עיריית ירושלים אישרה את תוכנית המתחם העסקי בוואדי ג'וז - והפקידה עוד שתי תוכניות תעסוקה במזרח העיר

המתחם בוואדי ג'וז ישתרע על פני כ-80 דונם ויציע כ-200,000 מ"ר – מהם 10% למגורים • התוכניות המופקדות: מתחם מסחר ותעסוקה באום טובא ואזור תעסוקה חדש בא-טור

שיתוף הכתבה
ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש העיר ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

עיריית ירושלים הודיעה היום (ג') על קידום שלוש תוכניות שונות לתעסוקה במזרח העיר. בוואדי ג'וז אישרה העירייה את התוכנית להקמת מתחם עסקי בשכונה, תוכנית שפותחה ביוזמה משותפת של העירייה ושל משרד ירושלים ומורשת, כחלק ממהלך להסדרה ולפיתוח השכונה. המתחם העסקי הוא אחד המתחמים שלפיהם חולקה השכונה במסגרת התוכנית הנרחבת. 
 
התוכנית שאושרה משתרעת על שטח של כ-80 דונם, ממוקמת בין רחוב עותמאן בן עפאן מדרום, הגובל בתכנית מע"ר מזרח, דרך הרחוב הראשי בוואדי ג'וז המאופיין בבנייה של סככות ובבנייה לא חוקית המשמשת למסחר, מלאכה ומוסכים, ועד לשדרות האוניברסיטה העברית מצפון.

התוכנית קובעת היקפי בנייה בשטח של כ-200,000 מ"ר לתעסוקה, למסחר ולמלונאות. הבינוי יהיה בגובה של שמונה קומות במגרש הדרומי, ועד 14 קומות במגרש הצפוני, באופן מדורג. התוכנית קובעת בכל מגרש גם היקף מגורים בשיעור של 10% מזכויות הבנייה, לצורך תמריץ לבנייה של כלל המתחם

התוכנית קובעת היקפי בנייה בשטח של כ-200,000 מ"ר לתעסוקה, למסחר ולמלונאות. הבינוי יהיה בגובה של שמונה קומות במגרש הדרומי, ועד 14 קומות במגרש הצפוני, באופן מדורג. התוכנית קובעת בכל מגרש גם היקף מגורים בשיעור של 10% מזכויות הבנייה, לצורך תמריץ לבנייה של כלל המתחם, וקובעת כי לאורך רחוב ואדי ג'וז תשולב חזית מסחרית פעילה ורציפה והסדרה של רחוב עותמאן בן עפאן, המשמש חיבור בין שכונת ואדי ג'וז למע"ר מזרח ולעיר העתיקה.

התוכנית מקודמת במימון עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת, והיא חלק מהחלטת הממשלה לחיזוק ולמיצוב אגן העיר העתיקה. מגישת התכנית היא הרשות לפיתוח ירושלים, ועורך התכנית הוא משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים.

ראש העיר, משה ליאון: "אני שמח על אישור תוכנית נוספת במזרח ירושלים למען התושבים. התוכנית מציעה הקמת מרכז תעסוקה גדול במזרח ירושלים, שיביא להרחבת אפשרויות התעסוקה ויגביר את השתתפות תושבי מזרח ירושלים בכוח העבודה בעיר".

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין: "אישור הקמת מתחם העסקים בוואדי ג'וז הוא בשורה מצוינת עבור ירושלים. התוכנית מייצרת לתושבי מזרח ירושלים אפשרויות תעסוקה חדשות ומתקדמות, מפתחת את האזור כמרכז תיירותי נוסף בירושלים ומחזקת את כלכלת העיר. משרד ירושלים ומורשת בראשותי ימשיך לפתח ולקדם את ירושלים לטובת כלל תושבי העיר".

עוד שתי תוכניות תעסוקה מקודמות במזרח העיר

במקביל להודעה על אישור המתחם העסקי בוואדי ג'וז, הודיעה העירייה כי אישרה להפקדה הקמת מתחם תעסוקה ומסחר באום טובא. התוכנית גובלת בשכונות צור באהר ואום טובא, ממוקמת מזרחית לשכונת הר חומה ולקיבוץ רמת רחל, צפונית לדרך 398, כביש נחל דרגה, מזרחית לדרך חברון ולכביש 60. התוכנית מהווה נדבך משמעותי בקידום תוכניות התעסוקה למזרח העיר.

