צריפין: מכרז לשכירות ארוכת טווח בבאר יעקב מתעכב יותר משנה

המתחם, לבניית 268 יח"ד, אמור להקצות חצי מהן לשכירות – אך מועדי ההגשה נדחו כבר 4 פעמים • בדירה להשכיר מסבירים: העיכוב נובע מתיקון התב"ע שטרם אושר

שיתוף הכתבה
בסיס צריפין לפני השלמת פינויו (אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)בסיס צריפין לפני השלמת פינויו (אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

מכרז לשכירות ארוכת טווח במתחם הבסיס המפונה צריפין, שפורסם במשותף על ידי החברה הממשלתית " דירה להשכיר " ורשות מקרקעי ישראל לפני יותר משנה, מתעכב – ומועדי הגשת ההצעות נדחו כבר 4 פעמים מאז פורסם לראשונה. הסיבה לכך, מתברר, היא תיקון בתב"ע שבוצע על ידי רמ"י, וטרם אושר רשמית.

מדובר באחד המתחמים בשטח הבסיס המפונה, שיהיה בתחומיה של העיר באר יעקב. במתחם מתוכננות להיבנות 3,400 יחידות דיור בסך הכול, כולל פרויקטים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן – וכאמור המכרז של דירה להשכיר ורמ"י. במתחם זה מתוכננות להיבנות בסך הכול 268 יחידות דיור, מהן 50% דירות לשכירות ארוכת טווח, לתקופה של 20 שנים לפחות. יתר הדירות, כ-135, ישווקו בשוק החופשי על ידי היזם הזוכה. בתום תקופת ההשכרה, כנהוג בפרויקטים מטעם דירה להשכיר, יוכל היזם למכור גם את הדירות המושכרות.

המכרז מתייחס לשטח של 12,243 מ"ר. הוצאות הפיתוח עבורו מסתכמות בכ-24.34 מיליון שקל, אך הוא לא כולל מחיר מינימום והתחרות בין המציעים במכרז תהיה על מחיר הקרקע שעליה ייבנו יחידות הדיור. המכרז פורסם לראשונה בתחילת נובמבר 2018, ומאז, כאמור, נדחה ארבע פעמים. מדירה להשכיר נמסר כי "הפרויקט משווק לצד מתחמים נוספים המיועדים למגורים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן . לאחר פרסום המכרזים החליטה רשות מקרקעי ישראל לתקן את התב"ע, במטרה להוסיף שטחי שירות לצורך קבלת תכנון מיטבי. התב"ע טרם אושרה, ולוח הזמנים של המכרז יותאם למועד השלמת ההליכים התכנוניים".

בתחילת דצמבר פרסמו דירה להשכיר ורמ"י מכרז אחר לשכירות ארוכת טווח, בשכונת אגמים באשקלון. בפרויקט זה מתוכננות לקום 419 יחידות דיור, מהן 221 שייועדו לשכירות ארוכת טווח. זהו המכרז הראשון של החברה הממשלתית באשקלון.

הפרויקט המדובר הוא חלק מתוכנית להקמת שכונת מגורים בשטח בסיס צריפין – תוכנית המקודמת על ידי הוותמ"ל, ונקראת גם תמל/1018. היא מתפרשת על שטח של כ-470 דונם ומוצעות בה כ-3,700 יחידות דיור כאמור, שטחים עבור מוסדות ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים וכן חזיתות מסחריות בהיקף של כ-8,700 מ"ר לאורך כביש 40 וסביב הכיכר המרכזית במתחם. מדובר במתחם הנמצא במערב שטח הבסיס, מערבית לכביש 44 וצפונית לכביש 4313.

שטח הבסיס כולו הולך ומתגבש לשורה של שכונות מגורים חדשות בבאר יעקב ובראשון לציון, וחלקים ממנו כבר שווקו בהצלחה על ידי רמ"י, כדוגמת החלקה במתחם 5 שבשכונת נוריות בראשון לציון – חלקה שעליה מתוכננות לקום 155 יח"ד, ושבה זכתה חברת שיכון ובינוי תמורת כ-94 מיליון שקל. לצד זה, הופקדה ביולי האחרון תוכנית להקמת רובע תעסוקה חדש בשטח הבסיס, שיכלול 170 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר, 56 אלף מ"ר למבנים ומוסדות ציבור ועוד 300 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשיכון ובינוישכירות ארוכת טווחדירה להשכירבסיס צריפיןמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...