מכה לרוטשטיין: קיבלה שומת מע"מ לא צפויה בסך 15.1 מיליון שקל

רוטשטיין קיבלה מרשות המסים שומת מס בגין פרויקט "רוטשטיין הירוקה" בבאר יעקב • השומה צפויה להשפיע מהותית על התוצאות הכספיות • החברה: נערער לבית משפט

שיתוף הכתבה

מכה פיננסית לחברת רוטשטיין, שבבעלות המיליארדר החרדי ממוצא גיאורגי יצחק מירילשוילי ובניהולו של המנכ"ל אבישי בן חיים: החברה קיבלה שומת מס מרשות המסים בסך 15.1 מיליון שקל בגין פרויקט "רוטשטיין הירוקה" שהחברה בונה בבאר יעקב, שומה שהחברה לא ציפתה לה ושצפויה להשפיע מהותית על התוצאות הכספיות שלה.

נתאר את השתלשלות העניינים: בשנת 2010 רוטשטיין רכשה את הקרקע בבאר יעקב וחתמה עם בעלי הקרקע על הסכם קומבינציה שבמסגרתו היא תעניק להם שירותי בנייה. ב-2013 רוטשטיין כבר הוציאה חשבונית מע"מ ושילמה מראש את המע"מ בגין שירותי הבנייה על כל הפרויקט כחלק מעסקת הקומבינציה, וזאת לאחר ביצוע תחשיב עם יועצי המס שלה ולאחר חוות דעת שקיבלה מרואי החשבון שלה, תחשיב שהובא לידיעת שלטונות מע"מ.

כמה שנים לאחר מכן רשויות המס קבעו כי התחשיב שביצעה רוטשטיין לא נכון וראוי שהיא תשלם סכום נוסף - והוציאה לה שומת מע"מ בהיקף 14.5 מיליון שקל בחודש מרץ 2018. רוטשטיין הגישה השגה על שומת המס בדרישה לבטלה לגמרי או לכל הפחות להפחיתה, בטענה כי התחשיב בוצע בתיאום עם רשויות המע"מ ובליווי מומחי מס מהרמה הראשונה, ולכן היא משיגה על השומה. 

לפני ערב חג פסח האחרון רוטשטיין קיבלה הודעה מרשות המסים לפיה ההשגה שביקשה ביטול מוחלט של השומה נדחתה, אך השומה כן הופחתה ל-13.1 מיליון שקל. רוטשטיין מיהרה לדווח על כך לבורסה בת"א ב-21 באפריל, כנדרש מחברה ציבורית. לאחר צאת החג החברה קיבלה את המכתב הרשמי מרשות המסים, שלפיו לא רק שהשומה לא בוטלה ולא הופחתה, אלא היא אף עלתה ל-15.1 מיליון שקל. 

נסביר, כי ביחס לשומה המקורית שקיבלה רוטשטיין ב-2018 בוצעה הפחתה מסוימת ברכיב הקרן, אך הסכום הכולל עלה בסופו של דבר בגלל ריביות והצמדות שלא נכללו במכתב שקיבלה החברה לפני החג בדוא"ל, וכן הופיעו במכתב הרשמי שהתקבל בתחילת השבוע הנוכחי. הריביות וההצמדות נמדדות מהמועד המקורי שבגינו יצאה השומה – שנת 2013. בחברה דיווחו כי היא בוחנת יחד עם יועצי המס שלה את החלטת רשות המסים ובכוונתה להגיש ערעור לבית המשפט על ההחלטה.

עיקר המחלוקת בהשגה של החברה על שומת המס היא לעניין שווי שירותי הבנייה ושיטת חישובם. רוטשטיין מתבססת על חוות הדעת שקיבלה מרואי החשבון ומיועצי המס שלה - והיא מעריכה כי הערעור שיוגש על ידה צפוי להתקבל והמע"מ שכבר שולם הוא זה שצריך להיות משולם ולא יותר.

הפרויקט בבאר יעקב כולל 906 יח"ד ב-13 מגדלי יוקרה בני 22-16 קומות הנבנים על פי תקן הבנייה הירוקה, 64 צמודי קרקע וכן מרכז מסחרי בשטח כ-2,600 מ"ר. חלק מהבניינים כבר נבנו ואוכלסו, וחלק עדיין בביצוע או לקראת תחילת בנייה. הפרויקט הוא חלק מהשכונה החדשה בבאר יעקב שתכלול כ-3,500 יחידות דיור בסך-הכל.

מרוטשטיין לא נמסרה תגובה לידיעה. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםרוטשטיין נדל"ןרוטשטיין הירוקהשומת מס רכישהיצחק מירילשויליפרויקט בבאר יעקב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...