אפריקה מגורים השלימה רכישת הקרקע במתחם סומייל ב-192 מ' שקל

על הקרקע מתוכננות לקום כ-80 יח"ד, לצד 1,656 מ"ר של שטחי מסחר • שריינה הלוואה מתאגיד בנקאי בסך כ-117.5 מיליון שקל ומסגרת ערבויות בכ-35.5 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
הדמיית שטחי מסחר במתחם סומיילהדמיית שטחי מסחר במתחם סומייל

חברת אפריקה ישראל מגורים הודיעה היום (ה') כי השלימה את עסקת רכישתה של קרקע בבעלות עיריית תל אביב בדרום מתחם סומייל (סמל) שבצפון הישן, בין רחוב ארלוזורוב לרחוב ז'בוטניסקי. העסקה כוללת זכויות לבניית כ-80 יחידות דיור, וכן להקמת 1,656 מ"ר של שטחי מסחר. אפריקה שילמה על עסקה זו סכום של 192 מיליון שקל.

בהודעתה לרשות לניירות ערך מסרה החברה כי זכויות אלו מהוות כ-26.6% מהזכויות בחלקו הדרומי של המתחם, וכי על פי התב"ע המאושרת יוקמו בה כ-62.4 יחידות דיור וכ-1,656 מ"ר שטחי מסחר, נוסף על זכויות לכ-19 יחידות דיור שהעירייה צפויה לקבל כמנוף לפינויים במגרש. 

"לצורך מימון רכישת הזכויות הנרכשות, התקשרה החברה בהסכם הלוואה עם תאגיד בנקאי, בסך של כ-117.5 מיליון שקל וכן מסגרת ערבויות בסך של כ-35.5 מיליון שקל", נמסר בהודעת החברה. "כנגד ההלוואה לרכישת הזכויות, שעבדה החברה לטובת התאגיד הבנקאי את הזכויות הנרכשות וכן משכנה במשכנתא את זכויותיה האמורות ללא הגבלה בסכום".

בשנים האחרונות פועלת חברת אפריקה ישראל על הסכמי פינוי מול בעלי הקרקעות במתחם. עד ככה אושרה הקמתם של ארבעה מגדלים בני 50 קומות ועוד שני בניינים בני 8-6 קומות. בסך הכול אושרו עד היום תוכניות להקמת 1,015 יחידות דיור.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךבעלי קרקעותבנקים למשכנתאותאפריקה ישראלעיריית תל אביבתב"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...