ybox ונכסים ובניין השלימו מכירת 137 דונם בחדרה עבור 256 מיליון שקל

שתי החברות סיכמו על מכירת 3 מתחמי מקרקעין שבבעלותן המשותפת במתחם ביל"ו בחדרה לחברות בית ירושלמי וקריית ספר. הרווח ל-ybox עומד על 40 מלש"ח לפני מס. התב"ע אושרה כבר ב-2003 והרוכשות מתכננות להקים על השטח שכונת מגורים

שיתוף הכתבה
מנכ"לית נכסים ובניין, נטלי משען (באדיבות החברה)מנכ"לית נכסים ובניין, נטלי משען (באדיבות החברה)

Ybox ונכסים ובניין השלימו בסוף השבוע הסכם למכירת שלושה מתחמי מקרקעין, בשטח כולל של כ-137 דונם הנמצאים בבעלות משותפת שלהן, 35% ו-65% בהתאמה, ב"מתחם ביל"ו" בצפון מזרח חדרה תמורת 256 מיליון שקל. הרוכשות הן בית ירושלמי וקריית ספר.

חברת Ybox דרך חברת הפרויקט זכאית כתוצאה מהשלמת העסקה לכ-110 מיליון שקל. עד כה הועברו כ-20 מיליון שקל על חשבון התמורה בעסקה, וכעת במועד ההשלמה שולמו לחברת הפרויקט כ-90 מיליון שקל נוספים. מתוכם, כ-30 מיליון שקל ישמשו לפירעון אשראי שהועמד לחברת הפרויקט לשם רכישת המקרקעין, כך שהתזרים נטו (לפני מס) לחברה מתוך יתרת התמורה הינו כ-69 מיליון שקל. בעקבות העסקה צפויה Ybox לרשום רווח בסך של כ-40 מיליון שקל לפני מס.

לפי התב"ע שאושרה ב-2003, השטח הוא חלק מחטיבת קרקע גדולה יותר של 210 דונם, התחומה בין מסילת החוף במערב, נחל חדרה מצפון וממזרח, ושכונות נחליאל וגבעת ביל"ו מדרום. מתוך השטח הנרכש 52 דונם מיועדים לבנייה למגורים. הרוכשות מתכננות להקים על השטח שכונת מגורים שתכלול בשלב ראשון 500 יחידות דיור, ותיקרא הכפר הלבן. היקף ההשקעה של הרוכשות בבנייה על הקרקע מוערך ביותר ממיליארד שקל. 

נכסים ובניין ו-ybox רכשו את הקרקעות בשנים 2017-2015 בשלושה הסכמי  מכר תמורת 126 מיליון שקל. לקרקע ניתן היתר רק כ-20 לאחר אישור התב"ע וזאת בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בחיפה משנה שעברה, לפיה העירייה מחויבת לפעול במהירות סבירה למתן היתר. 

יחיאל סגל, בעלים ומנכ"ל של קבוצת בית ירושלמי, אמר היום כי "גם בימים אלה של תקופה לא פשוטה למשק ולענף הנדל"ן בכלל, קבוצת בית ירושלמי מתרחבת וגדלה, ולא מפסיקה לחפש הזדמנויות השקעה. העסקה משקפת את חלון ההזדמנויות שנפתח בימים אלה ובית ירושלמי תהיה בכל מקום כדי לסגור עסקאות שיסייעו לבנות ולפתח את ישראל ולקדם פתרונות דיור ברמה גבוהה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןYBOXחדרהבית ירושלמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...