המיונים לעובדי בניין מהודו, סרי לנקה ואוזבקיסטן יחלו בשבוע הבא: "אלפי פועלים ראשונים יגיעו בתחילת ינואר"

התאחדות הקבלנים הודיעה היום כי מבחני מיון צפויים להתחיל במדינות המקור ב-26.12. זאת בעקבות החלטת הממשלה להביא עשרת אלפים עובדים זרים בהליך מהיר. מנכ"ל התאחדות הקבלנים: "מנת חמצן משמעותית לענף"

שיתוף הכתבה
פועלי בניין בתל אביב (שאטרסטוק)פועלי בניין בתל אביב (שאטרסטוק)

התאחדות הקבלנים בוני הארץ הודיעה היום (א') כי השלימה את ההכנות לעריכת מבחני המיון של עובדי בניין ותשתיות בהודו, סרי לנקה ואוזבקיסטן, המיועדים להגיע לישראל ולתת מענה למחסור החמור בעובדים שהחל ב-7.10 ומשתק את רוב פעילות ענף הבנייה והתשתיות. המיונים עצמם צפויים להתחיל ב-26 בדצמבר. בהתאחדות מעריכים כי כמה אלפי עובדים ראשונים ינחתו בישראל כבר בתחילת חודש ינואר. 

מדובר בהמשכו של מהלך שאושר לאחרונה על ידי הממשלה, להביא לישראל 10,000 עובדים זרים בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים (בין-מדינתיים),עד סוף שנת 2023. הפועלים שיגיעו בהליך הזה ייכללו במכסה המוגדלת שאושרה לאחרונה על ידי הממשלה. על פי ההחלטה, מי שפועל ישירות מול הפועלים הזרים בחו"ל היא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, והיא זו שתגיש לרשות האוכלוסין את הבקשות למתן היתרי העבודה, עבור הפועלים שהיא מעוניינת להביא לישראל. מדובר בדרך פעולה אשר נחשבת ליותר מהירה ואשר כרוכה בפחות בירוקרטיה. 

הממשלה צפויה לאשר: 10,000 פועלי בנייה זרים יגיעו בהליך מהיר מחוץ להסכמים הבילטרליים
זעם בענף על הממשלה בסוגיית הפועלים מיו"ש: "פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט"

בהתאחדות מעריכים כי כמה אלפי עובדים ראשונים ינחתו בישראל כבר בתחילת חודש ינואר. משלחת בראשות מנכ"ל ההתאחדות, תא"ל (במיל') יגאל סלוביק, וסמנכ"ל ומנהל אגף כוח האדם והכלכלה בהתאחדות, יצחק  גורביץ, השלימה בשבוע שעבר את ההכנות לביצוע מבחני המיון, כשהצפי הוא שלאחר השלמתם על ידי העובדים, יינתנו אלפי אישורי עבודה בישראל בכל שבוע. 

ביקור ההכנה של נציגי ההתאחדות בהודו וסרילנקה הסתיים בהצלחה ובמסגרתו בוצעו כלל התאומים הנדרשים לפתיחת מהלך גיוס ומיון של רבבות עובדים ממדינות אלו לעבודה בענף הבנייה והתשתיות בישראל. בעקבות לחץ של נציגי ענף הבנייה והתשתיות, התקבלו בשבועות האחרונים מספר החלטות של המדינה שמטרתן לטפל במחסור בעובדי בנייה ותשתיות, שנוצר לאחר שנאסרה כניסתם של למעלה מ-82,000 פלסטינים לישראל, ועזיבתם של אלפי עובדים זרים עם פרוץ המלחמה. בין ההחלטות שקיבלה הממשלה, נמצאת גם הגדלת מכסת העובדים הזרים מ-20,000 ל-50,000. 

התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מקצה לשם כך אנשי מקצוע מומחים שעורכים מבחנים מעשיים לעובדים במדינות המוצא שלהם. תאגידי כוח אדם ייעודיים לענף הבנייה והתשתיות ימשיכו לקלוט את עובדים הללו ולהעסיק אותם תחת פיקוח הממשלה. 

מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, יגאל סלוביק מסר כי "הבאתם המהירה של העובדים על ידי משרד הבינוי והשיכון והרשות לאוכלוסין והגירה תהווה 'מנת חמצן' משמעותית לענף שרובו אינו פועל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. הצורך להביא רבבות עובדים בפרק זמן קצר מאוד מחייב את המגזר העסקי והממשלה לחשיבה יצירתית, הסרת חסמים ושיתוף פעולה מרבי להשגת המטרה. רק שיתוף פעולה שכזה יוכל לייצר רציפות ממשית של הגעתם המהירה של עובדים מרחבי הגלובוס. פעילות זו מבוצעת למען עתיד ענף הבנייה והתשתיות ולמען עתידה הכלכלי של ישראל ותושביה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עובדים זריםהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...