עוד שומה חריגה לרוטשטיין: 75 מיליון שקל לקרקע בטירת הכרמל

רוטשטיין קיבלה מרמ"י שומת דמי היוון על רכישת הקרקע מקיבוץ החותרים לבניית 300 יחידות דיור • החברה: השומה גבוהה ב-30 מיליון שקל משהוסכם - שוקלים צעדינו

שיתוף הכתבה

עוד דרישת תשלום לא צפויה לחברת רוטשטיין. החברה מדווחת לבורסה בת"א, כי קיבלה מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שומת דמי היוון בגין רכישת קרקע בטירת הכרמל בסך כולל של כ-75 מיליון שקל, לא כולל עלויות הפיתוח. רוטשטיין טוענת כי מדובר בשומה הגבוהה ב-30 מיליון שקל מהסכום המקורי שהתקבל בכתב מרמ"י טרם חתימת ההסכם וכי עליו הסתמכה כשבחנה את כדאיות העסקה. היוון, נסביר, הוא חישוב התשלומים העתידיים על הקרקע עד לסוף תקופת החכירה ותשלום שלהם בפעימה אחת מראש.

בשבוע שעבר, נזכיר, רוטשטיין קיבלה מאגף המע"מ ברשות המסים שומת מס לא צפויה בסך 15.1 מיליון שקלבגין פרויקט "רוטשטיין הירוקה" בבאר יעקב. החברה חשבה שהשומה תתבטל לגמרי אבל בפועל היא רק גדלה בגלל הצמדות וריביות, והיא צפויה להשפיע מהותית על התוצאות הכספיות.

באשר לשומה עליה דיווחה החברה היום: רוטשטיין חתמה באוגוסט 2018 על הסכם לרכישת הקרקע בטירת הכרמל מקיבוץ החותרים תמורת 100 מיליון שקל. מדובר בחמישה מגרשים בשטח של כ-29,000 מ"ר המיועדים להקמת כ-300 יחידות דיור. עלות הקמת הפרויקט, כולל רכישת הקרקע, הוצאות פיתוח ועלויות עסקה, צפויה להסתכם בכ-350 מיליון שקל לפי הערכה של רוטשטיין מאוגוסט (עלות זו כוללת 100 מיליון שקל עבור הקרקע, הוצאות פיתוח של 41 מיליון שקל, ודמי ההיוון המקוריים בסך 45 מיליון שקל).

ההסכם היה מותנה בקבלת אישור רשות מקרקעי ישראל לביצוע העסקה, לפיה יוקצו לרוטשטיין זכויות חכירה מהוונת במקרקעין ויונפקו הסכמי חכירה על שמה. במעמד חתימת ההסכם רוטשטיין הפקידה בנאמנות את התמורה בסך 4.6 מיליון שקל בגין רכישת זכויות המוכר להתקשר בהסכם חכירה עם רמ"י בפטור ממכרז ביחס למקרקעין, והתנתה את קיומו של הסכמי החכירה בכפוף לתשלום דמי היוון ופיתוח בסך של כ-86 מיליון שקל (כולל הוצאות הפיתוח). ההסכם הכיל סעיף לפיו ככל שלא יתקיים תנאי מתלה זה בתוך 12 חודשים ממועד החתימה, יפקע תוקפו של ההסכם מבלי שיהיו לצדדים טענות בקשר לכך. 

בדיווח מהיום רוטשטיין טוענת כי בשל שומת דמי ההיוון החריגה היא איננה מחויבת להתקשר עם רמ"י בעסקה. החברה לומדת את השומה המעודכנת יחד עם יועציה המשפטיים והמקצועיים ושוקלת את צעדיה בנושא, בין היתר אפשרות להגשת עתירה מנהלית או ערעור על גובה השומה, לרבות אפשרות לביטול ההתקשרות עם המוכר.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלרוטשטיין נדל"ןהבורסה בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...