קו ראשון לים: נדחתה בקשת שבירו וגינדי להוסיף מגורים במגרש שמיועד למלונאות בבת ים

 הוועדה המחוזית דחתה את תוכנית רמי שבירו ואיתי גינדי, שביקשה להוסיף מגורים במגרש על החוף בדרום בת ים. בכך נשמר הייעוד המקורי של המגרש ל-300 חדרי מלון: "יש לשמר שטחים ייחודיים אלה כך שציבור רחב יוכל ליהנות מהם"

שיתוף הכתבה
בת ים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)בת ים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, דחתה בשבוע שעבר תוכנית שביקשה להוסיף מגורים במגרש בייעוד למלונאות המצוי בקו ראשון לים בדרום בת ים. את התוכנית קידמו רמי שבירו ואיתי גינדי. בכך שמרה הוועדה על ייעודו המקורי של המגרש ובו תוכנית בייעוד קרקע מלונאי בהיקף של 300 חדרי בתי מלון ללא מגורים. 

מגישי התוכנית טענו בפני הוועדה המחוזית כי הקמת המלון תהיה כלכלית רק אם שטחי המגורים יהיו גבוהים בצורה משמעותית מהשטחים שיוקצו למלון.

התוכנית "כחול על הים" בבת ים, בדרום מערב העיר, נמצאת במערב שכונת פארק הים שנמצאת בשלבי הקמה, בסמוך לראשון לציון. התוכנית חלה על שטח של כ-11 דונם, והיא בקו ראשון לים.

בעלי הקרקע הציעו תוכנית לטובת הוספת שימוש למגורים על חשבון השטחים העיקריים למלונאות (המרה של 50% מהזכויות המאושרות למלונאות למגורים). בסך הכול הוצעו 120 יח"ד למגורים, ועוד 150 יח"ד מלונאיות. כמו כן, התכנית כללה שטחים למסחר ולצרכים ציבוריים.

לאחר שדנה בנושא, החליטה הוועדה המחוזית לדחות את התכנית. בהחלטה, קבעה הוועדה כי במיקום זה בחזית ראשונה לים במרכז הארץ, המטרה בעלת החשיבות המיוחדת היא מלונאות, וכי יש לשמר שטחים ייחודיים אלה כך שציבור רחב יוכל ליהנות מהם, ולא רק יחידים. עמדה זו עולה לדעת הוועדה בקנה אחד עם פרק החופים של תמ"א 1, שקבע כי בעורף חוף עירוני תינתן עדיפות לשימושים מעורבים התומכים בפעילות עירונית בחוף, ובכלל זה תיירות, מלונאות, בילוי ופנאי, מסחר, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים וטבע עירוני. התוכנית כללה גם 4,000 מ"ר מסחר.

נוסף על כך קבעה הוועדה כי התוכנית לא עמדה בהוראות תמ"א 1/12 (תוכנית המתאר הארצית לתיירות-מלונאות). הוועדה קבעה כי לא הוצג בפניה שטח חלופי לשטח המלונאות שייעודו מצומצם, וכי לא הוצגה מטרה בעלת חשיבות מיוחדת אחרת שבגינה יש לצמצם את שטח הייעוד למלונאות. 

לאור כל זאת הוועדה החליטה כי אין זה נכון לאפשר שינוי ייעוד מלונאות לייעוד המשלב מגורים בלב הארץ בקו ראשון עם גישה ישירה לים, ולפיכך דחתה את התוכנית. התוכנית נערכה על ידי משרד גלור תכנון ואדריכלות.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, ערן ניצן: "חופי הים הם נכס ציבורי ראשון במעלה והוועדה המחוזית בגוש דן פועלת לשמור על צביונם הציבורי. בהתאם לכך הועדה החליטה שלא לאפשר שימוש מגורים במתחם מלונאי המצוי בקו ראשון לים".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "חופי העיר בת ים הינם חופים איכותיים וחשובים ברמה מטרופולינית, כל פיתוח סמוך אליהם צריך להיעשות בראיה ציבורית רחבה תוך מימוש הפוטנציאל הגלום בשימוש המלונאי המאושר במקום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמי שבירואיתי גינדיבת יםהוועדה המחוזית תל אביבחוף הים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...