בדרך לפשרה בתביעת בעלי המניות נגד א. דורי: יזכו בפיצוי של 30-35 מיליון שקלים

ביהמ"ש קבע כי אין מניעה לאשר את הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית של בעלי מניות נגד דירקטורים ובעלי תפקידים בדורי בנייה, על נזק שנגרם לכאורה לציבור המשקיעים בה. במסגרת ההסדר, סכום הפשרה הכולל וחלוקתו ייקבע על ידי ביהמ"ש, וחלקם של נושאי המשרה שכיהנו בה ישולם ע"י הפניקס

שיתוף הכתבה
בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע שאין מניעה לאשר את הסכם הפשרה בתביעה הייצוגית של בעלי מניות נגד א. דורי בנייה, שנמצאת מ-2019 בהליך חדלות פירעון. בית המשפט דחה את התנגדות הנאמן לנכסי דורי בנייה, עו"ד עופר שפירא, שטען כי צריך היה לשתפו בהליך שאליו הצטרפה חברת הביטוח הפניקס. בית המשפט קבע כי אין מניעה לאשר את הסדר הפשרה המוצע ויש לוודא יכי כלל התנאים לאישורו  מתקיימים. כך עולה מהודעת לוזון, בעלת השליטה בדורי בנייה, היום (ב') לבורסה.

ב-2014 הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב שבע בקשות לאישור תובענות כייצוגיות, שעניינן נזק שנגרם לכאורה לציבור המשקיעים בדורי בנייה, שעברה ב-2016 לידי לוזון. הטענות היו על פרסום מידע מטעה לכאורה בדיווחי דורי בניה, לרבות בדוחות הכספיים שלה, ואי-דיווח במועד על מידע שלילי מהותי על תוצאותיה הכספיות.

באותה שנה הבקשות הפכו לבקשה מאוחדת לאישור תובענה ייצוגית נגד דורי בנייה, דירקטורים שלה, בעלי תפקידים וכן נגד גזית ישראל וגזית גלוב בע"מ, שהיו אז בעלות השליטה. המבקשים דרשו כי כימות הנזק המינימלי יהיה מעל 75 מיליון שקל, בקשה זו נדחתה על ידי הנתבעים. הפשרה הובאה לבית המשפט בפעם הראשונה ב-2019 וב-2021 שוב כאשר הפניקס הצטרפה להליך כמבטחת, אך הנאמן טען כאמור כי לא שותף בהליך ולא קיבל מסמכים מהפניקס.

בבסיס הסדר הפשרה המוצע כעת עומדת הסכמת הצדדים בהליך הייצוגי בין כלל הצדדים, למעט דורי בניה שההליך נגדה עוכב נוכח כניסה להליכי חדלות פרעון, שסכום הפשרה הכולל וחלוקתו ייקבע על ידי בית משפט בפסק דין שיינתן על דרך הפשרה, בסכום שינוע בטווח שבין 30 ל-35 מיליון שקל, שישולמו לקבוצות המיוצגות. 

בית המשפט גם יקבע מהו הסכום  המיוחס לדורי בניה אשר יופקד בחשבון נאמנות עד להסכמה שתושג עם הנאמן או עד קבלת הנחיה של בית המשפט המוסמך בעניין. בהתאם להסדר הפשרה המוצע חלקם של החברה ושל נושאי המשרה שכיהנו בה מתוך סכום הפשרה, ישולם ישירות על ידי הפניקס חברה לביטוח תחת הפוליסה של החברה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבהפניקסלוזון נדל"ןתביעה ייצוגיתדורי בנייהפשרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...