זעם בענף על הממשלה בסוגיית הפועלים מיו"ש: "פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט"

הקבינט נמנע שלשום מלהחליט על החזרת הפועלים הפלסטינים מיו"ש לעבודה בענף הבנייה, שסובל ממחסור חמור בידיים עובדות בעקבות המלחמה. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "החלטה פופוליסטית". התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "קבלנים ובעלי עסקים רבים יקרסו". היזם דוד אזולאי: "יותר מחודש נכנסים עובדים לענף התעשייה, אנחנו סוג ב'?"

שיתוף הכתבה
פועל בניין בחריש, למצולם אין כל קשר לכתבה (שאטרסטוק)פועל בניין בחריש, למצולם אין כל קשר לכתבה (שאטרסטוק)

ביקורת חריפה בקרב גורמים בכירים בענף הבנייה בעקבות הימנעותו של הקבינט המדיני-בטחוני בתחילת השבוע מלקבל החלטה בנושא החזרת הפועלים הפלסטינים מיהודה ושומרון לעבודה בישראל. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו העומד בראש הקבינט דווקא תומך בהתחלת השבה הדרגתית של הפועלים, אך משהבין שאין לו רוב בקרב השרים, לא העלה את הנושא להצבעה. את המחנה המתנגד להחזרת הפלסטינים לעבודה מוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, אמר אתמול כי "לדעתי במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו. בימים שבהם צריך לקבל החלטות אמיצות ובעד המשק והכלכלה, שרים וחברי כנסת עושים פוליטיקה קטנה על חשבון העובד הפשוט.

"הגיע הזמן שבמדינת ישראל יקשיבו לבעלי המקצוע, ביניהם גופי הביטחון ומשרד ראש הממשלה, שמבינים את גודל השעה במצוקת ענף השיפוצים והבנייה שנעצר כמעט לחלוטין וחסרות לו למעלה מ-15,000 ידיים עובדות. אין שום סיבה בעולם לא להכניס לאחר בדיקה ביטחונית עובדים פלסטינים מעל גיל 45 מיו״ש, לעבודה בענפי הבנייה והשיפוצים".

ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בתחילת השבוע (דוברות שר האוצר)ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בתחילת השבוע (דוברות שר האוצר)

בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ קוראים לרה"מ נתניהו, למנות מיידית פרויקטור לנושא, שיפעל להגעה מיידית של עובדים זרים לישראל. "פעולות המדינה עד כה, גורמות לכך שענף הבנייה והתשתיות וענפי משק אחרים, שהיו תלויים בעובדים פלסטינים, יוכלו לשוב לפעילות מלאה רק בעוד חודשים רבים מאוד.

"המשמעות בשטח תהיה קריסה של קבלנים ובעלי עסקים רבים. התאחדות הקבלנים בוני הארץ קוראת לראש הממשלה למנות פרויקטור שלו יינתנו סמכות ואחריות על תחום הבאת העובדים הזרים, שינחה את כלל משרדי הממשלה המעורבים במשימה זו ויהיה אחראי על הגעה מיידית של מסה קריטית של עובדים זרים לישראל, תוך ניצול כל האופציות האפשריות לשם כך". 

עוד מסרו בהתאחדות, כי "אם נמשיך לפעול בתצורה שאינה תואמת את המציאות ובקצב הנוכחי הצפוי להגעתם של עובדים, תאבד מדינת ישראל יכולות לאומיות קריטיות שנדרשות לשם הקמת תשתיות ודחייתם של פרויקטים לצד אובדן היכולת הנדרשת להאצת קצב הבנייה בישראל. השיח בקבינט מחזק את עמדתנו בצורך שכל הגורמים המעורבים בטיפול במחסור בעובדים בענף הבנייה יפעלו להאצת הבאתם של רבבות רבות של עובדים זרים לענף הבנייה והתשתיות בנוסף לענפים אחרים במשק. על כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים להיות מוכווני מטרה ולהניח בצד את המכשולים הבירוקרטיים והפרוצדורות הטכניות המסובכות שאינן תואמות את העת והצורך". 

''במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו''. יו''ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)''במלחמה הכלכלית כבר הפסדנו''. יו''ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב (ינאי דיטש)

הבעלים של קבוצת דוד אזולאי, יזם הנדל״ן דוד אזולאי, טוען כי מדובר ב"החלטה פופוליסטית שאין מאחוריה היגיון כלכלי. הרי כבר למעלה מחודש ישנה כניסה של עובדים לענף התעשייה, אז למה להחריג את ענף הבנייה? אנחנו סוג ב׳? איך רוצים להניע חזרה את פעילות ענף הנדל״ן, שהוא מרכזי מאוד בפעילות המשק. תכניסו חלק, תכניסו בהדרגה אבל אל תהרגו את הענף".

גם הקבינט החברתי-כלכלי התנגד

 לישיבת הקבינט הבטחוני קדמה ישיבת הקבינט החברתי-כלכלי, בו חבר גם שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף - דחה את המלצת גופי הביטחון השונים, לאשר את כניסתם של 28,000 פועלים פלסטינים, שרובם היו מיועדים לענף הבנייה הסובל ממצוקת עובדים קשה. 

ההחלטה גררה ביקורת קשה מצד שר הביטחון, יואב גלנט, צה"ל וגופי ביטחון נוספים, הטוענים כי זה אינטרס ביטחוני ישראלי לאפשר "כלכלה ורווחה טובים בקרב אנשי יו"ש" וכי "ראוי לתת להם לצאת לעבוד ולהוריד את הלחץ", כך לדברי השר גלנט במסיבת עיתונאים שערך אתמול (ב'). יש לציין כי גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תומך בכניסת פועלים מיו"ש.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב היום (ג') בחשבון הטוויטר שלו כי ״הניסיון להכניס פועלים פלסטינים מיו״ש לתוך מדינת ישראל זה חלק מהקונספציה הישנה והשגויה. במצב שהפלסטינים ביו״ש חשופים ושותפים להסתה הפרועה ברשתות החברתיות הפלסטיניות, הכוללות שטיפת מוח שמבצעת הרש״פ, באמצעות כלי תקשורת פלסטינים רשמיים כנגד ישראל בפרט וכנגד יהודים בכלל, מגדילה את הסיכון והסיכוי שאחד מאותם פועלים יבצע פיגוע טרור קשה.

"אסור לקחת סיכונים מיותרים וכדאי לזכור שכל אותם 18 אלף פועלים עזתים שנכנסו לפני השבעה באוקטובר לתוך ישראל, כולם עברו בדיקה וקיבלו אישור של השב״כ, ורק לאחר מכן התברר שחלקם הלא מבוטל היו סייעני חמאס שסיפקו לו מודיעין. חלקם אף עבדו ביישובים בעוטף שנים רבות, והיו אלו שהובילו את הביזה באותה שבת ארורה. חייבים להחליף את הדיסקט". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עובדי ענף הבינויפועלי בנייןערן סיבעובדים זריםיצחק גולדקנופףהתאחדות הקבלניםחרבות ברזלהקבינט החברתי כלכלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...