקסס, ארה"ב, בהיקף של 240 יחידות דיור. מדובר בהשקעה בסך של כ-5.5 מיליון דולר, "במסגרת עסקת הון מועדף משתתף ברווחים הכוללת עדיפות בחלוקות השוטפות ובאירועים הוניים, וכן מנגנון השתתפות ברווחים", מעדכנת החברה". לאחר עסקה זו מחזיקה קרן החוב בשלוש עסקאות, בהיקף השקעה כולל של כ-14 מיליון דולר.

• חברת שיכון ובינוי מעדכנת את הערכותיה באשר להפסד המשוער בפרויקט ביוסטון, טקסס, ארה"ב: "על בסיס המידע שהתקבל מהנהלת השותפות הקבלנית, כחלק מתהליך בחינה שוטפת של הצפי לגמר ולעלויות הפרויקט, מעריכה החברה כי עלויות ההקמה של הפרויקט תגדלנה ועקב כך צפוי להירשם בדו"חותיה הכספיים המאוחדים לרבעון הרביעי לשנת 2019 הפסד של כ-20 מיליון דולר בגין פרויקט זה". נזכיר כי החברה הודיעה באוקטובר האחרון על הפסדים משוערים של 16-12 מיליון דולר בפרויקט, זאת בין היתר בשל אירועי מזג אוויר קשים שהשפיעו על התקדמות העבודות.

• חברת מנרב מעדכנת, בהמשך לפרסום מאוקטובר האחרון, כי השלימה את עסקאותיה לרכישת שני נכסי מקרקעין באזור Gramercy Park שברובע מנהטן בניו יורק – שני נכסים שעליהם תקים פרויקטי מגורים בני 90 יח"ד. החברה מציינת כי חלק מההון העצמי בעסקאות מומן מהתמורה שקיבלה בגין מכירת זכויות החברה בנכס מסוג Multi Family בטמפה, פלורידה, בדצמבר האחרון.

• חברת אורון נדל"ן (ארזים ג.י.א לשעבר) מעדכנת כי התקשרה עם גוף מוסדי לטובת העמדת מסגרת אשראי ערבויות ופוליסות חוק מכר לצורך מימון חלקי של רכישת הזכויות ושל ליווי בניית פרויקט מחיר למשתכן באור יהודה. היקף אשראי הפוליסות והערבויות הכולל הינו בסכום של כ-337 מיליון שקל, והריבית בגין האשראי מחושבת לפי ריבית הפריים ובתוספת מרווח של עד 1%. במסגרת הפרויקט ייבנו 199 יח"ד ו-1,100 מ"ר מסחר.

• חברת אאורה הודיעה השבוע לרשות לניירות ערך כי חברת הבת שלה, אאורה ישראל, החלה בשיווק פרויקט אאורה רמת חן ברמת גן, פרויקט שזה לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב כבר במרץ 2017. הפרויקט צפוי לכלול 522 יחידות דיור ו-2000 מ"ר שטחי מסחר, בשלושה מגדלים בני 30 קומות. 153 יחידות דיור וכלל שטחי המסחר יוקצו לבעלי הזכויות הקיימים במקרקעי הפרויקט. ההכנסות הצפויות בפרויקט הן בסך של כ-964 מיליון שקל. החברה צופה כי תחל בהקמתו של הפרויקט ברבעון השלישי לשנת 2020, וכי בנייתו צפויה להימשך כארבע שנים. אאורה מעדכנת כי זהו הפרויקט השישי של החברה בתחום ההתחדשות העירונית אשר נכנס לשלב השיווק והביצוע.

• חברת צרפתי שמעון מעדכנת כי זכתה לטופס 4 והחלה באכלוס של שלב ב' בפרויקט צרפתי באגמים שבאשקלון. הפרויקט כולל 255 יחידות דיור בסך הכול, בשלושה שלבים. שלב ג' של הפרויקט נמצא בימים אלו בשלב השיווק שלו.

• פרויקט ההתחדשות העירונית בגבעת רמב"ם בגבעתיים, של חברת נופ הנדסה, עתיד להתאכלס בקיץ הקרוב – כך מעדכנת חברת נופ הנדסה, שמגדירה את הפרויקט כגבוה ביותר באזור. החברה מעדכנת עוד כי 23 דירות נמכרו בפרויקט עד כה. מדובר במתחם שנמצא במפגש הרחובות אילת וההגנה בעיר, שבמסגרתו נהרסו שני בניינים ישנים בני 3 קומות, שכללו יחד 14 דירות, וכעת נבנה במקומו בניין חדש בן שמונה קומות הכולל 40 דירות וחניון תת-קרקעי בן 3 קומות. הפרויקט אושר לפני שינוי המדיניות של העירייה, ולפיכך יהיה היחיד בגובה זה בשכונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטשיכון ובינוימגה אוראאורההכשרה חברה לביטוחחברת מנרבאלקטרהמנהלת המעבר דרומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...