בניסיון למשוך משקיעים זרים: לשכת שמאי המקרקעין תאמץ תקינה בינלאומית

יו"ר לשכת שמאי מקרקעין נפגש עם השמאי הממשלתי הראשי ויו"ר מועצת השמאים על מנת לצרף את ישראל לתקן של מועצת השמאות הבינלאומית IVSC

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

הבדיחה הישנה אומרת ששמאות היא מדע מדויק – "תזמין שמאות וקבל בדיוק את השווי שביקשת". בניסיון להלחם בתדמית הפרובלמטית, וגם למשוך משקיעים וחברות בינלאומיות להשקעות נדל"ן בישראל, נפגש לאחרונה יו"ר לשכת שמאי מקרקעין , חיים מסילתי עם השמאי הממשלתי הראשי אוהד עיני ויו"ר מועצת השמאים דוד שני, על מנת לדון באימוץ תקינה שמאית בינלאומית אחידה, בדומה לתקן החשבונאי הבינלאומי IFRS (שאומץ בישראל בשנת 2005). בסיום הפגישה הוחלט לקדם את הנושא במועצת השמאים הארצית הכפופה למשרד המשפטים. במקביל, נציגים מלשכת שמאי המקרקעין נפגשו בלונדון עם ראשי מועצת השמאות הבינלאומית IVSC .

לדברי מסילתי, "אנחנו חיים בעולם בו עולם העסקים והמסחר הינו גלובלי. לכן אנחנו מחוייבים לאמץ תקנים בינלאומיים על מנת להקל על משקיעים וחברות בינלאומיות להיכנס ולהשקיע בארץ, כמו גם על שמאים מקומיים שנותנים שירות לחברות בינלאומיות".

ארגון IVSC  הוקם בשנות השמונים ביוזמת בריטניה וארה"ב, ומאגד כיום כ-100 מדינות שאימצו תקינה שמאית אחידה. מסילתי: "לצורך הדוגמא נניח שחברת ענק כמו אמזון מעוניינת לרכוש או אפילו לשכור מחר נכס בישראל. היא צריכה לדעת כי כללי חוות הדעת השמאיות, על פיהם נקבע שווי הנכס, פועלים לפי שיטות בינלאומיות ולא לפי שיטות המיוחדות רק לישראל".

מסילתי מעריך כי אימוץ תקינה אחידה יאפשר לחברות שמאות בינלאומיות להכנס לישראל, בדומה למהלך החריג של פירמת הייעוץ והשמאות הבינלאומית CBRE שרכשה השנה את מאן נכסים על מנת להקים בין היתר מחלקת שמאות בישראל, יתרום ליצירת מקומות תעסוקה לשמאי המקרקעין ויעלה את תדמית המקצוע.

ובמה שונה התקינה הבינלאומית מהכללים כרגע פה בארץ? בלשכת שמאי המקרקעין מציינים כי בניגוד לתקינה הישראלית, הרגולציה פשוטה בהרבה, "והיא אינה מסורבלת ולא נכנסת לפרטים שלעיתים לא ניתנים לבדיקה". התקינה הבינלאומית קובעת למשל אילו מסמכים צריך לצרף לחוות דעת, מחייבת לציין אם יש ניגוד עניינים ואם לא ניתן היה לבקר בחלקים מהנכס בשל מצבם הפיזי.

 

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים מסילתיCBREאוהד עינילשכת השמאים בישראלIVSC
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...