כרמיאל תעלה על מפת ההתחדשות? מחצית מבעלי הדירות חתמו על קידום פרויקט פינוי-בינוי בלב העיר

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מדווחת על התקדמות בקידום פרויקט פינוי-בינוי במרכז כרמיאל מול הקניון, ברחובות מורד הגיא 103-111 ומשעול דולב 18. 192 דירות ייהרסו וייבנו תשתיות חדשות, ממ"דים, שטחים ציבוריים ומסחר על הרחוב. בעלי הדירות יהיו שותפים בתהליך התכנוני

שיתוף הכתבה
כנס החתימות בכרמיאל (באדיבות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית) כנס החתימות בכרמיאל (באדיבות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית)

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, המתמחה בייצוג בעלי דירות בפרויקטים של פינוי-בינוי, מדווחת על התקדמות בקידום פרויקט פינוי-בינוי בכרמיאל, לאחר שכמחצית מבעלי הדירות חתמו ערב פסח על הסכם במסגרתו החברה לפיתוח והתחדשות עירונית תסייע להם בקידום הפרויקט על פי "המודל החברתי". בכרמיאל טרם החלה בנייה בפועל של פרויקט התחדשות עירונית , אך כמה פרויקטים כאלו נמצאים בשלבי תכנון שונים. 

הפרויקט ממוקם ברחובות מורד הגיא 103-111 ומשעול דולב 18 בכרמיאל. במסגרת הפרויקט יהרסו כ- 192 יח"ד בלב כרמיאל מול הקניון ובמקומן ייבנה פרויקט עם תשתיות חדשות, ממ"דים, שטחים ציבוריים ומסחר על הרחוב. בעלי הדירות יהיו שותפים בתהליך התכנוני והפרויקט יקודם בתאום ובתמיכת עיריית כרמיאל.

בעלי הדירות, באמצעות הנציגות הפעילה והדומיננטית של המתחם הם שנמצאים בראש התהליך, שכלל את הקמת נציגות בעלי הדירות, בחירת עורך דין ועתיד לכלול בחירת מפקח מטעם בעלי הדירות, קידום תכנית בנין עיר שתקנה את זכויות הבניה של הפרויקט בתאום ובהתאם לצרכי בעלי הדירות והרשות המקומית ואישורה מול ועדות התכנון. רק לאחר התכנון ואישור התב"ע יוצאים למכרז יזמים לטובת הוצאת היתר וביצוע הפרויקט בהתאם למסגרת התכנונית, המשפטית והמעשית שהתווה בעלי הדירות.

הוודאות שנותן ה"מודל החברתי" מאפשרת רתימת יזמים רציניים בנקודת זמן שבה הם זמינים לביצוע מיידי של הפרויקט ובחינת איתנותם הפיננסית מתבצעת בפרק הזמן הרלוונטי ביותר. דבר המהווה יתרון משמעותי למימוש פרויקט ההתחדשות על הצד הטוב ביותר עבור בעלי הדירות. הניהול והליווי של החברה לפיתוח והתחדשות עירונית ממשיך גם לאחר בחירת היזם: במהלך ההריסה, סיוע במציאת מקומות מגורים חליפיים וסיוע לאוכלוסיות מיוחדות, פיקוח על הבנייה ועד למסירת הדירות החדשות ואכלוסן.

עו"ד שבות רענן, שותפה מנהלת של המרחב הצפוני בחברה לפיתוח והתחדשות עירונית ציינה שכרמיאל טרם עלתה בפועל על מפת ההתחדשות העירונית בישראל, "אולם בתקופה המאתגרת שבה אנו חיים היום, מומלץ לבעלי הדירות לא להמתין לרשויות או למדינה, לקחת את המושכות לידיים שלהם ולהתחיל לקדם תוכניות של פינוי בינוי למען ביטחונם האישי ורווחתם. יחד עם מחויבות הנציגות ושותפות בעלי הדירות בתהליך יוכל להירקם פרויקט שיתאים לחזון שלהם עבור השכונה וייטיב את חיי משפחותיהם ואת מרכז העיר כרמיאל כולה". 

החברה לפיתוח והתחדשות עירונית מומחית בייצוג בעלי דירות בפרויקטים של פינוי בינוי . היא פועלת כבר למעלה מעשור ועד כה אישרה 9 תב"עות , אכלסה  כ-1500 דירות, היא מקדמת כ-30 פרויקטים בהליכים שונים  ומייצגת כ-2,500 משפחות ברחבי הארץ


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פינוי בינוי כרמיאלהחברה לפיתוח התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...