אפקון תתכנן ותקים את קמפוס מובילאיי החדש בירושלים

הקמפוס, שישתרע על פני 135 אלף מ"ר בנויים, יוקם באזור התעשייה הר חוצבים • בדצמבר שעבר חתמו הצדדים על הסכם מותנה, וכעת הפך רשמי .

שיתוף הכתבה
הדמיית קמפוס מובילאיי החדש (אדריכל משה צור)הדמיית קמפוס מובילאיי החדש (אדריכל משה צור)

בדצמבר שעבר נחתם הסכם מותנה – וכעת הוא מקבל תוקף רשמי: חברת אפקון הודיעה היום (ג') כי חתמה רשמית על ההסכם לתכנון ולהקמת קמפוס מובילאיי באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים. היקף הפרויקט מוערך ב-950 מיליון שקל, והוא יבותע בפועל על ידי חברת בת של אפקון, אפקון בנייה. 

כאמור, בחודש דצמבר 2018 נחתם הסכם מותנה לתכנון הקמפוס ולהקמתו, בכפוף לייעול התכנון (Value engineering) שיבוצע על ידי אפקון בהתאם לצרכים ולדרישות של חברת מובילאיי. אפקון עסקה מאז בתכנון הקמפוס ובביצוע עבודות מקדימות, וכעת נחתם ההסכם רשמית לאחר שהתנאי המתלה התמלא. 

הקמפוס המתוכנן מהווה קומפלקס מבנים הכולל את משרדי מובילאיי, את מעבדות המו"פ שלה ואת כלל השירותים הנדרשים לתמיכה במנהלי החברה, במהנדסיה ובעובדיה. את הפרויקט תכנן האדריכל פרופ' משה צור, וחברת וקסמן גוברין גבע ליוותה את הליך התכנון, הרישוי והחפירה כחברת הפיקוח והניהול. שטח המבנים בפרויקט יעמוד על כ-135 אלף מ"ר.

הקמפוס המתוכנן יהיה מרכז הפיתוח העולמי של החברה בירושלים, והוא מתוכנן לאכלס 2,700 עובדים ואף יותר - ככל שהחברה תידרש. השלמת הפרויקט תאפשר לחברה לתת לעובדיה תנאים שעומדים בקנה אחד עם החברות המובילות בשוק, בדרך להגשמת חזון הרכב האוטונומי"

כזכור, במרץ 2017 רכשה חברת אינטל העולמית את מובילאיי, באחת העסקאות הגדולות אי פעם במשק הישראלי, תמורת יותר מ-15 מיליארד דולר. חודשיים לאחר מכן הודיעה מובילאיי על הקמת הקמפוס החדש, שיכלול בין היתר מגדל בן 30 קומות, בצומת הרחובות גולדה מאיר ושלמה מומו הלוי. הקמפוס כולו ישתרע על פני 12 דונם.

בפברואר 2018 אישרה רשות הרישוי בירושלים את השלב הראשון של הקמת הקמפוס – הקמת 6 קומות תת-קרקעיות שישמשו כחניון, כחדרי תפעול וכחדרי אוכל. בדצמבר 2018, לאחר החתימה על ההסכם המותנה, העריכו החברות כי העבודות בשטח יחלו במרץ השנה, ולמרות שבפועל מועד זה נדחה, הצפי לאכלוס הקמפוס הוא עדיין הרבע האחרון של 2022.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות : "אפקון שמחה וגאה לתכנן ולבנות את הקמפוס העולמי החדיש של חברת מובילאיי. הבחירה באפקון מהווה הבעת אמון חוזר שרוחשים לה הלקוחות, משקפת את מיצובה של אפקון כחברת תשתית מהגדולות ומהמובילות במשק, והיא תביא לידי ביטוי פעם נוספת את יכולותיה המקצועיות לתכנן ולהקים פרויקטים מורכבים בלוחות זמנים, באיכות ובתקציב שעליהם התחייבה כלפי לקוחותיה".

מחברת מובילאיי נמסר: "הקמפוס המתוכנן יהיה מרכז הפיתוח העולמי של החברה בירושלים, והוא מתוכנן לאכלס 2,700 עובדים ואף יותר - ככל שהחברה תידרש. השלמת הפרויקט תאפשר לחברה לתת לעובדיה תנאים שעומדים בקנה אחד עם החברות המובילות בשוק, בדרך להגשמת חזון הרכב האוטונומי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפקוןאפקוןמובילאייאזור התעשייה הר חוצביםאדריכל משה צורישראל רייף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...