אפריקה מגורים הגישה הצעה לרכישת מגרש נוסף במתחם סומייל בת"א

זכויות הבנייה ביחס למגרש 122 שבצפון המתחם מאפשרות הקמת כ-174 יחידות דיור • החברה תעניק שירותי קבלנות לבעלי הזכויות במקרקעין, בתמורה ל-51.5% מזכויותיהם

שיתוף הכתבה
מתחם סומייל בת"אמתחם סומייל בת"א

אפריקה מגורים ממשיכה במאמציה להאיץ את מימושה של תוכנית מתחם סומייל (סמל) במרכז תל אביב: כארבעה חודשים לאחר שהשלימה את רכישת השטח במגרש 112 בצפון המתחם, הודיעה החברה היום (ג') כי הגישה הצעה לרכישת זכויות הבנייה במגרש סמוך, מגרש מספר 122, בהתאם לתב"ע הקיימת במקום.

החברה הגישה את ההצעה במסגרת הליך פירוק שיתוף המתנהל בימים אלו בבית המשפט בנוגע למקרקעין – הליך שאמור להסדיר את הזכויות בקרקע כדי לאפשר הקמת פרויקטים נדל"ניים שונים באחד המתחמים המבוקשים ביותר כיום בתל אביב, המהווה את אחת מעתודות הקרקע האחרונות באזור מרכז העיר.
    
אפריקה מגורים עדכנה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי הזכויות בשטח זה מאפשרות את הקמת של 174 יחידות דיור, וכי היא עצמה מחזיקה בזכויות להקמת כ-23 יחידות דיור בשטח זה. המחיר שאותו הציעה החברה לא צוין. עוד עדכנה החברה כי לפני הגשת ההצעה כבר סיכמה בעלי זכויות ל-39 יחידות דיור בשטח המדובר כי תעניק להם שירותי קבלנות בתמורה ל-51.5% מזכויות המוכרים. 

ההצעה דרושה את אישור הגורמים הרלוונטיים במסגרת הליך הפירוק, כמובן. יש לציין כי אפריקה מגורים היא חברת בת של אפריקה ישראל השקעות, אשר מנהלת כידוע בימים אלו משא ומתן לרכישתה על ידי חברת לפידות קפיטל של איש העסקים יעקב לוקסנבורג.

מתחם סומייל, שבין הרחובות ארלוזורוב מדרום וז'בוטינסקי מצפון, הוא מתחם שבו מתגוררים במשך עשרות שנים דיירים אשר תפסו חזקה על הקרקע לאחר בריחתם של תושבי הכפר הערבי שעמד במקום עד למלחמת העצמאות. מציאות זו הקשתה על קביעת בעלי הזכויות בקרקע, ומשכך – לא אפשרה הוצאת פרויקטים לדרך בשטח זה. בשנים האחרונות, הודות להליכים משפטיים ארוכים, מצליחות המדינה והעירייה להסדיר את הקרקע ואט-אט יוצאים לדרך מיזמים שונים בו. אך לאחרונה, כאמור, רכשה בצפונו אפריקה מגורים, תמורת 192 מיליון שקל, שטח שעליו תוכל להקים כ-80 יחידות דיור וכן שטחי מסחר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם סומיילאפריקה ישראלזכויות בנייהלפידות קפיטליעקב לוקסנבורג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...