הממשלה צפויה לאשר: 10,000 פועלי בנייה זרים יגיעו בהליך מהיר מחוץ להסכמים הבילטרליים

זאת על רקע מצוקת כח האדם החמורה שממנה סובל הענף מאז נפתחה מלחמת "חרבות ברזל". עפ"י ההחלטה התאחדות הקבלנים תפעל ישירות מול הפועלים הזרים בחו"ל ותגיש לרשות האוכלוסין את הבקשות למתן היתרי העבודה. הפועלים ייכללו במכסת הפועלים הזרים המוגדלת של 53 אלף איש שאושרה לאחרונה ע"י הממשלה

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (מוני אקספו)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (מוני אקספו)

הממשלה צפויה לאשר היום (א') את הצעתו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להביא לישראל 10,000 עובדים זרים בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים (בין-מדינתיים),וזאת עד סוף שנת 2023. זאת על רקע מצוקת כח האדם החמורה שממנה סובל הענף מאז פתיחת מלחמת "חרבות ברזל", אז חדלו להגיע לאתרי הבנייה בישראל כ-100 אלף פועלים פלסטינים. הפועלים שיגיעו בהליך המתואר ייכללו במכסה המוגדלת שאושרה לאחרונה על ידי הממשלה, כאשר על פי משרד השיכון העובדים שיובאו תוך שמירה על העקרונות של הסכמים אלו. יצוין כי כיום חתומה ישראל על הסכמים הכוללים הגעת פועלי בניין עם שלוש מדינות: מולדובה, אוקראינה וסין, וכי הסכם נוסף עם הודו מצוי על פי מינהל האוכלוסין בשלבים מתקדמים.

החלטה זו מקודמת כהשלמה לשורת צעדים שנועדו לטפל במחסור הפועלים בענף מאז תחילת המלחמה ב-7 באוקטובר. על פי ההחלטה, מי שיפעל ישירות מול הפועלים הזרים בחו"ל היא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, והיא זו שתגיש לרשות האוכלוסין את הבקשות למתן היתרי העבודה, עבור הפועלים שהיא מעוניינת להביא לישראל. מדובר בדרך פעולה אשר נחשבת ליותר מהירה ואשר כרוכה בפחות בירוקרטיה לעומת הבאת העובדים באמצעות ההסכמים הבילטראליים. ההחלטה דומה מבחינת הנוסח שלה להחלטה שאושרה לאחרונה להבאת עובדים זרים לענף החקלאות, גם כן שלא באמצעות ההסכמים הבילטרליים.

במקביל, מיושמים צעדים נוספים בנושא ובהם כאמור הגדלת מכסת העובדים הזרים שעמדה על 30,000 עובדים, ב-23,000 עובדים נוספים, הארכת אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, האצת כניסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת וכן קיצור הליכים בירוקרטיים. זאת, לצד הגדלתה של מכסת העובדים בחברות הביצוע הזרות, העומדת על 12,000 עובדים, בעוד כ-3,000 עובדים. המשרד ממשיך לקדם במקביל גם הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות, כאשר לאחרונה נחתם ההסכם הבילטרלי עם הודו.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר היום כי "המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. לפי הערכות המתבצעות במשרדנו יום יום, אנו מייצרים יחד עם שותפינו במשרדי הממשלה ובעלי המקצוע פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך".

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר כי "בימי חירום אלו גיבוש החלטות יעיל וקידומם בהתאם למציאות המשתנה והתוצאות בשטח, הוא הכרח ומבוצע באופן שעתי. ההחלטה שאנו מקדמים היום הינה חלק מסל כלים שלם עליו אנו עומלים במטרה לתת פתרון מהיר לעבודות שלא ניתן להשביתן, לייצר המשכיות בתחום ולמזער את הנזק לענף. נמשיך לבחון את ההתפתחויות בתחום ולקדם פתרונות אחראיים להמשך תפקודו התקין של ענף הבנייה, גם תוך כדי שגרת החירום בה אנו נמצאים וגם לימי השגרה שיגיעו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןרשות האוכלוסין וההגירהעובדים זריםהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...