חזרה
להורדת אפליקציה

ניצחון לדיירי בית הדיור המוגן של האלפיון העליון: לא יתווספו 65 דירות

הדיירים הקשישים ב"שבעה כוכבים דיור מוגן" בהרצליה פיתוח וכן תושבי השכונה התנגדו - הוועדה המקומית דחתה הרחבת המתחם, ועדת הערר תמכה גם כן

עודכן לאחרונה:

ניצחון לדיירי "שבעה כוכבים דיור מוגן" ולתושבי השכונה בהרצליה פיתוח: ועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז תל אביב דחתה לאחרונה את הערעור נגד דחיית התוכנית להרחבת מתחם הדיור המוגן היוקרתי, שנמצא ברחוב נילי פינת הנשיא בן צבי בהרצליה פיתוח. התוכנית, שהגישה היזמית "שבעה כוכבים דיור מוגן בע"מ", כללה תוספת של 65 יחידות דיור, שיגדילו את כלל הדירות במקום מ-135 ל-200. על פי התוכנית יחידות הדיור יוספו בשתי קומות מדורגות חדשות, ובקומת העמודים שבמפלס הקרקע. היא כוללת גם הקמת שטחי מסחר, ומתקני חניה מכניים במרתף.

השתלשלות האירועים לוקחת אותנו עד למאי 2015, אז החליטה הוועדה המקומית הרצליה להפקיד את התוכנית בתנאים. לאחר כשנה פרסמה אותה להפקדה, אך בעקבות התנגדויות רבות – הן של תושבי השכונה שבה נמצא מתחם הדיור המוגן והן של הדיירים המתגוררים בו – החליטה על דחייתה. על כך הגישה החברה היזמית את הערעור לוועדת הערר לתכנון והבנייה תל אביב.

העוררת טענה בערעור שהגישה כי "החלטת הוועדה המקומית לסרב לתוכנית נעדרת כל בסיס מקצועי. זו החלטה שרירותית שסוטה מהמלצות הצוות המקצועי, לרבות מהנדס הוועדה, ללא נימוק ראוי". מנגד הצהירה הוועדה המקומית כי היא סבורה שאין לתוכנית הצדקה וכי "היא נשענת על מניעים כלכליים שישרתו את העוררת בלבד. בית שבעת הכוכבים מצוי בשכונת מגורים שקטה ויוקרתית המאופיינת בבנייה נמוכה של בתים פרטיים צמודי קרקע. מדיניות הוועדה המקומית היא לשמר את מרקם הבנייה שלה, והתוכנית תפגע בצביון זה ובאופי הבנייה בשכונה". נציין כי מדובר בבית הדיור המוגן של האלפיון העליון - ששיכן בעבר את הוריהם של בכירי המשק הישראלי. 

התושבים המתנגדים טענו כי התוכנית כלל אינה נמצאת בסמכותה של הוועדה המקומית, ודיירי המקום – 74 במספר – כתבו לוועדת הערר כי מדובר בתוכנית דורסנית, שמתעלמת מקיומם ופוגעת בהם. עוד כתבו הדיירים כי חייהם בתקופת ביצוע העבודות ייפגעו, וכי הם ייאלצו לחיות באתר בנייה במשך חודשים ארוכים. עוד טענו הדיירים כי "מדובר בפגיעה קשה באוכלוסיית קשישים שהשקיעה את מיטב כספה כדי למצוא שקט והגנה, ומוצאת עצמה מחוסרת זכויות ו'שקופה' מול היזם".

הרכב ועדת הערר כלל את יו"ר הוועדה, תמר עיני ורדון, את מרים ארז, אדריכלית ומתכננת ערים, את חגית אלדר, נציגת מתכננת המחוז, ואת עו"ד שחר בקשי, נציג הציבור. הוועדה קיבלה את טענות התושבים וקבעה כי "הוראות התוכנית שאישרה הוועדה המחוזית לשטח זה אינן קובעות את ייעוד המגרש למגורים, ולפיכך התוכנית אינה בסמכותה של הוועדה המקומית, אלא בסמכות הוועדה המחוזית. משקבענו כך, משמעות הדבר היא שהתוכנית אף אינה בסמכותנו. לפיכך אנחנו דוחים את הערר - אך לא מהטעמים שפורטו בו".

עו"ד ענת בירן , שייצגה את דיירי "שבעה כוכבים דיור מוגן" לצד עורכות הדין דפנה תמיר ומור אגיב, ציינה כי "החלטתה של ועדת הערר מוכיחה כי המסלול שבו בחר היזם היה שגוי מלכתחילה. אם יחליט היזם לפעול מחדש בהליך של תכנית בוועדה המחוזית, ימשיכו הדיירים בנחישות להיאבק בתוכנית ולשמור על זכויותיהם. אני ממליצה לכל מי שרוכש דירה בדיור מוגן להבטיח בחוזה את זכויותיו במקרה שבו היזם ירצה לבצע תוספות בנייה, וממליצה למחוקק להסדיר אחת לתמיד את הנושא בחקיקה מתאימה שתבטיח שהדיירים לא יהיו 'שקופים' בעיני היזמים".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search