פינוי-בינוי ראשון באזור: האם היישוב הכפרי יהפוך לדבר החם הבא בנדל"ן?

עם הגעתה של ההתחדשות העירונית לאזור, הפך היישוב הקטן בפאתי תל אביב לאבן שואבת עבור משפחות המבקשות סביבת מגורים מטופחת במיקום מיטבי. "רוכשי דירות באזור עדיין נהנים מעיוות תמחירי גדול, אבל לא רחוק היום שהוא ייעלם"

שיתוף הכתבה
נדב בריח. צילום: קרן מזורנדב בריח. צילום: קרן מזור

על אף מעלותיה הנדלניות הרבות, ובראשן הקרבה יוצאת הדופן לתל אביב והנגישות הרבה לעורקי התחבורה הכי מרכזיים במדינה, נראה שאזור עדיין לא זוכה להכרה שהיא ראויה לה. בקרב מומחי נדל"ן שוררת הסכמה רחבה כי פוטנציאל המחירים במועצה המקומית שלצד הדרך מירושלים לתל אביב עוד רחוקים ממיצוי. זאת, בין השאר, לאור תנופת הפיתוח אשר עתידה לפקוד אותה בשנים הקרובות, החיבור ל"אופנידן – שביל אריאל" שיחבר את אזור לפארק אריאל שרון ולבסוף לתל אביב, המיקום הגיאוגרפי שלה ומחירי הנדל"ן בישובים הסמוכים.  

עדות למרכזיותה הגדלה של אזור בשוק הנדל"ן מספק פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בתחומה, הקורם עור וגידים בימים אלה. מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ברחוב קפלן, במסגרתו נהרסו שני בנייני רכבת ועתיד להיהרס מבנה נוסף, עם 96 דירות ישנות, ובמקומם יוקמו שלושה מגדלים בני 22 קומות כל אחד ובהם כ-320 יחידות דיור.

מלבד איכויות הפרויקט עצמו, דווקא העובדה שהיישוב אזור בנוי ברובו מצמודי קרקע היא המייחדת את הפרויקט הזה משאר מיזמי ההתחדשות העירונית הגדולים בגוש דן; שלושת המגדלים מוקפים מכל עבריהם במאות דונמים של סביבה כפרית השזורה בבתים פרטיים ובמבנים נמוכי קומה, מה שיאפשר לדיירים ליהנות מנוף ירוק ופתוח המשתרע מגוש דן ותל אביב-במערב ועד הרי ירושלים במזרח.


פרויקט אזור.  הדמייה: זיתוני הדמיות

"המשכה של תל אביב"

"בעולם תכנוני נורמטיבי, פרויקט כמו זה לא היה קם בסביבה שבה הוא נמצא", אומר נדב בריח, משווק של חברת צבי צרפתי ובניו, יזמית הפרויקט. "כל ועדה מקומית שהיתה מתכננת שכונה או מתחם עם מגדלים, היתה עושה את זה בסביבה רוויית מגורים, בטח כשמדובר בלוקיישן נדיר כזה, כפסע מתל אביב. השילוב בין התחדשות עירונית לאבולוציה הייחודית של אזור, שהחלה כמקבץ שיכונים ישנים והפכה ליישוב פרברי כפרי, הוא שמאפשר לנו להקים מגדלים בסביבה נמוכה וירוקה לגמרי, ולדירות בפרויקט ליהנות ממפתחי נוף יוצאי דופן בהשוואה לסביבות המגורים המקובלות בגוש דן".

הפסטורליה הזו, מוסיף בריח, מתווספת למרקם מגורים הוליסטי למדי הכולל בתי ספר, פארקים, מרכז מסחרי, שבט צופים, מגרשי ספורט ואפילו סניף דואר. "הכל מתחבר לכדי פרויקט איכותי שמבטיח לדיירים, ובמיוחד למשפחות, את מירב השירותים הקהילתיים במרחק הליכה.

"כשמוסיפים לזה את הקרבה לכביש 1 ולכביש 44, את הקו הירוק של הרכבת הקלה ואת החיבור העתידי לפארק דרום היפהפה ופארק אריאל שרון, אליו יהיה ניתן להגיע ברכיבה של דקות ספורות, מבינים שאזור הולכת להפוך במידה רבה להמשכה הדרומי של תל אביב, על כל מה שמשתמע מכך לגבי שווי הנדל"ן בה.

פרויקט אזור.  הדמייה: זיתוני הדמיות

פער הולך ונעלם

את התכנון בפרויקט צבי צרפתי באזור מוביל משרד כנען שנהב אדריכלים . השלב הראשון בפרויקט – שני מגדלים ראשוניים מבין השלושה, אשר צפוי לאכלוס בעוד כשנתיים – משווק  בימים אלה. הוא כולל דירות 5-3 חדרים לצד מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים מפוארים, כשטווח המחירים נע בין 2.8 מיליון שקל ל-6.5 מיליון שקל לדירה.

מחירי הפרויקט נמוכים בכ-25% מאלה הקיימים בשכונת כפר שלם ונווה חן התל אביביות, השוכנות כ 3 ק"מ מזרחה, מעברו השני של כביש מספר 1. "אלא שכאן", מדגיש בריח, "מדובר בסביבה הרבה יותר מטופחת, איכותית וידידותית למשפחות, במיקום לא פחות טוב מכפר שלם ונווה חן. זהו עיוות תמחירי שאנחנו מאמינים שילך וייעלם בשנים הקרובות, ככל שההתחדשות העירונית והפיתוח יתרחבו באזור".

צבי צרפתי ובניו היא חברה ציבורית ותיקה הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובונה בכל רחבי הארץ, בדגש על איזורי הביקוש. בשנים האחרונות החלה החברה בפעילות גם בתחום ההתחדשות העירונית, וכיום היא כבר מקדמת הקמה של חמישה פרויקטים הכוללים כ-4,000 יחידות דיור.

 

לפרטים נוספים >> 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צרפתי צבי ובניופינוי בינוי אזורהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...