אחרי דחיית העתירה: הוותמ"ל אישרה להפקדה תוכנית לבניית רובע בן כ-8,000 יח"ד בחדרה

על פי התוכנית, בצמוד לשכונת בית אליעזר במזרח העיר יוקם רובע חדש שיכלול כ-47 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. עתירה שהגישה עיריית חדרה ביום א', בה טענה כי אין לדון בתוכנית לפני הבחירות המוניציפליות, נדחתה אתמול על הסף ע"י בג"ץ, שאף חייב את העירייה בהוצאות

שיתוף הכתבה
חדרה (שאטרסטוק) חדרה (שאטרסטוק)

הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה היום (ד') את הפקדת תוכנית תמ"ל/3002 שקידמה קמ"י הקובעת בניית שכונת מגורים חדשה לצד אזור תעסוקה במזרח חדרה, בסמוך לשכונת בית אליעזר. על פי התוכנית, תורחב השכונה בשטח של כ-1577 דונם, בו תקודם בניית כ-7,850 יח"ד, ועוד 300 יח"ד דיור מיוחד, כ-47,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, כ-174,000 מ"ר למבני ומוסדות חינוך וציבור, וכ-209 דונם שטח ציבורי פתוח.

הדיון התקיים לאחר שבג"ץ דחה אתמול (ג') את העתירה של עיריית חדרה, שביקשה לדחות את הדיון בתוכנית, וחייב אותה בהוצאות. בעתירה הדחופה שהוגשה ביום ראשון האחרון, דרשה עיריית חדרה לדחות את המועד לדיון בתוכנית תמ"ל/3002 עד אחרי קיום הבחירות המקומיות בסוף פברואר.

הרובע החדש כולל מרכז אזרחי בסמוך לכיכר/פארק רובעי בממשק עם השכונה הוותיקה ויוצר המשכיות של המרקם העירוני לשכונה הקיימת באמצעות רשת כבישים, שבילים ושטחים ירוקים הממשיכים את הרשת הקיימת ומנגישים את השטח הפתוח ממזרח, כולל טיילת לאורכה וכ-209 דונם שטח ציבורי פתוח. עוד בתוכנית מבני חינוך וציבור בהיקף של כ-174,000 מ"ר, מסחר ותעסוקה כ-47,000 מ"ר.

על פי העתירה, בדיוני שולחן עגול, בין מנהל התכנון , העירייה וארגוני הטבע, הובעו הסתייגויות מהותיות והובטח שלא יתקיים דיון בתוכנית עד אחרי הבחירות לרשויות המקומיות. נוסף על כך העירייה התלוננה שסד הזמנים הנוכחי אינו מאפשר לה להיערך כנדרש לדיון בתוכנית, באופן המסכל את חובת ההיוועצות עמה.

עוד הוסיפו כי ההחלטה אינה עולה בקנה אחד עם הוראות שיצאו ממשרד הפנים והנחיות יו"ר המועצה הארצית ומנכ"ל מנהל התכנון , שלפיהן על הרשויות המקומיות לנהוג בשמרנות בתקופה זו, במיוחד כאשר הדבר נוגע בסוגיות בעלות השלכות רוחב השנויות במחלוקת ציבורית.

השופטת גילה כנפי-שטייניץ קבעה כי "הלכה מושרשת וידועה היא כי בית משפט זה לא יידרש לביקורת שיפוטית בעיצומו של הליך תכנוני, אשר טרם הגיע לסיומו…בהתאם להלכה זו, בית משפט זה לא יידרש לעתירות הנוגעות לשלבי ביניים של הליך תכנון, שטרם ניתנה בו החלטה סופית, וזמנה של הביקורת השיפוטית – ככל שתהיה עילה לכך – יבוא רק בתום ההליך, חוץ ממקרים יוצאי דופן". השופטת קבעה כי לא הובאה סיבה מדוע מדובר במקרה יוצא דופן וקבעה לעירייה הוצאות משפט של עשרת אלפים שקל.

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, בירכה על ההחלטה להפקיד את התוכנית וציינה כי "בחדרה יוקם רובע עירוני חדש רחב היקף אשר יביא עימו בשורה לעיר ויגרום לצמיחתה ולשגשוג המרחב העירוני. מדובר בתוכנית חשובה והכרחית שתיתן מענה לצרכי האוכלוסייה הכוללת תמהיל מגוון של יחידות דיור הכולל דירות קטנות, דירות להשכרה ודיור מיוחד, לצד הקמת מרכז אזרחי חדש עם מבני ציבור, מבני חינוך ושטחי תעסוקה ומסחר אשר יובילו לפיתוח נרחב, שיפור השירות ועליה באיכות החיים בעיר ובמרחב כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ותמ"לרמ"יחדרהבג"ץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...