מכרז חדש: פרויקט "דירה להשכיר באגמים"; 221 יח"ד בדרום אשקלון

רמ"י ודירה להשכיר מציעות פרויקט נוסף לשכירות ארוכת טווח, הפעם בשכונת אגמים בעיר הדרומית • הפרויקט כולו יציע 419 יח"ד, מהן 198 יוצעו למכירה מיידית

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

רשות מקרקעי ישראל והחברה הממשלתית " דירה להשכיר " מקדמות עוד פרויקט לשכירות ארוכת טווח, הפעם באשקלון: לפני ימים ספורים פורסם מכרז חדש, להקמת 419 יחידות דיור בשני מתחמים בשכונת אגמים בדרום אשקלון – רובע חדש שמוקם בימים אלו. על פי פרטי הפרויקט, 221 יחידות דיור יוקצו לטובת השכרה לטווח ארוך, ו-198 יחידות הדיור הנותרות יוצעו למכירה מיידית עם השלמת בנייתן, על ידי הקבלן הזוכה. הפרויקט ייקרא "דירה להשכיר באגמים".

כאמור, המכרז כולל שני מתחמים. מתחם א' יכלול 223 יח"ד לפחות, שמתוכן 121 יח"ד לפחות תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למשך תקופה שלא תפחת מ-15 שנה. בהתאם למתווה הנהוג במכרזי דירה להשכיר , 50% מהדירות תיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים, ו-50% מהדירות יושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. 102 יח"ד לפחות במתחם זה לא ייועדו להשכרה וניתן יהיה למכור אותן בשוק החופשי.

[quote]
 
מתחם ב' יכלול 196 יח"ד לפחות, שמתוכן 100 יח"ד לפחות תיועדנה להשכרה ארוכת טווח למשך תקופה שלא תפחת מ-15 שנה. גם כאן תבוצע חלוקה שווה בין דירות שתיועדנה לדיור בשכר דירה מפוקח לזכאים לבין דירות שיושכרו בשוק החופשי במחיר שוק. 96 יח"ד לפחות ייועדו למכירה בשוק החופשי. בתום תקופת ההשכרה רשאי יהיה הזוכה במכרז למכור את יחידות הדיור להשכרה כדירות מגורים לכל דבר.

צמד המתחמים משתרע על שטח של כ-41,500 מ"ר בסך הכול. הוצאות הפיתוח שהזוכה יידרש לשלם לרמ"י עומדות על כ-64.5 מיליון שקל – 34.7 מיליון שקל עבור מתחם א' ו-28.8 מיליון שקל עבור מתחם ב'. מחיר המינימום להגשת הצעות במרכז טרם נקבע, והמועד האחרון להגשת הצעות הוא באמצע חודש פברואר הקרוב.

"מדובר בפרויקט ראשון באשקלון של ' דירה להשכיר ', ולצידו מתוכננים עוד כמה פרויקטים במסגרת התוכניות הוותמ"ליות שמוכנות בימים אלו לאשקלון", אומר אייל יחיאל, סמנכ"ל השיווק בחברת "דירה להשכיר". "הפרויקט באגמים הוא פרויקט בבנייה רוויה של 9-4 קומות, שמתאים מאוד למיזמים במודל של שכירות ארוכת טווח, שכן בניינים גבוהים יותר יהיו יקרים יותר. החלטנו לחלק את המתחם לשניים, כך שכל יזם יוכל להתמודד על כל מתחם בנפרד – או על שניהם יחד, וכדי להגדיל את הכדאיות הכלכלית שילבנו גם יחידות דיור להשכרה וגם יחידות דיור למכירה בשוק החופשי".

עבור דירה להשכיר מדובר בפרויקט השלישי בתקופה האחרונה הזוכה להתקדמות משמעותית. בתחילת החודש שעבר הודיעה החברה על זכיית גולדן ארט במרכז להקמת פרויקט שכירות ארוכת טווח בנוף הגליל, ובתחילת ספטמבר הודיעה כי היא מקדמת פרויקט ראשון מסוג זה במגזר הערבי – בעיר ג'לג'וליה שבמרכז הארץ. 

בחודש יוני האחרון השתתף מנכ"ל דירה להשכיר , יאיר טל, בפרק 33 בפודקאסט מגדל בבל של מרכז הנדל"ן , ושם ציין כי כ-7,000 יח"ד בפרויקטים שמקדמת החברה כבר מאוכלסות או נמצאות בשלבי הקמה, וכי 65,000 יח"ד כלולות בתוכניות מאושרות. האזינו לפודקאסט:

"בתקופה האחרונה הייתה לנו הצלחה גדולה מאוד דווקא בפריפריה, שם בדרך כלל קשה מאוד לגבש פרויקט טוב מבחינת היתכנות כלכלית", מסכם יחיאל. "הצלחנו בזה יפה מאוד, גם בנוף הגליל וגם בכרמיאל למשל, ואנחנו מקווים שכך יהיה גם באשקלון, שכן מבחינתנו לבנות בפריפריה זה יעד וברכה. לשווק בהצלחה מכרזים בפריפריה זה הישג עצום. יש כאן בעצם שתי הצלחות: האחת – הצלחת השיווק בפריפריה, והשנייה – הרחבת מעגל החברות המשתתפות במכרזים האחרונים שלנו. אנחנו נמצאים כל הזמן במגמת הרחבת מעגל החברות המשתתפות בפרויקטים שלנו".

רובע בן 5,000 יח"ד – אך לא הכול מתקדם שם בצורה חלקה

שכונת אגמים היא למעשה רובע חדש שנבנה בימים אלו בדרום אשקלון. מדובר ברובע שיכלול בסופו של תהליך 5,000 יחידות דיור, בצפיפות של 12 יחידות דיור לדונם נטו. הרובע מורכב מתתי-שכונות, 750 יחידות דיור בכל אחת, המרכיבות יחד את המתחם כולו. הבינוי המתוכנן בו יהיה בעיקרו 9-7 קומות, ובצירים המרכזיים מתוכננים גם מגדלים בני 17 קומות. חברות שונות מקימות בו פרויקטים חדשים בימים אלו, וביניהן חברת צרפתי שמעון וחברת אביסרור משה ובניו .

יש לציין כי רבים מהמכרזים האחרונים שפרסמה רמ"י עבור פרויקטים בשכונה נכשלו: לקראת סוף 2018 פורסמו שבעה מכרזים ברובע אגמים, בהם שניים למסחר ומשרדים וחמישה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן . כל מכרזי מחיר למשתכן נסגרו מבלי שהוגשו להם הצעות, וכך גם אחד ממכרזי המסחר והמשרדים. זמן קצר קודם לכן פורסמו עוד שבעה מכרזים בשכונה במסגרת מחיר למשתכן, ורק שניים מהם נסגרו עם זוכים. לשלושה לא הוגשו הצעות ובשניים אחרים החברה הזוכה הודיעה כי זכתה במכרז למתחם אחר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלדירה להשכירשכונת אגמים אשקלוןרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...