"סיליקון ואדי": אושרה תוכנית הענק במזרח י-ם ל-150 אלף מ"ר של תעסוקה, מסחר ומלונאות

הוועדה המחוזית בבירה אישרה את תוכנית הדגל של העירייה, משרד ירושלים והרשות לפיתוח י-ם, בשכונת ואדי ג'וז, שתכלול גם 190 יח"ד ובין מטרותיה יצירת 10,000 מקומות עבודה, בעיקר בהיי טק. במרכז התוכנית הקמת מרכז עסקים גדול ובו מבנים בני 8-14 קומות. העירייה: "צעד משמעותי בדרך לתוכנית היסטורית במזרח העיר"

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על רקע הדמית הפרויקט במזרח העיר (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש העיר ירושלים, משה ליאון, על רקע הדמית הפרויקט במזרח העיר (ראובן קופיצ'ינסקי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה סופית את תוכנית הדגל של העירייה לפיתוח מרכז עסקים חדש בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, תחת השם "סיליקון ואדי". הפרויקט, שיצא לדרך ביוזמתו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מצטרף לתוכנית החומש הממשלתית לצמצום פערים חברתיים כלכליים ופיתוח כלכלי במזרח ירושלים, והוא קודם גם על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל והרשות לפיתוח ירושלים. "זהו צעד נוסף ומשמעותי בדרך להגשמת תכנית היסטורית במזרח העיר", נמסר מעיריית ירושלים.

בין מטרות הפרויקט, יצירת כ-10,000 מקומות תעסוקה במזרח העיר, הגברת האמון בין אוכלוסיית מזרח העיר לבין העירייה והממשלה, העלאת שיעור תעסוקת הנשים ממזרח ירושלים, וחיזוק מעמדה של תוכנית הלימודים הישראלית במזרח העיר כמפתח להשכלה גבוהה ולתעסוקה. 

התכנית ממוקמת ממערב לדרך ואדי ג'וז, ממזרח ומדרום לרחוב ד'ו אלנוריין, ומצפון לרחוב עותמאן בן עפאן. היא כוללת הקמת 150,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות, בדגש על תעסוקה איכותית בתחום ההייטק, וכן 190 יחידות דיור.

הדמיה של התוכנית במזרח ירושלים (עיריית ירושלים) הדמיה של התוכנית במזרח ירושלים (עיריית ירושלים)

במרכז התוכנית, הקמת מרכז עסקים גדול, ובו מבנים בני 8-14 קומות, אשר ירחיב באופן ניכר את אפשרויות התעסוקה, ויכלול עירוב שימושים . לאורך דרך ואדי ג'וז ורחוב עותמאן בן עפאן, תשולב חזית מסחרית פעילה ורציפה שתאפשר קיום רצף הליכה אורבני.

שלב הביצוע הראשון כולל שדרוג כלל התשתיות והמרחב הציבורי, ובכלל זה פיתוח תשתיות הביוב, מים, ניקוזים, תקשורת, תאורה, חשמל, נגישות, ריצופים, נת"צים, מדרכות וכבישים, וכן הסדרת כלל התשתיות הנדרשות למתחמים העסקיים העתידיים שיקומו. לטובת הצלחת הפרויקט חברו יחדיו כלל גורמי התכנון, בעלי קרקע, גופי הכשרה מקצועיים וחברות הייטק. עיריית ירושלים נמצאת בקשר עם חברות הייטק בינלאומיות שהביעו את רצונן להיות שותפות לקידום ההייטק במזרח ירושלים.

הדמיה של התוכנית במזרח ירושלים (עיריית ירושלים) הדמיה של התוכנית במזרח ירושלים (עיריית ירושלים)

מעיריית ירושלים נמסר כי "זהו צעד נוסף ומשמעותי בדרך להגשמת תכנית היסטורית במזרח העיר, שמביאה בשורה אדירה לכלכלה בירושלים בכלל ובמזרח העיר בפרט, עם הגדלת היצע התעסוקה בתחום ההייטק. נגייס אלינו את החברות המובילות במשק ואת כוח האדם ממזרח העיר. נפעל בסנכרון מלא עם גורמי התעסוקה וההכשרה על מנת לחולל מפנה של ממש גם במזרח העיר.  מדובר בתוכנית שמביאה בשורה אדירה לכלכלה במדינת ישראל ובעיר ירושלים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמזרח ירושליםהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...