ב"מודל החברתי": אנשי העיר נבחרו לבצע פינוי בינוי בנווה שרת לבניית 260 דירות

על פי התב"ע החדשה ב"מתחם אלמגור" שבצפון ת"א, ייהרסו 104 דירות ויוקמו 260 דירות בבניינים של 9 קומות ומגדל של 30 קומות. הפרויקט נוהל ב"מודל החברתי" שבו בעלי הדירות הם יזמי ההליך והצפי לקבלת היתר בנייה הוא בעוד כ-3 שנים

שיתוף הכתבה
מתחם אלמגור החדש בנווה שרת בתל אביב (תכנון שנהב כנען אדריכלים, הדמיה OLIN)מתחם אלמגור החדש בנווה שרת בתל אביב (תכנון שנהב כנען אדריכלים, הדמיה OLIN)

רוב בעלי הדירות במתחם "אלמגור" בשכונת נווה שרת בצפון תל אביב בחרו בחברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין לביצוע פרויקט פינוי בינוי , במסגרת כנס שנערך השבוע (ב')  לבחירת היזם . את בעלי הדירות מלוות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת וקסמן גוברין. 

על פי התב"ע החדשה ב"מתחם אלמגור" הממוקם בסמוך לאזור תעסוקה עתידי ושכונת צהלה, ייהרסו 104 דירות ישנות ויוקם פרויקט חדש המשלב בינוי מרקמי בבניינים של 9 קומות ומגדל בגובה של כ-30 קומות, ובסה"כ כ-260 יח"ד חדשות, מתוכן 39 דירות בר השגה להשכרה. הדירות יקבלו פתרונות מיגון ונגישות, חניון תת קרקעי ועוד. במסגרת התוכנית הוקצה מגרש חדש בשטח של 1,000 מ"ר בייעוד למבני ציבור.

על המתחם חלה תוכנית בניין עיר חדשה, שאותה קידמו בעלי הדירות באמצעות החברות המנהלות הנמצאת בשלב שלפני החלטה למתן תוקף.  החברה מעריכה כי המועד הצפוי לקבלת היתר בנייה הינו בעוד כ-3 שנים. במכרז התמודדו מספר רב של חברות ולשלב הגמר עלו ארבע מהן. במסגרת הכנס, נציגי החברות הופיעו מול בעלי הדירות אשר בחרו בסופו של ההליך בחברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין,  שהציעה את התמורות הגבוהות ביותר - כל דייר יקבל חדר נוסף + מרפסת 12 מ״ר, חניה ומחסן. אנשי העיר תתקשר בתקופה הקרובה בהסכם עם בעלי הדירות להקמת הפרויקט בנוסח שאושר וסוכם במהלך הליך המכרז. 

הפרויקט נוהל ב"מודל החברתי", שבו בעלי הדירות הם יזמי ההליך והם אלו המקדמים אותו. עם השלמת שלב אישור התב"ע, בעלי הדירות ערכו כאמור את המכרז לבחירת היזם שיתקשר איתם בהסכם פינוי בינוי וילווה אותם בהליכי הרישוי, הפינוי וההריסה והבנייה של הפרויקט החדש. 

לדברי ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, "למרות התקופה המאתגרת, הייתה התעניינות רבה במכרז שכן מדובר בעסקה עם הרבה ודאות בהשוואה לעסקאות פינוי בינוי רגילות. בעלי הדירות כבר מאוגדים ומיוצגים והתוכנית אושרה ולמעשה מדובר בעסקת קומבינציה עם קרקע זמינה. בהיבט המימון, שהפך לנושא קריטי בעקבות העלאות הריבית בשנה האחרונה, יש לפרויקט יתרון כי הוא צפוי לצאת לשיווק בעוד כשנתיים עם השלמת הרישוי ולכן היזמים לא צריכים לממן מעכשיו את עלות הקרקע או את הבנייה ולשלם עלויות מימון כבדות עד לתחילת הבנייה בפועל".

יוסי שלו מנכ"ל חברת וקסמן גוברין גבע, המנהלת את הפרויקט הוסיף: "הפנייה ליזמים עם תוכנית בתוקף ודיירים מאוגדים באמצעות מכרז היא מצב אידיאלי שבו כולם מרוויחים. הדיירים מקבלים את התמורה המיטבית אבל גם היזמים מקבלים ודאות מירבית, וחוסכים זמן ומשאבים על תקופת הארגון והתכנון. אנו גאים בהוצאת התוכנית והמכרז אל הפועל ובשיתוף הפעולה הפורה עם בעלי הדירות".

אדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים , שתכננה את הפרויקט ציין כי "התכנון האדריכלי של מתחם אלמגור משלב את כל הניסיון שרכשנו ב-15 שנים האחרונות בתכנון פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת נווה שרת. הפרויקט יכלול הרחבת כבישים, פתיחת רחוב ללא מוצא אשר יאפשר זרימת תנועה באופן חופשי וישחרר פקק תחבורתי. הפרויקט ישפיע על כל הסביבה הקרובה, לדוגמא, באמצעות יצירת שבילים להולכי רגל שישדרגו את הקישוריות בין הרחובות. המתחם טובל בירק, החניות תת קרקעיות ויש חיבור אינטגרלי והרמוני עם המתחמים הסמוכים". 

רון חן, בעלים ומנכ"ל אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין: " אנו מודים לבעלי הדירות ולשותפינו, על האמון והתהליך המשותף שנוהל בצורה מקצועית ושמחים לצאת איתם לדרך חדשה למימוש הפרויקט ואכלוסו בהתאם לשביעות רצון כולם. כחברה המתמחה בהתחדשות עירונית בתל אביב, אנו רואים את ההתפתחות המואצת של העיר ושמחים על כל שכונה ואזור שעובר פיתוח. לצד זאת, אחד מערכי הליבה ומהתרבות הארגונית של החברה היא שותפות מלאה עם בעלי הדירות ובהתאם לזאת אנו פועלים. היכרות ושותפות עם הדיירים, מסייעת להפנים את צרכיהם ובכך להקים עבורם את הפרויקט שיתאים לחזונם".

את בעלי הדירות ייצג משרד עורכי הדין יריב בר-דיין ואת הנציגות ייצג משרד עוה"ד אילן גלזר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אנשי העירוקסמן גוברין גבערוטשטייןפינוי בינוי נווה שרת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...