שר האוצר קיים דיון על הגדלת מספר העובדים הפלסטינים מיו"ש; משרד הכלכלה: אסור להסתמך עליהם

בדיון שהתקיים לבקשת רה"מ השתתפו גם נציגי משרדי השיכון והכלכלה, ודנו על הגדלת מספר אישורי הכניסה לישראל לפועלים פלסטינים, גם לענף הבנייה. משרד הכלכלה: "מתנגדים להסתמכות עליהם, רואים חשיבות רבה בהגדלת כמות העובדים הזרים"

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', קיים אתמול (ב') דיון בנושא הגדלת מספר אישורי הכניסה לעבודה בישראל לפועלים פלסטינים מיהודה ושומרון, בין היתר גם לענף הבנייה. לפני כחודש פורסם שישראל אישרה את כניסתם של אלפי פועלים פלסטינים מהגדה, בעיקר לעבודה בחברה קדישא, בתי מלון ואזורי תעשיה. 

בדיון השתתפו גם נציגי משרד הבינוי והשיכון ומשרד הכלכלה, והוא התקיים על רקע בקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מהקבינט החברתי האזרחי שבראשות השר סמוטריץ', לבדוק את האפשרות להגדיל את מספר העובדים הפלסטינים שנכנסים לישראל, ולהכין את מסקנותיו עבור הקבינט הבטחוני.

בתום הפגישה, נמסר מטעמו של סמוטריץ' כי יהיו פגישות נוספות בנושא, לאחר שייבדקו הנתונים לעומק. לפני הפגישה, קרא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא לאפשר כלל כניסת פועלים פלסטינים מהגדה לשטח ישראל, מאחר והצורך לשמור על חיי אדם גובר על אינטרסים אחרים.

ממשרד הכלכלה נמסר כי "המשרד מתנגד להסתמכות על העובדים הפלסטינים כמקור מרכזי בשוק התעסוקה. הסתמכות זו עלתה ועולה למשק מחיר כבד שאסור שיחזור על עצמו. לתקופת ביניים בלבד עד להגעת העובדים הזרים נדרש לתת מענה על ידי הגדלה זמנית של מספר העובדים הפלסטינים בדגש על עובדים מקצועיים ומיומנים שאין אפשרות להחליפם. משרד הכלכלה והתעשייה רואה חשיבות רבה בהגדלת כמות העובדים הזרים במשק בהיקף של כ-179 אלף עובדים זרים נוספים".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתום הפגישה כי "ככלל, המשרד יפעל שלא לשנות את החלטות הממשלה בנושא העובדים הזרים, ואנו מאמינים כי הדיון בנושא מחייב שיח עם הרשויות המקומיות, כי שני קווים מנחים אלו הכרחיים בשמירה על הרציפות התפקודית בענף עבור ציבור הרוכשים, הקבלנים, ספקים ועוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בצלאל סמוטריץ'עובדים זריםמשרד השיכון והבינויענף הבנייהפועליםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...