פינוי-בינוי במרכז חדרה: היתר לאאורה לבניית 630 יח"ד במגדלים של עד 40 קומות

ניתן היתר לתחילת העבודות בתוכנית ההתחדשות במתחם רסקו ברחוב שמעוני, במסגרתה ייהרסו 95 דירות וייבנו 3 מגדלי מגורים בני 20-40 קומות, ו-5,000 מ"ר למסחר ומשרדים. 100 מהדירות מיועדות להשכרה. עבודות השיווק והביצוע לפרויקט צפויות להתחיל ב-2024

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י וראש העיר חדרה ניר בן חיים על רקע הדמיית התוכנית במתחם רסקו (עודד קרני, ראובן קפוצ'ינסקי, אאורה) מנכ"ל ובעלי אאורה, יעקב אטרקצ'י וראש העיר חדרה ניר בן חיים על רקע הדמיית התוכנית במתחם רסקו (עודד קרני, ראובן קפוצ'ינסקי, אאורה)

בסוף השבוע האחרון ניתן היתר לתחילת העבודות (הריסה, חפירה ודיפון) לתוכנית ההתחדשות העירונית של אאורה ברחוב דוד שמעוני 29 ב'מתחם רסקו' במרז חדרה, שיכלול בניית 630 דירות. ביוני 22 אושרה התוכנית למתן תוקף בוועדה המחוזית.

מדובר על שטח של כעשרה דונם שעליו כיום שלושה מבני שיכון ישנים בני 3 קומות ובהם 95 דירות, אשר יפונו וייהרסו. במקומם ייבנו 630 דירות חדשות, מתוכן 100 דירות להשכרה ו-5,000 מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים, מעל שלוש קומות של חניה תת קרקעית. בקומת הקרקע של 2 מהמבנים יוקמו גני ילדים. הפרויקט כולל בניית שלושה מגדלי מגורים בני 20-40 קומות. עבודות השיווק והביצוע לפרויקט צפויות להתחיל ב-2024. להערכת הנהלת החברה, היתר מלא צפוי להתקבל בעוד כ-10 חודשים במהלך עבודות החפירה והדיפון.

במתחם רסקו כיום 60 דירות בבנייה רוויה בשלושה מבני שיכון ועוד 34 בבנייה לא רוויה. כשליש מהדיירים במתחם הם הבעלים המקוריים וכל השאר הם שוכרים. התחדשות מתחם רסקו תבוצע כאמור בהליך פינוי-בינוי שמעלה צורך לפנות את בעלי דירות המתגוררים במתחם עצמו לדיור חלופי עד לסיום הבנייה. הליך שיתוף הציבור התקיים בפרויקט זה באופנים שונים כאשר מתחילת הדרך נערכו מספר אסיפות דיירים, לאחר פנייה לכלל הדיירים, התנדבו חלקם לשמש כנציגות מול מנהלת ההתחדשות.

מתם רסקו מצטרף לפרויקטים התחדשות נוספים במרכז העיר, ביחד עם מתחמי הפינוי-בינוי הסמוכים במתחם סלע-בית"ר ומתחם  משרד החקלאות שאושר לאחרונה למעל 300 יח"ד.

מיקומו של המתחם של אאורה הוא בדופן הצפוני של ציר דוד שמעוני ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת וממתחם התחבורה המשולב המתוכנן. לדברי עיריית חדרה, המתחם מגשים את התפיסה האורבנית של קביעת ציר מרכז העיר כעורק מרכזי, המחבר בין מערב העיר למרכזה, המכיל עירוב שימושים ונשען על תחבורה ציבורית, תקני חנייה מופחתים ונגישות מהירה לתחבורה ארצית. אאורה מקדמת עוד כמה פרויקטים ברחוב.

בעיריית חדרה מציינים נוסף על כך כי מאחר שחדרה עמדה ביעד להוצאה של למעלה מ- 600 היתרי בנייה בשנה בפרויקטים של התחדשות עירונית , היא תהיה זכאית לקבל מימון של 10 מיליון שקל להקמת תשתיות נלוות לפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר. בשנה החולפת הוציאה עיריית חדרה 858 היתרי בנייה ועל פי דיווח העירייה, גם בשנת 2023 הצפי הוא כי העיר תעמוד בתנאי ההסכם.

לדברי ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל: "חדרה לא מפסיקה לצמוח, והביקוש רק גובר. גם בימים מאתגרים אלו אנו מצליחים לתכנן ולבנות ולהפוך את חדרה למוקד ביקוש משמעותי. התחדשות השכונות הוותיקות מהווה נדבך חשוב ומשמעותי בתנופת הפיתוח האדירה שחווה העיר חדרה בשנים האחרונות". 

לדברי נדב הדר, מנהל אגף הנדסה, בעיריית חדרה, עיריית חדרה ממצבת עצמה בשנים האחרונות כגורם משמעותי בתחום ההתחדשות העירונית. "בפרויקט זה נעשה ריכוז מאמצים תוך שיתוף פעולה הדוק ומוצלח עם היזם אאורה ומנהלת ההתחדשות העירונית. לשמחתנו עמדנו ביעד ואני סבור ששנת 2024 תהיה אף מוצלחת יותר בכל הנוגע למימוש פרויקטים של התחדשות עירונית בחדרה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית חדרהאאורההיתר דיפון וחפירהחדרההתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...