עוד 1,100 דונם ו-100 מפעלים חדשים: הופקדה התוכנית להרחבת אזור התעשייה בעמק יזרעאל

על פי התוכנית של רמ"י, מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית מגדל העמק, שהופקדה על ידי הוועדה המחוזית צפון, יורחב אזור התעשייה שגיא 2000. סך זכויות הבנייה העיליות בתוכנית מסתכמות בלמעלה מ-1,275,000 מ"ר        

שיתוף הכתבה
עידית הוברמן (גדעון הוברמן) עידית הוברמן (גדעון הוברמן)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בצפון הפקידה את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בעמק יזרעאל, להרחבת אזור תעשייה שגיא 2000, הכוללת הרחבה של כ-1,100 דונם לאזור התעשייה הקיים ומאפשרת קליטה של 100 מפעלים חדשים. 

התוכנית שיזמה כאמור רשות מקרקעי ישראל , בשיתוף עם מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית מגדל העמק להרחבת אזור התעשייה הקיים שגיא 2000, מתוכננת כחלק בלתי נפרד ומשלים לאזור התעשיה הקיים באמצעות חיבורי דרכים ותשתיות המשכיים.

התכנון המוצע יאפשר קליטה של מעל כ-100 מפעלים חדשים ויאפשר את המשך פיתוחו של אזור התעשייה שגיא 2000 הקיים בהתאם לצורכי התעשיינים, כפי שעלו מן השטח, ובהתאמה לצפי גידול האוכלוסייה ושיעור המועסקים באזור. סך זכויות הבנייה העיליות (העיקריות) בתוכנית מסתכמות בלמעלה מ-1,275,000 מ"ר בתכנון מיטבי ויעיל של הקרקע.       

היקף, מיקום ופרישת השימושים שמוצעים בתוכנית נבחנו ונבדקו בהקשר האזורי הרחב של צורכי האוכלוסייה, המאפיינים הפיזיים של הסביבה, פוטנציאל יתרת שטחי התעשייה הפנויים לשיווק באזור, מגמות השוק ועוד. כלל הנתונים היוו את אבני היסוד למסמך התכנוני.

אזור תעשיה שגיא 2000 ממוקם בסמוך לשטחים חקלאים, ונקבעו קריטריונים לשמירה על ממשקים עם שטחים פתוחים והצבת מגבלות פיתוח שתפקידן מניעת פגיעה בשטחים גובלים. התוכנית הוכנה על ידי האדריכל אילן איזן ואדריכל הנוף אלון לבנה, מחברת האדריכלים  א. ג. איזן אדריכלים ובוני ערים בע"מ.

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , בירך על הפקדת התוכנית ואמר כי היא בשורה של ממש הן למועצה האזורית עמק יזרעאל ותושביה והן ברמה הלאומית לחיזוק הצפון. "התוכנית תאפשר הוספה של כ-100 מפעלים חדשים שיהוו אפשרויות תעסוקה ופיתוח נרחבות ומגוונות ויהיו אבן שואבת לאוכלוסיה צעירה ומשפחות. כל אלה יחד יביאו לתנופה משמעותית לאזור הצפון".

עידית הוברמן, מתכננת מחוז צפון ברמ"י, אמרה כי "הליווי הצמוד של  מוסדות התכנון וגופי הסמך סייע רבות ועזר לקידומה של התוכנית". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רמ"ימגדל העמקעמק יזרעאלאזור תעשייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...