100 מפעלים חדשים: התוכנית להכפלת אזור התעשייה במגדל העמק קיבלה תוקף

התוכנית של רמ"י בשיתוף עיריית מגדל העמק ומ.א עמק יזרעאל תרחיב את אזור התעשייה "שגיא 2000" בכ-1,100 דונם וצפויה להוות מנוף כלכלי לאזור הצפון. היא כוללת שטחי תעשייה, מרכז תחבורה ציבורית ומתקנים הנדסיים

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית לאזור התעשייה במגדל העמק (א.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ) הדמיה של התוכנית לאזור התעשייה במגדל העמק (א.ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ)

תוכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להרחבת אזור התעשייה "שגיא 2000" במגדל העמק בכ-1,100 דונם, קיבלה היום (א') תוקף. התוכנית תאפשר את הקמתם של 100 מפעלים חדשים במקום.

​​​אזור התעשייה "שגיא 2000" משתרע נכון להיום על שטח של 700 דונם, כך שהתוכנית החדשה שאושרה, יותר מתכפיל את שטחו. המתחם ממוקם דרומית לאזור התעשייה הקיים במגדל העמק, דרומית לכביש 73, ומזרחית לכביש 7255 במועצה אזורית עמק יזרעאל. הרחבת "שגיא 2000" מתוכננת כחלק בלתי נפרד ומשלים לאזור התעשיה הקיים, באמצעות חיבורי דרכים ותשתיות המשכיים, ויצירת מערכת תפקודית אחודה לאזור התעשיה הקיים בכללותו. 

התוכנית, שיזמה רמ"י בשיתוף מ.א. עמק יזרעאל ועיריית מגדל העמק, תספק פתרונות להקמת מפעלי ייצור, הגדלת ההיצע התעסוקתי עבור תושבי עמק יזרעאל, וצפויה להוות מנוף כלכלי לאזור הצפון. היא מציעה שטחי תעשיה, מרכז תחבורה ציבורית, תשתית דרכים, שטחים ציבוריים פתוחים וכן מתקנים הנדסיים והיא הוכנה על ידי האדריכל אילן איזן ואדריכל הנוף אלון לבנה מחברת א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ. 

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט, בירך על מתן התוקף לתוכנית ואמר כי "זוהי בשורה אמיתית למ.א. עמק יזרעאל ותושביה ובעלת תרומה גדולה לחיזוק הצפון כולו. הרחבת שגיא 2000 שתאפשר קליטה של כ-100 מפעלים חדשים צפויה להגדיל ולגוון את ההיצע התעסוקתי עבור תושבי האזור. אני סמוך ובטוח שזה יהווה אבן שואבת לאוכלוסייה חדשה של צעירים ומשפחות אשר יובילו לתנופה כלכלית והתיישבותית של הצפון".

מתכננת מרחב צפון ברשות מקרקעי ישראל, עידית הוברמן, בירכה גם היא על מתן התוקף לתוכנית וציינה כי היא "מרחיבה את אזור התעשייה הקיים ומגדילה את מצאי שטחי התעשייה אשר יספקו  הזדמנויות לקליטת מפעלים ויוזמות חדשות לפיתוח האזור כולו. הנגישות להרחבת אזור התעשייה תתאפשר באמצעות דרכים ותשתיות קיימות, הכל במטרה לאפשר תפעול מיטבי ומניעת השפעות שליליות על כל האזור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ימגדל העמקעמק יזרעאלאזור תעשייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...