אצבע בעין לליאון: רמ"י פרסמה תוצאות המכרזים לבניית מאות יח"ד בי-ם, להם התנגד בתוקף

רגע לפני פתיחת הקלפיות, פרסמה אמש (ב') רמ"י את תוצאות המכרזים שעיריית י-ם דרשה לבטל. נראה כי התנגדות העירייה השפיעה על ההיענות: למכרז לבניית 500 יח"ד במורדות משואה לא ניגשו מציעים כלל, ובנחל רוממה זכה מציע בודד בהרשאת ייזום לכ-330 יח"ד, וישלם לרמ"י 57 מלש"ח. לפני חודש כתב ליאון לרמ"י: "מי שייגש למכרזים אלו יניח את כספו על קרן הצבי"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (שלומי אמסלם, לע"מ)מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט (שלומי אמסלם, לע"מ)

יום לפני הבחירות לרשויות המקומיות, פרסמה אמש (ב') רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) את תוצאותיהם של שני המכרזים שפרסמה בניגוד לעמדת עיריית ירושלים, לבניית מאות יחידות דיור, בנחל רוממה ובמורדות משואה. בעוד שהמכרז במורדות משואה, לבניית 500 יח"ד, הסתיים ללא הצעות, מכרז נחל רוממה לבניית כ-330 יח"ד. נחל הצלחה וחברת נחל רוממה בע"מ רכשה את זכויות התכנון בו כמציעה יחידה.

מדובר בשני מכרזי ייזום שבהם רוכש היזם מרמ"י הרשאת תכנון על קרקעותיה, ולאחר אישור התוכנית נדרש לשלם סכום נוסף בהתאם לזכויות הבנייה שאושרו. עם פתיחתם של שני המכרזים לפני כחודש, דרש ראש עיריית ירושלים משה ליאון ממנכ"ל רמ"י ינקי קוינט כי יבוטלו.

במכתבו כתב ליאון: "הנכם נדרשים למשוך את המכרזים לאלתר. אם לא תעשו כן, תיאלץ עיריית ירושלים ליידע את הציבור ואת היזמים כי מי שייגש למכרזים אלו יניח את כספו על קרן הצבי".

עוד הוסיף: "הרשות בחרה לצאת למכרזים בניגוד גמור לעמדת העירייה ולעמדתי בעניין זה. נחל רוממה הוא אזור בעל רגישות סביבתית רבה, אשר על־פי מדיניותנו לא נאפשר לקדם בו תוכניות לפיתוח ולבנייה. נראה הדבר כאילו ברמ"י מחפשים באופן דווקני שטחים אשר בנייה בהם פוגעת באופן מיוחד בסביבה".

המכרז בנחל רוממה נעשה עבור חלקה של המדינה במתחם המצוי בבעלות משותפת של רמ"י, הרשות המקומית ובעלים פרטיים. חלקה של המדינה במתחם הינו כ-62%, ועל פי הערכות רמ"י במכרז צפוי לספק זכויות לבניית כ-328 יח"ד (מתוך כ-500-550 יח"ד ושטחים נילווים). עם זאת, לא ניתן יהיה לדעת מה צפוי להיות מספר הדירות המדויק במקום עד להשלמת אישור התוכנית.

ראש עיריית י-ם משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי, שאטרסטוק)ראש עיריית י-ם משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי, שאטרסטוק)


עבור ההרשאה לייזום תשלם חברת נחל רוממה לרמ"י סכום של כ-57.2 מיליוני שקלים, לא כולל מע"מ. אם וכאשר תאושר התוכנית תוסיף החברה עבור כל מ"ר מבונה 8,500 שקלים. הוצאות הפיתוח שתגבה רמ"י בהמשך יעמדו על כ-27 מלש"ח.
מלבד המכרז לבניית 500 יח"ד בשכונת מורדות משואה שכאמור נחל כישלון, גם מכרז לבניית 207 יח"ד במסלול מחיר מטרה בכפר קאסם הסתיימו ללא תוצאות.

זוכים במכרז מסחר ותעסוקה באשקלון

במכרז נוסף, שווקה בהצלחה חלקית קרקע לבניית מתחם מסחר ותעסוקה בשכונת עיר היין באשקלון. זאת כאשר מתוך 9 מגרשים שווקו בהצלחה 5. בין הזוכות: קבוצת ק. נחמיאס יזום והשקעות, שוסטר חלפים, רסקו חברה להתיישבות חקלאית ועירונית, מזרחי לוי אסא יזמות, דוד ששון, איתמר נדל"ן שגב סגרון וברכה ברנר מאיר.

המגרשים הם חלק משכונת הענק החדשה שצפויה לכלול כ-11,466 יח"ד בצפיפות בנייה ממוצעת של עד 17 יח"ד לדונם, לצד מוסדות ציבור, מסחר, תעסוקה, מרכז תחבורה הכולל תחנת רכבת ומחלף עם אזורי מסחר ותחנת אוטובוסים מרכזית, שטחים ציבוריים פתוחים ופארק עירוני משולבים במערכת כבישים מותאמת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמשה ליאוןאשקלוןעיר היין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...