בחנן מור מבקשים בדחיפות הארכה בשבועיים לעיכוב ההליכים: "הנושים עדיין מחזיקים את הקלפים קרוב לחזה"

בקבוצת חנן מור הגישו בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בת"א, כדי שיאריך את צו עיכוב ההליכים שהוצא בנוגע לחובות בסך 2.7 מיליארד שקל. בבקשה מפציר מנהל ההסדר עו"ד גינדס להגיע לפשרה, טוען כי קוים תהליך אינטנסיבי של שיחות ופגישות עם הנושים, אך מודה: "עדיין אין פריצת דרך, וקיים חשש שכל נושה יידחק לפעול עצמאית"

שיתוף הכתבה
חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)חנן מור ודוד זבידה על רקע הדמיה של הפרויקט בשדה דב (אייל טואג, תומר לוי, רמ"י)

קבוצת חנן מור ביקשה להאריך ב-14 יום את תקופת צו עיכוב ההליכים שהוצא לפני כחודש, על חובות של 2.7 מיליארד שקל, 1.3 מיליארד שקל מתוכם עבור הקרקע בשדה דב. כך הודיעה החברה היום (ד') לבורסה. את הבקשה הדחופה לבית המשפט המחוזי בת"א הוציאו אתמול מור וחברות הבת, באמצעות מנהל ההסדר עם נושי חנן מור בשדה דב, עו"ד אהוד גינדס. כזכור לפני כחודש, ב-28.11, הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו עיכוב הליכים לחנן מור ל-30 יום.

אתמול כאמור הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה לפשרה או הסדר לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. לבקשה צורף דוח מטעם גינדס, שכותב בבקשה כי "ככלל, יש זהות בעמדות ובאינטרסים בין מרבית נושי ההסדר והקבוצה, שנכון למנוע את ההידרדרות להליך פירוק, להימנע מהשמדת ערך של נכסים ופרויקטים ומימושם במחירי אילוץ, וכן להימנע מהקשיים הכבדים הכרוכים בהשלמת הבנייה של פרויקטים בביצוע, בסיטואציה של הליך פירוק או כינוס נכסים. ולפיכך מוטב להגיע להסדר חוב, שיאפשר לקבוצה לממש את הפוטנציאל המלא של נכסיה ולמקסם את יכולתה לפרוע חובות".

גינדס מוסיף עם זאת כי "קיים גם חשש, שכל נושה יבחר, או יידחק לפעול באופן עצמאי על מנת להקטין חוב ספציפי, הגם שמהלך כזה יפגע ביעילות המצרפית לנושים בכללותם. לכן, מטרת השיח עם הנושים הנה לאתר את אותה נקודה שבה הסדר החוב טוב לנושים, יותר מהאלטרנטיבה של פירוק וכינוסי נכסים ספציפיים". 

"לא ניתן להצביע עד כה על פריצת דרך שתאפשר הסדר" 

גינדס טוען בבקשה כי מאז ניתן צו עיכוב ההליכים, קוים תהליך אינטנסיבי של שיחות ופגישות פרטניות עם הנושים השונים על מנת להבין את נקודת מבטם: "נידונו היבטים פיננסים ותפעוליים של הסדרי חוב אפשריים, לובנה משמעות האלטרנטיבה של הליכי פירוק וכינוס נכסים פרטיים, נידונו אפשרויות לגיבוש הסכמות מעשיות, נבחנו ההשפעות של הסדרים אלטרנטיביים על נושים אחרים ועל השיקום של הקבוצה, וכן הוכנו ניירות עבודה ותזרימי מזומנים להסדר חוב המתגבש וליום שאחרי, על מנת להבין משמעויות פיננסיות ותפעוליות בקשר לפרויקטים בביצוע, הנכסים המניבים, התקורות שיידרשו, לוחות הסילוקין של הסדר החוב, השפעות על שווי הקבוצה וכו".

לדבריו, "נכון למועד הנוכחי מצויים המגעים בשלב בו חלק מהנושים מחזיקים עדיין את הקלפים קרוב לחזה, ולא ניתן להצביע בשלב הנוכחי על פריצת דרך שתאפשר הסדר". אולם, עמדתו המקצועית של מנהל ההסדר הינה, כי תהליך זה טרם הושלם ומוצה. גינדס מזכיר במכתב כי הבקשה מוגשת על דעתו של דודו זבידה, מנהל העסקים הראשי של הקבוצה וכן כי הממונה על הליכי חדלות הפירעון עודכן בבקשה.

עוד נכתב כי הואיל והמגעים הנם בשלב שבו חלק מהצדדים נמנעים מלהסגיר את עמדתם או את מהלכיהם העתידיים, מנהל ההסדר סבור, שיש מקום למתן ארכה קצרה, זאת ללא צורך בקבלת עמדת הנושים. "אולם יצוין, כי חלק מהנושים הודיעו על הסכמתם להארכת עיכוב ההליכים לתקופה הקצובה, ובכללם: בנק מזרחי, הפניקס, מיטב דש , אגייח יבי, אגייח יגי, אגייח ידי ומעיימ". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסדר חובחדלות פירעוןחנן מוראהוד גינדסעיכוב הליכים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...