תביעה ב-22 מ' ש' נגד מצלאוי: "ליקויי בנייה קשים וביריונות"

מגדל טופ נדל"ן, בעלת פרויקט "מגדל בפארק" ברמת גן, תובעת את מצלאוי בטענה להפרת הסכמים, לבנייה לקויה, לנטישת הפרויקט, ואיחור של כמעט שנתיים במסירה

שיתוף הכתבה
סמי מצלאויסמי מצלאוי

חברת מגדל טופ נדל"ן, בעלת פרויקט "מגדל בפארק" ברחוב אחד העם 14 ברמת גן, תובעת את מצלאוי חברה לבנין בע"מ שבשליטת סמי מצלאוי על "ליקויים קשים והתנהלות בעייתית", לטענתה, במהלך העבודות להקמת הפרויקט. התובעת מפרטת שורה של ליקויים בהתנהלות חברת מצלאוי, ומגדירה את מעשיה "כוחניים ובריוניים" – שהביאו לנזק כספי ותדמיתי עצום לתובעת.

על פי כתב התביעה שהגישה חברת מגדל טופ נדל"ן לבית המשפט המחוזי בתל אביב, התחייבה חברת מצלאוי להקים את פרויקט "מגדל בפארק" – מגדל מגורים בן 144 יחידות דיור - תמורת 119 מיליון שקל, תוך התחייבות לתנאי יסודי: עמידה בלוחות הזמנים לביצוע ולהשלמת הפרויקט (עד מתן טופס אכלוס ותעודת גמר) בתוך 33 חודשים מיום תחילת העבודות. מאחר שהעבודות החלו ב-1.12.12, הפרויקט כולו אמור היה להיות מושלם בהתאם לסיכום עד 1.9.2015.

בתביעתה טוענת החברה כי "הנתבעת לא עמדה בלוחות הזמנים שנקבעו בהסכם, והצטברו פיגורים ואיחורים משמעותיים בקצב ביצוע העבודות. באוגוסט 2016, כ-9 חודשים לאחר שהפרויקט אמור היה להסתיים ולהימסר לתובעת, החליטה הנתבעת 'לשבור את הכלים' ולנטוש חד צדדית את הפרויקט, תוך שהיא מעלה כלפי התובעת דרישות כספיות סחטניות חסרות כל בסיס ושחר". 

מגדל טופ נדל"ן טוענת כי מצלאוי אחראית לאיחור של 21.5 חודשים במועד סיום הפרויקט, וכי הפיגורים והאיחורים נעוצים אך ורק במחדליה ונמצאים באחריותה. עוד טוענת החברה כי במהלך דין ודברים בין החברות במרץ 2016 – קרי שמונה חודשים לאחר שהייתה אמורה לסיים את העבודות, היא נמנעה מלספק מועד אכלוס מדויק או משוער.

עוד נטען בתביעה כי נוסף על אי עמידת הנתבעת בלוחות הזמנים, ביצעה הנתבעת הפרות יסודיות חוזרות ונשנות "באופן שהסב לתובעת נזקים, עלויות והוצאות". בין היתר מציינת מגדל טופ נדל"ן כי מצלאוי לא העמידה לצורך הפרויקט את כוח האדם הנדרש – הן מבחינת העובדים והן מבחינת הדרג הניהולי; ביצעה את העבודות "באופן לקוי ופגום, באיכות ירודה ביותר, דבר שאילץ את התובעת לתקן את הפגמים או לבצע את העבודות מחדש"; לא השלימה את העבודות למרות ששולמו לה בפועל 117 מיליון שקל - 98% מהסכום שנקבע מראש; לא שילמה לקבלני משנה, לספקים ולנותני שירותים, שיבשה את ביצוע העבודות בפרויקט והותירה אחריה חובות.

התובעת מגדירה את החלטתה של מצלאוי לעזוב את הפרויקט כ"אקט כוחני וחד צדדי", ומוסיפה כי לאחר צעד זה "החליטה, באורח בריוני ממש, למנוע מהתובעת את האפשרות להמשיך את העבודות בפרויקט שלא באמצעותה". התובעת מפרטת פעולות שעשתה הנתבעת בהקשר זה, כולל חסימת דרכי הגישה לפרויקט ואיום על קבלני משנה שלא יסכימו להמשיך לעבוד בפרויקט תחת ניהולה של התובעת.

