בכיר באוצר: "נגבה מס של 75% בקרבת המטרו", ראש לשכת שמאי המקרקעין: "שערורייה, עניין של הגינות ציבורית"

ועידת מרכז הנדל"ן אילת 2024: במהלך פאנל מסקרן בנושא המטרו והתשתיות התעמתו מתן יגל, סגן הממונה על התקציבים באוצר, ונחמה בוגין שאמרה: "אם לא נעשה עכשיו תיקונים נכונים המטרו יישאר על הנייר". מהנדס העיר דימונה: "פועלים נמרצות להביא רכבת לדימונה כי זה גיים צ'יינג'ר". מהנדס העיר י-ם: "הרכבת הכבדה והמהירה לירושלים והרכבת הקלה בעיר משנים את המציאות"

שיתוף הכתבה
הפאנל על המטרו והתשתיות בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה) הפאנל על המטרו והתשתיות בוועידת מרכז הנדל"ן (נאו מדיה)

בפאנל מסקרן במיוחד בנושא המטרו והתשתיות, שסיכם את ועידת מרכז הנדל"ן באילת שהסתיימה היום, התעמתו נציג משרד האוצר וראש לשכת שמאי המקרקעין על נושא מס המטרו ומחירי הדירות.

מתן יגל, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמר כי "נגבה על פי החוק מס של 75% בקרבת המטרו מהמטר הראשון". נחמה בוגין , ראש לשכת שמאי המקרקעין, לא נשארה אדישה לדברים: "בעיני מדובר בשערורייה , לחזור אחורה ולגבות מס כזה על זכויות שהיו קיימות כבר קודם, זה עניין של הגינות ציבורית".

יגל: " מחירי הדירות ירדו בגלל שמלאי הדירות הלא מכורות מייצר לחץ אצל היזמים להוריד מחירים". בוגין הגיבה : "מחירי הדירות יעלו, הפער בין ההיצע לביקוש רק גדל והפארסה של המחסור בעובדים זרים ממשיכה".

יגל: "יש חוק במדינת ישראל שמס המטרו הוא 75 אחוז מהמטר הראשון. תמ"א 70 מאוד חשובה. המדינה תשקיע סכומי עתק בבניית המטרו והרצון שלנו הוא קודם כל לוודא שיהיה פיתוח משמעותי סביב המטרו ויש שם זכויות בניה מאוד משמעותיות".

"המחירים רק יעלו". נחמה בוגין בכנס (נאו מדיה) "המחירים רק יעלו". נחמה בוגין בכנס (נאו מדיה)

בוגין הסבירה מאוחר יותר את דבריה: "הביקורת שלי היא לא בהכרח על תמ"א 70, אלא על הקשר בינה לבין החוק שנמצא בתהליך תיקון. אם לא נעשה עכשיו תיקונים נכונים המטרו יישאר על הנייר. אני מברכת על הפרויקט הזה וכולנו תמימי דעים שהוא פרויקט חשוב מאוד אבל כדי שיצא לדרך צריך לשמור על הכלכליות שלו. 

"כרגע אזורי ההשפעה של המטרו הפכו להיות אלא שמתרחקים מהם כי נושא המס המוגבר - 75 אחוז, לא ברור על תוואי המטרו. צריך לחדד ולהבהיר שהמס המוגבר יהיה על זכויות שהם מעבר למה שקיים ולא על מה שהיה לפני . וצריכים להיעזר בשמאים שיתנו חוות דעת שמאית שתייצר את האיזון אחרת הרבה מאוד פרויקטים יתקעו".

גיא דוננפלד, מהנדס העיר דימונה ומנכ"ל איגוד מהנדסי ערים, אמר כי "אנו פועלים בצורה נמרצת להביא רכבת לדימונה כי מבחינתנו זה גיים צ'יינג'ר. דימונה היא כבר לא עיירת פיתוח אלא עיר בצמיחה. ראש העיר פועל והוא בולדוזר אמיתי ובזכות הדחיפה שלו הגענו למצב שיש תוכנית מאושרת. במקביל אנחנו עובדים על תכנית מפורטת למרכז תחבורה".

לדבריו, "מי שמגיע לדימונה רואה שהיא בתנופת פיתוח מטורפת ורכבת שתצא מהעיר לבאר שבע ואז לתל אביב בתוך כשעה תשנה הכל . דימונה היא אחת הערים הבטוחות בארץ עם חינוך טוב, הטבות מס מצויינות, חברה וקהילה ויהיה ניתן לעבוד כשעה וחצי מהעיר במרכז. זה לגור בפריפריה גיאוגרפית וליהנות מכל היתרונות שלה. לחבר את הפריפריה ושאר המדינה למרכז זה צו השעה".

מהנדס העיר ירושלים , יואל אבן, אמר כי "בירושלים יש מיליון תושבים . מדינת ישראל גדלה פי 1.5 כל 20 שנה. הפקקים שאנו חווי  היום - עוד נתגעגע אליהם, שדרוג הרכבות זה דבר קריטי ודרמטי. הרכבת הכבדה והמהירה לירושלים והרכבת הקלה בעיר משנים את המציאות ואת כל דפוסי המחשבה והפעולה בעיר ואנחנו מבססים את כל המדיניות שלנו על בניה לגובה ובניה על תוואי הרק"ל". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נחמה בוגיןמשרד האוצרתמ"א 70מטרושמאי מקרקעיןמתן יגל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...