בשל "מתכונת שבת" בשירותי הכבאות: לא יונפקו טופסי 4

הסיבה למחאה: החלטת הנציב להטיל על כבאים משימות שמירה ואבטחה בתחנות בשעות הלילה • הנפקת טופס – רק באישור מיוחד מוועדת החריגים של ארגון הכבאים וההסתדרות

שיתוף הכתבה
כבאותכבאות

עובדי מערך הכבאות בכל רחבי הארץ לא ינפיקו טופסי 4 למבנים שבנייתם הושלמה – כך הודיע היום (ה') ארגון הכבאים. העובדים החליטו לעבור מהיום ל"מתכונת שבת" של כלל עובדי המערך, ולכן הנפקת טופסי 4 לא תתאפשר ללא מתן היתר מיוחד מועדת החריגים של ארגון הכבאים וההסתדרות.

מארגון הכבאים נמסר כי אחת הסיבות למחאה היא החלטת נציב הכבאות הראשי, דדי שמחי, להטיל על כבאים משימות שמירה ואבטחה בתחנות במהלך שעות הלילה על מנת שיתפסו כוננויות, בעוד במטה הנציבות או בכל גוף ממשלתי אחר ישנם שומרים וחברות אבטחה אשר מבצעים את המשימה, כך לטענתם. 

"הכבאים רואים בכך פגיעה במבצעיות וביכולת שלהם לתת מענה במהלך המשמרת היומית שלהם", אמר יור ארגון הכבאים, אבי אנקורי. "שמחי החליט למתוח את הגדרת התפקיד 'כבאי', ומבחינתו שיהיה גם שומר וגם מאבטח. רק מי שלא מבין בכבאות מחליט דברים כאלה. הרי אם כבאי שומר במהלך הלילה, ביום נפגעת היכולת המבצעית שלו, והוא עלול לתת שירות טוב פחות בהגנה על חיי אזרח או על רכושו. כל מה שמניע את שמחי זו אובססיה להפוך את הארגון מאזרחי לצבאי".

תחת הכותרת "לא להרס מערך הכבאות", מפרט אנקורי במכתב ששלח לעובדים שורה ארוכה של צעדים שבהם נקט לדבריו הנציב שמחי כנגד העובדים, ובהם עיכוב כספי רווחה, קיצוץ פעילויות רווחה, שינוי בלתי פוסק של תנאי מכרזים, התעמרות, הפחדות ואיומים. 

"כבר תקופה ארוכה שאנו עדים להרס מערך הכבאות בישראל. גוף חירום אזרחי וחיוני עולה בלהבות", כתב אנקורי. "ידוע לי כי הדברים נכתבו ונאמרו אין ספור פעמים, אך לצערי דבר לא השתנה. אנו מוצאים את עצמנו, כמדי יום, עם הנחיות דרקוניות חדשות שמטרתן אינה לקדם את מערך הכיבוי בישראל אלא נעשות לשם המאבק של נציב הכבאות בארגון העובדים בכל דרך אפשרית, גם אם זה אומר פגיעה בעובדים.

יש חשש אמיתי לחורבן הבית. לא נאפשר זאת במשמרת שלנו. העובדים ניסו להידבר עם ההנהלה באמצעות מגשר וחתימה על מסמכי הבנות, ודבר לא עזר בניסיוננו לשמור על תנאי השכר וההעסקה של הכבאים". במכתבו מדגיש אנקורי שלא תהיה פגיעה במבצעיוּת של הכבאים, שימשיכו לצאת להצלת חיים ורכוש גם במהלך העיצומים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:טופס 4ארגון הכבאיםדדי שמחיאבי אנקורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...