התוכנית מתאפיינת בנגישות גבוהה לצירי התנועה - כביש נחל דרגה (דרך 398) ודרך אל-לתון. היא ממוקמת בשטח בגודל כ-66 דונם, מציעה מרחב לפיתוח שימושי תעסוקה, תעשייה, מסחר ושירותי פנאי - מוסדרים ונגישים לתושבי השכונות. כמו כן, התוכנית כוללת 11 מגרשים לתעסוקה בהיקף בינוי של כ-75,000 מ"ר

התוכנית מתאפיינת בנגישות גבוהה לצירי התנועה - כביש נחל דרגה (דרך 398) ודרך אל-לתון. היא ממוקמת בשטח בגודל כ-66 דונם, מציעה מרחב לפיתוח שימושי תעסוקה, תעשייה, מסחר ושירותי פנאי - מוסדרים ונגישים לתושבי השכונות. כמו כן, התוכנית כוללת 11 מגרשים לתעסוקה בהיקף בינוי של כ-75,000 מ"ר, כל זאת עבור שימושים משתנים של תעסוקה, תעשייה קלה, מלאכה ומסחר.

נוסף על הייעוד התעסוקתי, התוכנית מציעה שטח למבנים ומוסדות ציבור עבור שימושים עירוניים, שטח ציבורי פתוח ומרכזי בחלקה הצפוני, פיתוח נופי לאורך כביש נחל דרגה, וכן מוצעים בה שבילים ומשעולים לחיבור בין אום טובא לאזור התעסוקה, המשמשים גם להעברת תשתיות וניקוז. 

"מאחר שהמתחם גובל בשכונת מגורים ובשטח נוף פתוח הושם דגש על מזעור מטרדים סביבתיים", נכתב בהודעת העירייה, "על חלוקה לייעודי קרקע התומכים במתן מענה לנראות המתחם בשל מקומו, על דרישות סביבתיות בייעודים המוצעים וכן על טיפול במפגעים סביבתיים קיימים". 

עיריית ירושלים אישרה להפקדה גם תוכנית לפיתוח אזור תעסוקה בשכונת א-טור. "מטרת התכנון היא לאפשר תעסוקה איכותית והעלאת רמת החיים לתושבי מזרח ירושלים, ונוסף על כך - להעלות את שיעור הנשים המועסקות, ובכך לשפר את המצב הסוציו-אקונומי של התושבים"

לצד תוכנית זו, אישרה עיריית ירושלים להפקדה גם תוכנית לפיתוח אזור תעסוקה בשכונת א-טור. "מטרת התכנון היא לאפשר תעסוקה איכותית והעלאת רמת החיים לתושבי מזרח ירושלים, ונוסף על כך - להעלות את שיעור הנשים המועסקות, ובכך לשפר את המצב הסוציו-אקונומי של התושבים", נכתב בהודעת העירייה.

התוכנית בשכונת א-טור נמצאת על קצה גבול השיפוט של העיר, בחיבור ישיר לכביש ירושלים-ים המלח, בסמוך למחלף הזיתים. שטח המתחם כ-45 דונם, שמוחזק כקרקעות בבעלות פרטית. התכנון לווה בהליך שיתוף התושבים, על מנת לתת מענה נכון להרחבת והסדרת כבישים, לחלוקת המגרשים ולמתן זכויות הבנייה.

התוכנית תכלול כ-100,000 מ"ר לשטחי מסחר, תעסוקה ותעשייה. המסחר ילווה את הצירים הראשיים, ושימושי התעסוקה, שעלולים ליצור בעיות מבחינה סביבתית, לדברי העירייה, יורחקו משטחי המגורים הגובלים בתוכנית.

אנו משקיעים בפיתוח אזורי תעסוקה בכל רחבי העיר, ובכלל זה במזרח ירושלים. זאת, כדי לאפשר לרבים מתושבי מזרח העיר אפשרויות תעסוקה מגוונות. אנו פועלים במטרה לצמצם פערים ולאפשר הזדמנויות לכל תושבי העיר"

ראש העיר ליאון התייחס גם לתוכנית זו ואמר: "אנו משקיעים בפיתוח אזורי תעסוקה בכל רחבי העיר, ובכלל זה במזרח ירושלים. זאת, כדי לאפשר לרבים מתושבי מזרח העיר אפשרויות תעסוקה מגוונות. אנו פועלים במטרה לצמצם פערים ולאפשר הזדמנויות לכל תושבי העיר. ירושלים מאוחדת, מזרח ומערב, במעשים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםמשה ליאוןמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לפיתוח ירושליםשכונות מזרח ירושליםמשרד ירושלים ומורשתזאב אלקין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...