אתר הבניה בת"א עומד שומם: ברקת הגישה בקשה לכינוס נכסים בשל חובות ע"ס כ-55 מיליון שקל

בבקשה נחשפת עלילה פתלתלה במסגרתה נחתם הסכם ליווי למיזמי נדל"ן בת"א ורעננה, מול 6 חברות המאוגדות באיי מרשל, בבעלות אדם בשם גבסי רודי סלומון. אלא שזה מכר זכויותיו בנכסים לאדם בעל רקע פלילי לכאורה, והחובות כלפי ברקת המשיכו להיערם. למרכז הנדל"ן נודע כי שווי הבטוחות של ברקת גבוה מהותית מיתרת החוב

שיתוף הכתבה
הדמיית הפרויקט בתל אביב (מקום אדריכלות ובינוי ערים)הדמיית הפרויקט בתל אביב (מקום אדריכלות ובינוי ערים)

חברת המימון ברקת הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאכיפת שעבודים וכינוס נכסים על נכסי מקרקעין ברחוב התמר ברעננה וברחוב יונה הנביא בתל אביב. הבקשה מוגשת נגד 6 חברות בינלאומיות בבעלות אדם בשם גבסי רודי סלומון המאוגדות באיי מרשל ונגד שני משיבים בקשרים אישיים ועסקיים איתו שרכשו את הנכס ברעננה. למרכז הנדל"ן נודע כי שווי הבטוחות של ברקת גבוה מהותית מיתרת החוב. 

עוד ביקשה ברקת למנות את עו"ד רונן מטרי לכונס נכסים ולהקנות לו את כל הסמכויות על פי מסמכי אותם שעבודים.

על פי הבקשה, המקרקעין בתל אביב הינם פרויקט בניה המצוי בשלב שלד, אשר העבודות בו נעצרו זה מכבר. ביקור בשטח מלמד שהאתר נטוש, לא מתבצעות בו עבודות ואין בו איש. הנכס ברעננה הוא בית צמוד קרקע. בסך הכל, לטענת ברקת, עומד סך החוב על כ-55.27 מיליון שקל, בהם כ-29 מיליוני שקלים עבור הנכס בתל אביב ו-26.26 מיליון שקל עבור הנכס ברעננה. לטענת ברקת, הבקשה מוגשת כי החברות לא פרעו את חובן, והחבויות תלויות זו בזו.

מהמתואר בבקשה עולה כי באפריל 2021 נחתם בין ברקת  לבין החברות הסכם על סך 21.61 מיליון שקל על המקרקעין בתל אביב, ובמאי ניתנה תוספת להלוואה. סכום ההלוואה והריבית בגינה, אמורים היו להיפרע בתשלום אחד בתוך 24 חודשים ממועד העמדתה בפועל ולהיפרע עד 24 במאי 23. הלוויים רשמו לטובת ברקת משכנתה מדרגה ראשונה ללא הגבלה בסכום. סכום זה עד עתה לא נפרע.

לגבי  הנכס ברעננה, בפברואר 22  נחתם בין שני רוכשי הנכס וכן רודי וחברות נוספות  שבבעלותו, הסכם הלוואה על קרן של 19 מיליון שקל. על פי תנאי הסכם ההלוואה לרעננה, סכום ההלוואה והריבית בגינה היו אמורים להיפרע בתשלום אחד בתוך 24 חודשים ממועד העמדתה בפועל. על המקרקעין נרשמה משכנתה מדרגה ראשונה ללא הגבלת סכום.

בניגוד למסמכי השעבוד שלטובתה, וללא קבלת הסכמתה של ברקת מראש לכך, נעשתה עסקת מכר של המקרקעין ברעננה, כאשר הקונה, שותף של רודי, רשם לטובתו באפריל 22 הערת אזהרה על המקרקעין ברעננה ועל זכויות המוכרים. לדברי ברקת הוא לא השלים את תשלום התמורה ובכל זאת קיבל חזקה על הנכס, מבלי שהכספים הגיעו לברקת. ברקת טוענת כי הקונה, בעל עבר פלילי עשיר לכאורה, רכש את הנכס מהמוכרים דרך בא כוחם של המוכרים שמשמש גם בא כוחו של רודי, כאשר הקונה היה אמור להעביר לברקת 19 מיליון שקל. ואולם הקונה לא שילם כל תמורה ובכל זאת תפס חזקה במקרקעין ואף צבר חובות חדשים.

"בנסיבות מקרה זה, בוודאי בשים לב לגובה החוב, להפרות המשיבים כלפי ברקת ולהיותם של המקרקעין בתל אביב פרויקט בניה למגורים, והמקרקעין ברעננה, מקרקעין שצד ג' פלש אליהם ו/או תופס בהם חזקה שלא כדין, קיימת חשיבות במינוי בעל תפקיד מנוסה כאמור שאף ייהנה מאמונה של הנושה המובטחת".

מחברת ברקת נמסר: "לאחר ניסיונות רבים להגיע להסדר פירעון החוב מול הלווה המפר, החוב לא נפרע ולפיכך נאלצה החברה לפתוח בהליכי מימוש לגביית החוב. נציין כי שווי הבטוחות עולה על החוב".

את תגובת גבסי רודי סלומון לא ניתן היה להשיג עד פרסום הכתבה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבכינוס נכסיםברקת מימוןגבסי רודי סלומון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...