ווייבוקס ונכסים ובניין מוכרות קרקע בחדרה תמורת 260 מיליון שקל

הרוכשות הן קרית ספר ובית ירושלמי. ההצעה גבוהה ביותר מ-90 מיליון שקל מההצעה הקודמת שהוגשה בפברואר. מדובר בשלושה מתחמים בשטח כולל של 137 דונם, שעליהם ייבנו בשלב ראשון 500 יחידות דיור. נכסים ובניין מחזיקה ב-65% מהקרקע, והמכירה נועדה להקטין את החוב של בעלת השליטה בה, דסק"ש

שיתוף הכתבה
מנכ"לית נכסים ובניין, נטלי משען (יח"צ)מנכ"לית נכסים ובניין, נטלי משען (יח"צ)

ווייבוקס ונכסים ובניין, דרך חברת פרויקט משותפת, מכרו בסוף השבוע קרקע בחדרה תמורת כ-260 מיליון שקל (בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה) - הצעה עדיפה על זו שהציגה  נכסים ובניין בפברואר, בסך 166 מיליון שקל. הרוכשות הן קרית ספר ובית ירושלמי. המוכרות דיווחו על העסקה היום (א') לבורסה. ווייבוקס מחזיקה ב-35% מהמקרקעין ונכסים ובניין מחזיקה את השאר.

מדובר בשלושה מתחמי מקרקעין בשטח כולל של כ-137 דונם במתחם בילו, בצפון-מזרח חדרה. מתוך שטח זה, 52 דונם מיועדים לבנייה למגורים. הרוכשות מתכננות להקים על השטח שכונת מגורים שתכלול בשלב ראשון 500 יחידות דיור, ותיקרא הכפר הלבן. היקף ההשקעה של הרוכשות בבנייה על הקרקע מוערך  ביותר ממיליארד שקל.

מכירת המקרקעין הותנתה בהסכמת ווייבוקס או בקניית חלקה של נכסים ובניין . התמורה תשולם למוכרים בחמישה תשלומים כדלהלן: התשלום הראשון, בסך כ-22 מיליון שקל (החלק של נכסים ובניין הוא כ-17 מיליון שקל),שולם במעמד חתימת הסכם המכר מהונו העצמי של הרוכש בלבד; התשלום השני, בסך כ-16 מיליון שקל לנכסים ובניין ישולם על ידי הרוכש בתוך 45 יום ממועד חתימת הסכם המכר מהונו העצמי של הרוכש בלבד; התשלום השלישי, בסך 15 מיליון שקל לווייבוקס, ישולם על ידי הרוכש בתוך 60 יום ממועד חתימת הסכם המכר מהונו העצמי של הרוכש בלבד; התשלומים הרביעי והחמישי, בסך כ-153 מיליון שקל וכ-50 מיליון שקל, בהתאמה, ישולמו על ידי הרוכש בתוך 120 יום מהרגע שהודיעו המוכרים לרוכש שיש בידם את כל המסמכים הנדרשים לרישום זכויות הבעלות של המוכרים בקרקע. 

החלק של נכסים ובניין בתשלום הרביעי הוא כ-133 מיליון שקל, שכ-55 מיליון שקל מתוכו  ישולמו לסילוק המשכנתאות הרובצות על הקרקע, ו-6.5 מיליון שקל ישולמו על ידי הרוכש לווייבוקס, בגין השלמת תשלום יתרת התמורה מנכסים ובניין לשותפיה, עבור רכישת זכויות החברה בקרקע מווייבוקס; והתשלום החמישי ישולם לוייבוקס בלבד. הרוכש יכול לדחות את התשלום החמישי ב-120 יום נוספים.

שווי הזכויות של ווייבוקס במקרקעין הוא כ-59 מיליון שקל, והיא צפויה לרשום רווח של כ-40 מיליון שקל, ותזרים המזומנים שלה כתוצאה מהעסקה צפוי להיות כ-70 מיליון שקל. בגין העסקה, צפויה נכסים ובניין לרשום, במועד השלמתה ובכפוף להשלמתה, רווח של כ-50 מיליון שקל, ותזרים המזומנים שלה צפוי להגיע לכ-100 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה. המימוש הוא חלק ממהלכי נכסים ובניין להקטין את החוב של דסק"ש, בעלת השליטה בה.

זה לא שיתוף הפעולה הראשון של בית ירושלמי וקרית ספר, שהקימו ביחד פרויקט בטירת הכרמל. בית ירושלמי, עם עשרות פרויקטים למגורים מסחר ותעסוקה, יוזמת ומקימה כ-7,000 יחידות דיור בפרויקטים שונים. קרית ספר הקימה במצטבר יותר מ-8,000 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים ובנייןחדרהוויי בוקסבית ירושלמיקרית ספר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...