מהקיבוץ בעוטף לפלורנטין: תושבי רעים ישוכנו בשני בניינים של יובלים סיטי בוי

חברי היישוב שספג מתקפה קשה ב-7 באוקטובר שוהים כעת במלון באילת, ובחודש הבא ישוכנו בפרויקט "תיאודור" ברחוב הרצל בתל אביב. על פי מינהלת תקומה, המגורים יהיו במימון המדינה. ההסדר הוא ל-12 חודשים אך החוזה גמיש וניתן להארכה. שווי שכר הדירה באזור כ-8,000 שקלים לחודש, ועלות ההשכרה לשנה עומדת על 13 מלש"ח

שיתוף הכתבה
איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)

חברי קיבוץ רעים שבעוטף עזה ישוכנו בדצמבר בשני בניינים שהעמידה להם " יובלים סיטי בוי" ברחוב הרצל בדרום תל אביב, בסמיכות לשכונת פלורנטין. כיום חברי הקיבוץ, ניצולי הטבח ב-7 באוקטובר, שוהים במלון באילת. מדובר בשני בניינים בפרויקט חדש להשכרה של החברה, המכונה תיאודור, ברחוב הרצל 136. 

על פי מינהלת תקומה, המגורים יהיו במימון המדינה. בסך הכל בפרויקט 160 דירות, וכ-140 מהן יוקצו לחברי הקיבוץ. 105 מדירות שייכות לחברה וכ־35 למשקיעים. ההסדר עם החברה המשכירה הוא ל-12 חודשים, אך החוזה גמיש ואפשר להאריך אותו בהתאם לצרכים. על פי הערכות, שכר דירה באזור זה הוא כ-8,000 שקל לחודש כך שעלות השכירות לשנה היא כ-13 מיליון שקל. 

פרויקט ''תיאודור'' ברחוב הרצל (באדיבות יובלים סיטי בוי)פרויקט ''תיאודור'' ברחוב הרצל (באדיבות יובלים סיטי בוי)

יובלים והמשקיעים הציעו לוותר על דמי שכירות למשך שלושה חודשים עד להסדרת התשלומים מול מינהלת תקומה לאחר שתקבל את התקציב הנדרש מהמדינה. בינתיים תקומה אוספת תרומות ממשקיעים וחברות עסקיות. מלבד השכירות הכסף הזה משמש גם לריהוט הדירות וגם לצרכים אחרים של הקהילה. ההחלטה נובעת מכך שיש בפרויקט מספיק דירות לכל הקהילה והוא זמין מיידית. כמו כן, החברה מאפשרת למפונים אחרים להתגורר זמנית בפרויקטים למכירה בצור יצחק ובהוד השרון המונים יחד 78 דירות.

תושבי ניר יצחק ייקלטו במלון באילת, חברי ניר עוז בקריית גת  

מנהלת תקומה הודיעה אתמול כי קיבוץ ניר יצחק ייקלט במלון באזור אילת או בבניין מגורים בבאר שבע וקיבוץ מגן יישאר במלון בים המלח לתקופת ביניים עד שתתאפשר חזרה לבתיהם. ההחלטה התקבלה עם ראש המועצה אשכול, ראשי הקהילות וההנהלות המקומיות. הקיבוצים יקבלו תמיכה ומעטפת נרחבת יותר בכל הקשור להרחבת שטחי האכלוס, ומענים בתחומי חינוך, רווחה ובריאות. ממינהלת תקומה נמסר כי: "אלו הכיוונים שעכשיו סוגרים אותם בשטח". 

מהמנהלת נמסר כי העקרונות העומדים מאחורי ההחלטה הם שימור הקהילה וחוסנה וצמצום מספר המעברים, תוך שהמנהלת רואה לנגד עיניה את רצון התושבים ואת חיזוק הקהילה ופועלת בהתאם לכך. "המנהלת ממשיכה כל העת לעבוד בשיתוף פעולה עם ראשי המועצות, משרדי הממשלה ובתיאום עם יתר הישובים על מנת לגבש פתרונות נוספים עבורם".

עד כה התקיימו שולחנות עגולים לסיכום פתרונות הביניים ויציאה לעבודה עם תושבי הישובים חולית, בארי, ניר עוז, נחל עוז, רעים, כיסופים, כפר עזה, נירים, נתיב העשרה, כרם שלום, קיבוץ מגן וניר יצחק.

גם חברי קיבוץ ניר עוז צפויים לעבור זמנית לדירות בפרויקט חדש של חברת דונה בכרמי גת בצפון קריית גת. חברי קיבוץ בארי בוחנים  פרויקט דירה להשכיר של חברת אשטרום בירושלים. תושבי קיבוץ כרם שלום העבירו את הסכמתם למנהלת תקומה להשתקע לתקופת ביניים בישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת נגב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עוטף עזהיובלים סיטי בויחרבות ברזלחבל התקומהמנהלת תקומהקיבוץ רעים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...