פורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי נגד הוותמ"ל: "דורסנות באישור תוכניות"; יו"ר הוותמ"ל: "הליך מסודר ומקצועי"

לאחר הסערה סביב אישור תוכנית ענק ל-8,000 דירות בחדרה, רון חולדאי וחיים ביבס שלחו מכתב ליו"ר הוותמ"ל ולמנכ"ל רמ"י: "מתנגדים נחרצות למחטפים כאשר הרשויות עסוקות במענה לתושבים בזמן מלחמה". יו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן השיב: "בחרתם לנהל קמפיין תקשורתי במקום שיח ישיר וענייני עם הגורמים המקצועיים"

שיתוף הכתבה
חיים ביבס, נתן אלנתן, רון חולדאי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד, אביגיל מתתוב, גיא יחיאלי)חיים ביבס, נתן אלנתן, רון חולדאי (יוסי אלטרמן, גיל מגלד, אביגיל מתתוב, גיא יחיאלי)

ראש פורום ה-15 וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ויו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, מבקרים בחריפות  את מה שהם מכנים "דורסנות הוותמ"ל באישור תוכניות בניה חדשות למגורים", למרות התנגדות הרשויות המקומיות. זאת במכתב ששלחו אמש (ד') חולדאי וביבס, ליו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן ולמנכ"ל רמ"י ינקי קווינט. אלנתן הגיב במכתב משלו וטען: "בחרתם לנהל קמפיין תקשורתי במקום לנהל שיח ישיר וענייני".

במכתב כותבים ביבס וחולדאי: "לצערנו, בעת האחרונה, תוך ניצול של תקופת בחירות של הרשויות המקומיות והקשב הרב שהן מפנות בראש ובראשונה למאמץ המלחמתי, רבו המקרים בהם מופקדות תכניות בניה רחבות היקף למגורים, חרף התנגדות מפורשת של הרשויות המקומיות שבשטחיהן מקודמות התכניות". 

חולדאי וביבס התייחסו לשתי תוכניות, תמ"ל 3002 שתכליתה הוספת כ-8,150 יח"ד וכ-47,950 מ"ר של מסחר ותעסוקה ממזרח לעיר חדרה, שאושרה ב-31 בינואר, וכן לתמ"ל 3007, "רובע דרום גלילות",  שתכליתה הוספת 17 אלף יח"ד באזור צומת גלילות שמקודמת בימים אלו בוותמ"ל.

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (עיריית חדרה, שאטרסטוק)ראש עיריית חדרה ניר בן חיים (עיריית חדרה, שאטרסטוק)

נזכיר כי התוכנית בחדרה אושרה בוותמ"ל לפני כשבועיים, לאחר שבג"ץ דחה בקשה של העירייה לדחות את הדיון, אך בעקבות  מכתבי ראשי רשויות מקומיות והתנגדות נחרצת של עיריית חדרה, הוחלט אתמול לקיים עליה דיון חוזר במועצה הארצית. בעקבות ההחלטה אף תקף אתמול ראש עיריית חדרה ניר בן חיים בחריפות את הוותמ"ל ואמר: "אינני יכול עוד להתייחס אליה כגורם נקי כפיים".  

במכתב כותבים ביבס וחולדאי: "לצערנו, בעת האחרונה, תוך ניצול של תקופת בחירות של הרשויות המקומיות והקשב הרב שהן מפנות בראש ובראשונה למאמץ המלחמתי, רבו המקרים בהם מופקדות תכניות בניה רחבות היקף למגורים, חרף התנגדות מפורשת של הרשויות המקומיות שבשטחיהן מקודמות התכניות" 

 

עוד מוסיפים חולדאי וביבס  כי "תוכניות אלו ודומות אחרות, כוללות השלכות רוחב משמעותיות בהיבטים רבים. עולה חשש כבד כי התוכניות לא נותנות מענה מספק לצרכים של האוכלוסייה שהן נועדו לשרת ושל התושבים הקיימים, ובכלל זה צורכי ציבור על כל המשתמע מזה, תשתיות מים, ביוב, חשמל, תחבורה, ניהול נגר ומניעת הצפות, תכנון שלוקח בחשבון את התגברות משבר האקלים והישנותם של מצבי קיצון של סערות חזקות (הצפות) ועומסי חום מתמשכים. 

"לא יעלה על הדעת שהתכניות יקודמו על אף התנגדותן המפורשת של הרשויות המקומיות בתחומן מקודמות התכניות, ומבלי שניתנו מענים הולמים על הצרכים כאמור לעיל. אנו מתנגדים נחרצות לביצוע מחטפים, ולהתנהלות דורסנית כלפי הרשויות המקומיות, וביתר שאת כאשר הדבר נעשה בחסות הבחירות המוניציפאליות וכאשר הרשויות עסוקות כל כולן במתן מענה לתושבים במצב של מלחמה". 

