חולדאי: לא למסילה רביעית באיילון - עד לטיפול בניקוז הנחל לים

ראש עיריית ת"א טוען כי הנחת המסילה תגביר "בצורה דרמטית" את הסיכון להצפת נתיבי איילון ושכונות סמוכות • לדבריו, הפתרון שמציעה נתיבי ישראל אינו נכון

שיתוף הכתבה
מסילות רכבת ישראל - ת"א מסילות רכבת ישראל - ת"א

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מתנגד לתחילת עבודות ההקמה של מסילת הרכבת הרביעית בתוואי נחל איילון – עד שיימצא פתרון מתאים, לדבריו, לניקוז מי הנחל. מדובר בתוכנית אשר מקדם משרד התחבורה בשנים האחרונות באמצעות חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר), ולטענת ראש העיר "תגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון", זאת משום שהמסילה הרביעית תצר את תוואי הנחל בכ-60%.

"כבר עתה, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר, והפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר, לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד", נכתב בהודעת העירייה שפורסמה היום (א'). "זאת ועוד, עקב הבנייה המאסיבית בגוש דן כמות מי הנגר גדלה בצורה דרמטית. משמעות הדבר היא כי עוד בטרם תחילת העבודות נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראיה - נתיבי איילון נסגרו 4 פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות".

עוד נכתב בהודעת העירייה כי הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות הינו הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. "לעמדת עיריית תל אביב-יפו תוכנית זו למפעל ניקוז, אשר חלקיו המסיביים ממוקמים בשטח העיר, לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, מהווה פגיעה בסביבה העירונית ואינה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים. 

קיימת הסכמה רחבה בקרב המומחים כי הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז נחל איילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. עיריית תל אביב-יפו וראש העירייה עומדים על כך כי תנאי מקדים והכרחי לתחילת עבודות הנחת המסילה הרביעית הוא הקמת המובל, אשר יספק מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של הנחל. העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון.

ראש העירייה אף פנה בנושא לשר התחבורה הקודם, ישראל כץ, ולשר התחבורה הנוכחי, בצלאל סמוטריץ', וכן לשר החקלאות אורי אריאל, בבקשה להתערבותם בסוגיית הצורך הדחוף בהקמת מובל ניקוז להטיית נחל איילון.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאימשרד התחבורה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...