"ליקויים ב-100 מקומות שונים"

"כתוצאה מפעולות כוחניות ובריוניות אלה, שלוו גם בפרסומים שליליים על הפרויקט שאותם יזמה הנתבעת, נאלצה התובעת לסלק את ידה של הנתבעת מהפרויקט לתפוס בו חזקה ולהשלים בעצמה או באמצעות קבלנים אחרים מטעמה את העבודות", המשיכה החברה לטעון בתביעתה. "בשל כך נאלצה התובעת להוציא מכיסה סכומי עתק". לטענת מגדל טופ נדל"ן, מדובר בסכום של כ-5 מיליון שקל. החברה אף צירפה לתביעה חוות דעת מומחה שקובעת כי נדרשו תיקוני ליקויים ב-100 מקומות שונים, באזורים משותפים וציבוריים במבנה.

עוד טוענת החברה ל"פיחות משמעותי בקצב מכירת הדירות (ואף עצירה מוחלטת בתקופה הסמוכה לנטישת הפרויקט) בחודשים שלאחר נטישת הנתבעת. קצב מכירת הדירות נפגע קשות, ולמעשה לא השתקם אפילו עד ימים אלה". היא מציינת כי נכון למועד הגשת התביעה – 21 דירות עדיין לא נמכרו.

"למרות שנתנו לנתבעת אינספור הזדמנויות לתקן את ההפרות היסודיות, ולמרות שהתובעת נהגה בנתבעת באורך רוח ואף הלכה לקראתה בעניינים רבים (לרבות הקדמת תשלומים), הנתבעת לא תיקנה את מחדליה ואת ההפרות היסודיות מצידה", מסכמת התובעת. "הנתבעת הגדילה לעשות ובמהלך 2016 טענה שהפרויקט הפסדי עבורה, ודרשה להוסיף לתמורה המוסכמת מיליוני שקלים".

מגדל טופ נדל"ן דורשת ממצלאוי פיצוי של כ-22 מיליון שקל על הנזקים, ההוצאות, והעלויות שנגרמו כתוצאה מהפיגורים והאיחורים, וכן לשאת ולפצות את התובעת בכל הנזקים, ההוצאות והעלויות שנגרמו כתוצאה מההפרות היסודיות של ההסכם. הסכום כולל בין היתר את תחשיב עלויות התיקונים, פיצוי על האיחור, פיצוי בגין הפגיעה בשמה הטוב, רווח קבלני, נזקי מימון וביטוח וריבית והצמדה.

יש לציין כי בדצמבר 2018 הוגשה נגד חברת מגדל טופ נדל"ן תביעה מצד דיירים בפרויקט, על סך של 10 מיליון שקל, בגין ליקויי בנייה ברכוש המשותף ובדירות. התובעת מציינת זאת בתביעתה, וכותבת כי במידת הצורך, ובהתאם לתוצאות תביעת הדיירים, תבחן אפשרות לתבוע מהנתבעת – "כמי שביצעה את הפרויקט ואחראית לאיכות וטיב העבודות" – את כל הסכומים שייפסקו נגדה בתביעת הדיירים, אם ייפסקו כאלה.

מחברת מצלאוי נמסר בתגובה: "חברת מצלאוי נשכרה כקבלן המבצע של הפרויקט, אלא שבניגוד להסכמות חברת טופ נדל"ן בחרה להתעלם מדרישת התשלום הסופי בפרויקט, בסכום של כ-20 מיליון שקל, ועל כך מצלאוי הגישה נגדה דרישה לתשלום. כעת ממשיכה טופ נדל"ן לטעון טענות שווא כנגד חברת מצלאוי, תוך התעלמות מהסכמות הצדדים הקובעות כי ההליך המשפטי יידון בבוררות. לכשיתקבלו מסמכי התביעה הנגדית במשרדינו, נעיין בהם ונגיב על כך בהתאם".


אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגדל טופמצלאויסמי מצלאויליקויי בנייהבית המשפט המחוזי בתל אביבמכירת דירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...