לבסוף הם מבקשים להקפיא את קידום ואישור התוכניות הנ"ל ו"להביאן להתדיינות מחודשת מול הרשויות המקומיות, וזאת לאחר שיסתיימו הבחירות המקומיות, לרבות הסיבוב השני, היכן שיידרש. כמו כן, אנו תובעים לשנות מן היסוד את התנהלות הוותמ"ל מול הרשויות המקומיות, כך שלא תתאפשר הישנות מצב מעין זה, בעת קידום תוכניות בניה גדולות בשטחי הרשויות"

יו"ר הוותמ"ל: "אין מדובר ב'מחטפים', אלא בהליך עבודה מסודר ומקצועי" 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הוותמ"ל, נתן אלנתן, שלח אתמול מכתב תגובה לראשי פורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי. "הופתעתי לקבל את מכתבכם ועל שבחרתם לנהל קמפיין תקשורתי, זאת במקום לנהל שיח ישיר וענייני עם הגורמים המקצועיים בוותמ"ל כפי שהיה ראוי ונכון לעשות. כמי שהיה שנים רבות עובד ציבור בשלטון המוניציפלי, אני רואה חשיבות רבה בעבודה המוניציפלית, ודלתי תמיד תהיה פתוחה לכל ראש רשות או נציג רשות מקומית". 

בהתייחס לטענות שהועלו במכתב בנוגע להתנהלות הוותמ"ל מול הרשויות המקומיות, כתב אלנתן כי "ראשית, חוק הוותמ"ל חורט על דגלו שקיפות. לעניין זה, כל תוכנית מקודמת רק לאחר היוועצות מקיפה עם הרשויות המקומיות, משלב ההכרזה של התוכנית ולאורך כל הליך התכנון. כמו כן, המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לתוכנית מועברים באופן שוטף לרשויות המקומיות בשימת דגש על קיום שיח מקצועי ורציף עם נציגי הרשויות לאורך כל התהליך. 

יו"ר הוותמ"ל נתן אלנתן: "חוק הוותמ"ל חורט על דגלו שקיפות. כל תוכנית מקודמת רק לאחר היוועצות מקיפה עם הרשויות המקומיות, משלב ההכרזה של התוכנית ולאורך כל הליך התכנון" 

"הוועדה פועלת על פי הליך מסודר, תוך הקפדה על כללים ונהלים ברורים. הרשויות המקומיות מוזמנות להשתתף באופן פעיל בכל שלבי התהליך, החל משלב ההתנעה של התוכנית, דרך ישיבות נושאיות ושולחנות עגולים, ועד לשלב אישורה הסופי. לעניין זה, נציין כי הדיון בתוכניות הוותמ"ל הינו תהליך רציף, המאפשר לכל הגורמים המעורבים להביע את עמדתם. לפיכך, אין מדובר ב'מחטפים' או בהליכים חפוזים, אלא בהליך עבודה מסודר ומקצועי. נדגיש כי קידום התוכניות בוותמ"ל נעשה לאחר שאושרו על ידי הממשלה.

"הוועדה שמה דגש על שיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות כאשר רוב התוכניות מקודמות תוך הסכמות ושיתופי פעולה מבורכים. במקרים מסוימים, ייתכן שתוכניות יקודמו גם בדרך אחרת, אך באופן מתמיד, הותמ"ל מקפיד לקיים דיאלוג פתוח ושקוף".

אתמול התייחס אלנתן להאשמות הקשות של ראש עיריית חדרה ואמר כי "חבל שהוא בחר לקדם את עצמו פוליטית ערב בחירות על הראש של הוותמ"ל. סדר היום של הוותמ"ל לא נגזר בהתאם לבחירות או כל אירוע אחר. התוכנית הייתה אמורה לעלות כבר לפני חודשים רבים, ומתוך רצון טוב לבוא לקראת חדרה, כדי לשפר את התוכנית וכדי לסייע לעירייה לקדם את תוכנית הגג, הדיון נדחה בכמה חודשים. אולם לצערי לא הייתה לראש העיר שום כוונה להתקדם וכל מטרתו היא לדחות עד אין סוף ולא לאשר שום תוכנית במקום". 

מרמ"י טרם נמסרה תגובה לדברים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאיפורום ה-15מרכז השלטון המקומיותמ"לחיים ביבסרמ"ינתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...