בהשקעה של 9 מיליארד שקל: Jtrain ltd של דניה ודן תממן, תקים ותפעיל את הקו הכחול בירושלים

במסגרת הסכם הזיכיון תהיה החברה הזכיינית Jtrain אחראית לפרויקט לתקופה של כ-25 שנה ותזכה למענק הקמה מהמדינה בסך 2.3 מיליארד שקל שישולם בשלבים. הקו הכחול צפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ. סך השקעותיה של דן במסגרת הפרויקט: כמיליארד שקל

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה (דניה סיבוס) הדמיה של מתחם הדיפו של הרכבת הקלה במלחה (דניה סיבוס)

חברת Jtrain ltd, בבעלות דניה סיבוס , דן ושותפים זרים, חתמה היום (א') על הסכם הזיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים בהשקעה מוערכת של 9 מיליארד שקל. במסגרתו תהיה החברה הזכיינית Jtrain אחראית לפרויקט לתקופה של כ- 25 שנה. על פי ההסכם, הזכיין יהיה זכאי למענק הקמה מהמדינה בסך של כ-2.3 מיליארד ש"ח אשר ישולם בהתאם לאבני דרך לאורך תקופת הקמת הפרויקט. במסגרת הפרויקט צפויה דן להשקיע סכום של כמיליארד שקלים.

פרויקט הקו הכחול הוא פרויקט מסוג PPP (Public Private Partnership) אשר בבסיסו שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי. במסגרת הפרויקט עתידה החברה הזכיינית Jtrain, לממן, לתכנן, להקים, לתחזק ולהפעיל את קו הרכבת השלישי של הרכבת הקלה בירושלים שצפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ. מקטע המסילות כולל הקמת מתחם דיפו רכבתי, מקטע מסילות עילי ותת-קרקעי וביצוע של 3 תחנות תת-קרקעיות. 

הזכיין מחויב להשלים את הסגירה הפיננסית של הפרויקט בתוך תקופה של 12 חודשים ממועד החתימה על הסכם הזיכיון. לאחר הסגירה הפיננסית תחל תקופת הקמה של כ-7 שנים, במספר שלבים. לאחר תום שלב הקמה ראשון, הצפוי לארוך כ-55 חודשים, צפוי הזכיין להפעיל ולתחזק חלק מהפרויקט ועם תום ההקמה כולה, צפוי הזכיין לתפעל ולתחזק את הפרוייקט כולו. תקופת הזיכיון (לרבות תקופת ההקמה) קבועה כאמור על פי הסכם הזיכיון ל-25 שנה. 

הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)הרכבת הקלה בירושלים (שאטרסטוק)

את הזכיין ייצגו עו"ד גלעד וינקלר ועו"ד חזי קטן ממשרד פישר-בכר; היועצים הפיננסים של הזכיין הינם ניר גרינברג ואינסה בלידמן ממשרד MNS.

בתוך כך  ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר, התחבורה וחברת חוצה ישראל הודיעה היום כי דניה היא מבין 7 קבוצות שהגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון. הקבוצות כוללות גם את שיכון ובינוי , מנרב, אלקטרה, אורוןאשטרום ושפיר הנדסה.

מנכ"ל דן אופיר קרני. צילום: יהונתן בלוםמנכ"ל דן אופיר קרני. צילום: יהונתן בלום

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן, אמר כי "אין ספק כי הקמת הקן תביא לקפיצת מדרגה משמעותית במערכת הסעת המונים בירושלים. דן הקימה את התחבורה הציבורית המסורתית במטרופולין ת"א, ומפעילה אותה כבר למעלה מ-75 שנים, ומעניקה שירות למיליון נוסעים מידי יום. הזכייה במכרז הקו הכחול בירושלים היא חלק מאסטרטגיה שהפכה את דן להיות החברה המובילה כיום את תחום התשתיות התחבורתיות במשק והחברה שתוביל את המעבר ההדרגתי של ענף התחבורה הציבורית לתחום הרכבות הקלות והסעת ההמונים. כחלק מיישום אסטרטגיה זו, דן מקימה תפעיל ותתחזק את הפרויקטים של הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, ואת הנתיבים המהירים בגוש דן. בנוסף מובילה חברת דן את מהפכת החשמול בתחבורה הציבורית בישראל ומתבססת כחברת התחבורה הציבורית בעלת הצי החשמלי הגדול באירופה". 

מנכ"ל קבוצת דניה רונן גינזבורג: "אנו שמחים מאוד על יציאתו לדרך של פרויקט הקו הכחול בירושלים, במיוחד בעת הקשה הזו של מדינת ישראל ואנו רואים בכך שליחות של ממש להיות מעורבים בפרויקט תחבורתי לאומי זה, בשותפות המדינה, אשר יתרום לציבור, לכלכלה ולמשק כולו. פרויקט זה הינו חלק מהגשמת האסטרטגיה של דניה, להרחבת והעמקת פעילותה בפרוייקטי PPP, ומצטרף לשורה של פרויקטים מסוג זה בהם דניה לוקחת חלק, כגון פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן ופרויקט כביש 431. אנו מודים למדינה על הבעת האמון בדניה ובדן ובקבוצה כולה ובטוחים שאיתנותה הפיננסית הגבוה של דניה יחד עם יכולותיה הגבוהות בתכנון, הקמה וניהול של מגה-פרויקטים, יבואו לידי ביטוי בהצלחת הפרויקט". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דניה סיבוסהרכבת הקלהתחבורה ציבוריתדןהרכבת הקלה בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...