שר הפנים חתם על פטור מארנונה למגורים עבור המפונים בדרום ובצפון

על פי התיקון שהעביר משה ארבל, יוענק פטור מלא למפונים מבתיהם כל עוד ההחלטה על הפינוי עומדת בעינה. התיקון כולל בתוכו גם את הארכת תוקף ההנחה הניתנת למגורים ולעסקים בשדרות ועוטף עזה לשנים 2023-2024

שיתוף הכתבה
שר הפנים משה ארבל (אתר הכנסת)שר הפנים משה ארבל (אתר הכנסת)

שר הפנים, משה ארבל, חתם היום (ה') על תיקון שמעניק פטור מלא מארנונה למגורים עבור תושבי יישובי העוטף ויישובי הצפון שפונו מבתיהם. זאת, כל עוד החלטת הממשלה מיום ה-7.10.23 בדבר הפינוי, עומדת בעינה. הפטור יינתן גם לאזרחים המוגדרים "נעדרים" ו"חטופים" המחזיקים בנכס למגורים. 

נכון להיום, ישנם 125,000 מפונים מהדרום והצפון המפוזרים בישובים רבים בארץ. במסגרת מתן הפטור, ובהתאם להסכם מול משרד האוצר ולהחלטת הממשלה, יעביר משרד הפנים לרשויות המקומיות מענק מיוחד למימון הפטור. במשרד הפנים מציינים כי התיקון כולל בתוכו גם את הארכת תוקף ההנחה, הניתנת למגורים ולעסקים הנמצאים בשדרות ועוטף עזה, לשנים 2023-2024.

שר הפנים, משה ארבל אמר היום כי "אנחנו עושים עוד צעד מתבקש אשר יקל ולו במעט על תושבים אשר פינו את בתיהם ביישובי הצפון והדרום עקב המלחמה, ובכללם משפחות החטופים והנעדרים. משרד הפנים ימשיך לסייע לרשויות המקומיות ולתת להם גמישות ניהולית בימים קשים אלו".

מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, אמר כי "אנו ממשיכים לפעול ללא לאות על מנת להעניק לרשויות המקומיות מענה מקצועי ראוי, לתמוך ולסייע בעת הקשה הזו הטומנת בחובה אתגרים מרובים תוך מציאת כל הפתרונות הנדרשים על מנת שהרשויות ישמרו על רצף תפקודי".

אתמול הגיש שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הצעת החלטה לממשלה, לעדכון מפת אזורי העדיפות הלאומית למתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון, כך שתכלול אזורים הסמוכים לגבולות, גדר המערכת ברצועת עזה ומכשול התפר ביהודה ושומרון. הצעד הזה יאפשר לתושבים באזורים אלו זכאות להטבות בשיווקי קרקעות, הלוואות לדיור ועוד. כמו כן, נוספה קבוצת היישובים בטווח של עד 4 ק"מ מגבולות המדינה או מגדר המערכת שסביב רצועת עזה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארנונהשר הפניםמשה ארבלעוטף עזהחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...