בוטל מזכר הבנות להעמדת אשראי בין ארנו נדל"ן ליהודה הרציג

על פי הסיכומים המוקדמים, ארנו אמורה היתה לספק 10.3 מיליון שקל לפרויקט בצפת; ויכוח בין שני הצדדים מי אחראי לביטול ההלוואה 

שיתוף הכתבה
יהודה הרציגיהודה הרציג

בוטל מזכר הבנות בין קרן ארנו נדל"ן ליזם יהודה הרציג להעמדת אשראי למימון רכישת קרקע להקמת פרויקט של 151 דירות בצפת. ארנו נדל"ן, קרן מימון חוץ בנקאי המעמידה ליווי לפרויקטי נדל"ן למגורים, טוענת כי היא זו שביטלה בימים האחרונים את העיסקה למתן הלוואה להרציג בסך 10.3 מיליון שקל. בתגובה מסר הרציג למרכז הנדל"ן כי הוא ביטל את עסקת ההלוואה, "מאחר וארנו לא המציאה את הסכום המובטח".

הרציג אמור לבנות 151 דירות על מגרש שרכש אשתקד מרשות מקרקעי ישראל. מחצית מהדירות מיועדות לזכאי מחיר למשתכן  והיתרה למכירה בשוק  החופשי. הפרויקט אמור לכלול 11 בניינים בני 4 עד 6 קומות, רוב הדירות בנות 4 חדרים וכן 27 דירות גן. ההשקעה, כולל קרקע, בנייה והוצאות נלוות, נאמדת בכ-120-115 מיליון שקל, ותמורת המכירה נאמדת ב-137 מיליון שקל (900 אלף שקל בממוצע לדירה). במערכת הבנקאית דרשו מהרציג להעמיד עבור הפרויקט הון עצמי של 16.5 מיליון שקל (כ-14% מהיקף הפרויקט). הרציג תכנן להעמיד הון עצמי משלו בסך 6.2 מיליון  שקל, והוא פנה לארנו נדל"ן לקבלת יתרת ההלוואה. ב-4 בדצמבר 2018 סוכם  במזכר הבנות שארנו תלווה לו 10.3 מיליון שקל. ההלוואה היתה אמורה להיות לתקופה של שנתיים, והיא כללה שתי אופציות לששה חודשים כל אחת, בריבית של 9.8%. הקרן היתה אמורה להיפרע בתום התקופה, והריבית – בתשלומים חצי שנתיים.

[quote]

אולם  מאז ועד עתה משהו השתבש וב-11 באפריל החליטה אסיפה כללית של ארנו לבטל את העסקה. לטענתה, בגלל אי מילוי חלק מהתנאים על ידי הרציג. ארנו לא מפרטת באלו תנאים מדובר, אולם לנו נודע כי הם כוללים רישום משכנתא על הקרקע, המצאת ערבויות והוכחות לאיתנות פיננסית. מנגד, אומר הרציג, "אני הוא שביטלתי את העסקה, לאחר שארנו לא המציאה במועד הון הסכום הדרוש כפי שסוכם". לדבריו הוא מתכנן לקבל את הסכום הדרוש מגורם בנקאי או פיננסי אחר.

קרן ארנו נדל"ן גייסה בינואר כ-50 מיליון שקל. רוב הסכום מיועד למתן הלוואה בסך 35 מיליון שקל לחברה שתבנה דירות בעיר באר שבע.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

   

   


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קרן ארנורשות מקרקעי ישראלמחיר למשתכןרכישת קרקעקרן מימון חוץ-בנקאיתיהודה הרציגארנו נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...