אפריקה מגורים רכשה עוד שטח במתחם סומייל - ב-192 מיליון שקל

השטח נרכש מעיריית תל אביב, ומהווה 26.2% מכלל הזכויות באותו שטח • בהתאם לתב"ע במקום תוכל אפריקה להקים בשטח זה כ-80 יחידות דיור ועוד כ-1,656 מ"ר למסחר

שיתוף הכתבה

אפריקה ישראל מגורים מרחיבה את שליטתה במתחם סומייל (סמל) שבצפון הישן של תל אביב: החברה דיווחה היום (א') לרשות לניירות ערך כי השלימה את רכישתו של שטח נוסף במתחם סומייל דרום, מידי עיריית תל אביב. החברה, אשר מחזיקה ברוב חלקי המתחם הדרומי, רכשה את השטח תמורת 192 מיליון שקל. 

מדובר בשטח אשר נמצא במגרש 112 (חלקה 1472 בגוש 6213),ומהווה 26.2% מתוך כלל הזכויות בחלקה. החברה מדווחת כי בהתאם לתב"ע המאושרת, הזכויות הניתנות לה במסגרת הרכישה הן להקמת כ-62.4 יחידות דיור, בתוספת כ-19 יחידות דיור נוספות שהעירייה צפויה לקבל כמנוף לפינוי התושבים אשר מתגוררים בחלקה זו כיום. נוסף על כך, היא תוכל להקים על שטח זה כ-1,656 מ"ר שטחי מסחר.

העסקה בין הצדדים נרקמה עוד בתחילת החודש שעבר, ובימים האחרונים הבשילה לכדי עסקה. החברה דיווחה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי היטל ההשבחה וחובות עבר בגין המקרקעין, עד ליום 21.5.2018, יחולו על העירייה. "ממועד זה ואילך ההיטל ההשבחה והחובות יחולו על החברה", נאמר בהודעה. "יתר המיסים ותשלומי חובה יחולו על הצדדים בהתאם להוראות הדין".

מתחם סומייל נמצא בסמוך למגדל המאה שברחוב אבן גבירול, בשטח התחום ברחובות אבן גבירול ממערב, בן סרוק ממזרח, ז'בוטינסקי מצפון וארלוזורוב מדרום. במשך עשרות שנים התקשתה העירייה, לצד גורמים נוספים, לקדם את פיתוחו של המתחם, אך לאחרונה החלו להיחתם הסכמים עם המתגוררים בשטח זה, לטובת פינויים (שכבר החל באופן חלקי). לאחר פינוי כל התושבים מהמתחם מתוכננות לקום בו 1,015 יחידות דיור בכמה מבנים, שיכללו גם 18 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-15 אלף מ"ר שטחי ציבור. עוד מתוכנן לקום במקום מבנה העירייה החדש, במגדל בן 20 קומות.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךמתחם סומיילאפריקה ישראלעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...