אאורה רוכשת מרני צים ויגאל קרני את חברת הבנייה מגידו ב-280 מיליון שקל

במסגרת הרכישה מידי מייסד החברה קרני (64%) ורני צים מרכזי קניות (36%) יועבר תשלום מיידי של 160 מיליון שקל, ו-120 מיליון שקל ישולמו בתוך כחצי שנה. סמכויות ניהול החברה יועברו לאאורה תוך 30 יום, לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים. מנכ"ל אאורה: "באמצעות מגידו, לאאורה תהיה בפעם הראשונה זרוע ביצועית"

שיתוף הכתבה
מימין: יגאל קרני, מייסד מגידו, יעקב אטרקצ׳י, בעלים ומנכ״ל אאורה ורני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (הוד בצר) מימין: יגאל קרני, מייסד מגידו, יעקב אטרקצ׳י, בעלים ומנכ״ל אאורה ורני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (הוד בצר)

חברת " אאורה " הודיעה הבוקר (ה') כי היא רוכשת את חברת הבנייה "מגידו" מידי חברת " רני צים מרכזי קניות" בסכום של 280 מיליון שקל. הרכישה תושלם בשני צעדים: תשלום מיידי של 160 מיליון שקל, ועוד 120 מיליון שקל שישולמו בתוך כחצי שנה. סמכויות ניהול החברה יועברו לאאורה תוך 30 יום, ולאחר קבלת האישורים הרגולטוריים. "באמצעות מגידו, לאאורה תהיה בפעם הראשונה זרוע ביצועית" אמר מנכ"ל אאורה יעקב אטרקצ'י בעקבות חתימת העסקה..

חברת מגידו מתמחה בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים למגורים. היא בעלת צבר של 15 פרויקטים עם היקף של 2,300 יחידות דיור. חברת רני צים מחזיקה היום ב-36% מחברת מגידו, אותם רכשה מהבעלים, יגאל קרני, והתחייבה לרכוש את יתר מניות החברה עד סוף 2025. כעת תעבור ההתחייבות לחברת אאורה .

מרני צים נמסר היום כי חלקה של רני צים מרכזי קניות בתמורה יעמוד על 78.5 מיליון שקל, "וסכום זה יהווה במלואו תזרים מזומנים פנוי עבור החברה. בנוסף, העסקה תביא לביטול התחייבותה של רני צים להגדלת חלקה בחברת מגידו עד ל-100% תמורת סכום נוסף שהיה אמור להסתכם בכ-240 מיליון שקל. בהתאם, תגדל מצבת המזומנים של חברת רני צים ורמת המינוף של החברה תפחת משמעותית. החברה תרשום בגין העסקה הפסד של 16.5 מיליון שקל".

מאאורה נמסר כי בכוונת החברה להעמיק את שליטתה בתחום הבנייה, ולהרחיב את היקף פעילותה באזורי הפריפריה, גם בתחום ההתחדשות העירונית. מנכ"ל אאורה , יעקב אטרקצ'י, אמר היום כי "אנחנו רואים ברכישה זו אבן דרך חשובה בתוכנית ההתרחבות שלנו. באמצעות מגידו, לאאורה תהיה בפעם הראשונה זרועה ביצועית, מהלך שיתרום לחיזוק הביצועים של אאורה והמשך ההתרחבות. מגידו היא חברה טובה ובריאה ובכוונתנו לשמר חוזקות אלו, ואת האנשים המצוינים שלה. אני מודה לרני צים שקידם את החברה בשנים האחרונות וכן למייסד החברה, יגאל קרני, על החברות ועל הדרך הג'נטלמנית שבה נוהל המשא ומתן".

בהתייחס למשבר בענף הבנייה ולמחסור החמור בכוח אדם, אמר אטרקצ'י כי החברה "תפעל מול הממשלה על מנת להביא עוד עובדים זרים לישראל. זה קרדינלי לענף הבנייה הישראלי בתקופה הזו. חייבים להמשיך לבנות את ישראל גם בתקופה מורכבת כמו זו שאנחנו חיים בה".

יו"ר רני צים מרכזי קניות, רני צים, אמר היום כי "העסקה הינה במסגרת מימוש האסטרטגיה הנוכחית של החברה למיקוד פעילותה בתחום מרכזי הקניות והנדל"ן המניב. העסקה מסירה מסדר היום את התחייבותנו לתשלום בסך של 240 מיליון שקל על פי העסקה המקורית לרכישת מגידו, וכן מניבה לנו תזרים מזומנים חופשי בסכום של כ-80 מיליון שקל כתוצאה ממימוש נכס,  ללא גיוס הון או חוב. בהתאם תביא לשיפור נזילותה, להקטנת רמת המינוף שלה ולחיזוק איתנותה הפיננסית".

את אאורה ייצגו בעסקה עוה״ד אסף אנגלרד וגלעד גוני ממשרד אנגלרד ושות'. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אאורהרני צים מרכזי קניותמגידו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...