כלל ביטוח נכנסת לשיכון ובינוי: רוכשת 8% מהמניות ואופציות נוספות תמורת 400 מיליון שקל

לאחר ביצוע העסקה ידוללו לכ-78% מניות קבוצת האם בשיכון ובינוי, שם מעריכים כי העסקה עשויה להגדיל את יתרת ההון של החברה בסך של כ-340 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

כלל ביטוח רוכשת 8% משיכון ובינוי נדל"ן ואופציות נוספות מהקבוצה האם תמורת 400 מיליון שקל, על פי שווי חברה של  5 מיליארד שקל. החברות התקשרו בהסכם ביום שישי האחרון, כך עולה מהודעת שיכון ובינוי היום (א'). מדובר בביצוע של מזכר ההבנות שעליו דיווחו החברות ביולי האחרון. לאחר ביצוע העסקה ידוללו מניות קבוצת האם בשיכון ובינוי נדל"ן ל-77.88%.

בנוסף לעסקת המניות, שיכון ובינוי  תקצה לכלל ביטוח אופציות לא רשומות למסחר לרכישת 13,714,286 מניות רגילות של החברה, במחיר מימוש של 11 ש"ח למניה, לתקופה של 24 חודשים ממועד השלמת העסקה. בתמורה למכירת המניות הנמכרות בשיכון ובינוי נדל"ן והקצאת האופציות בחברה, תשלם כלל ביטוח לחברה סך כולל כאמור של 400 מיליון ש"ח.

שיכון ובינוי מעריכה כי העסקה עשויה להגדיל את יתרת ההון של החברה בסך של כ-340 מיליון שקל. נתונים אלה הם הערכה לאחר בדיקה ראשונית. הסכם הרכישה כולל גם הסכמות בין שיכון ובינוי לבין כלל בטוח ביחס לשיכון ובינוי נדל"ן, לרבות בקשר לתנאי אישור עסקאותיה עם סולל בונה , חברה המצויה בבעלות מלאה של שיכון ובינוי, ובקשר לזכות הצטרפות של כלל ביטוח למכירת מניות של שיכון ובינוי נדל"ן.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים מקובלים, לרבות קבלת אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב לרישום למסחר של המניות שינבעו ממימוש האופציות, אשר טרם התקבל במועד זה. כמו כן, כולל הסכם הרכישה אפשרות לביטול ההסכם בתנאים מסוימים. 

תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי , אמר היום כי "הסכם זה הינו צעד חשוב בתהליך הפיתוח וההתרחבות של שיכון ובינוי נדל"ן. קבוצת כלל ביטוח ופיננסים היא שותפה אסטרטגית משמעותית, שיש ביכולתה לסייע לחברה להאיץ את תכניות הפיתוח וההתרחבות שלה.
עוד אמר תמיר כהן, כי שיכון ובינוי נדל״ן מחזיקה בעתודות הקרקע בעלות הערך הגבוה ביותר בישראל, וכי בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את פעילותה. ״אנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין החברות יביא לתוצאות מרשימות עבורנו ועבור בעלי המניות, זאת בנוסף להצפת הערך של אחת מחברות הבנות של הקבוצה שמוכיחות את השווי הגבוה מאד של הקבוצה כולה. העסקה כוללת גם רווח ותזרים גבוה בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה להפחית מימון בימים אלו". 

ברק בנסקי, מנכ"ל כ.נ.ף, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "הגדלת ההשקעה בשיכון ובינוי נדל"ן מהווה נדבך נוסף בשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת שיכון ובינוי . כלל השקיעה לראשונה בחברה לפני למעלה מעשור, השקעה אשר הניבה תשואה משמעותית עבור עמיתי כלל ביטוח ופיננסים. השקעה זו הינה חלק מאסטרטגיית החברה להגדיל את חשיפת תיקי העמיתים לנדל"ן למגורים בישראל בחברות מובילות בתחום. שיכון ובינוי נדל"ן הינה חברה בעלת היקף קרקעות משמעותי לפיתוח, ואנו מאמינים  כי מימוש פוטנציאל זה בהובלת הנהלת החברה ימשיך לייצר תשואה גבוהה לעמיתי כלל, בשנים הקרובות".
 
ליאת חזות, סמנכ"לית בכירה, מנהלת תחום אשראי והשקעות אלטרנטיביות של קבוצת כלל הובילה את העסקה ועו"ד צחי דרוקר, היועמ"ש של כ.נ.ף, ליווה את הייעוץ המשפטי הפנימי בעסקה, מטעם כלל ביטוח פיננסים. ברק קפיטל חיתום שימשה כבנקאי השקעות לעסקה. את שיכון ובינוי ייצגו עוה״ד אסתר קורן ולירז שהרבני קסובר ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויכלל ביטוחמניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...