ראש העיר בני ברק מזהיר: עיכוב של שנתיים באכלוס השכונה החדשה בצפון העיר

אברהם רובינשטיין שלח מכתב לחברת ארזי הנגב של עודד שריקי, בו הזהיר כי הפרויקט שבונה החברה בשכונה החדשה איילת השחר, לא יקבל אישור אכלוס עד להשלמת בניית גשר "הרלינג", שצפוי לחבר בין השכונה לעיר ובנייתו צפויה להסתיים רק ביוני 2025. "הנכם חוזרים ומוזהרים שלא להוליך את הרוכשים שולל"

שיתוף הכתבה
ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין (דוברות עיריית בני ברק, שאטרסטוק) ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין (דוברות עיריית בני ברק, שאטרסטוק)

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שלח לאחרונה מכתב לחברת " ארזי הנגב " של עודד שריקי, ובו הודיע והזהיר את החברה כי הפרויקט שהיא בונה בשכונת "איילת השחר" החדשה בצפון בני ברק לא יקבל אישור אכלוס, עד להשלמת בנייתו של גשר "הרלינג" שאמור לחבר את השכונה החדשה עם שאר העיר בני ברק. על פי הערכות, בנייתו של הגשר צפויה להסתיים רק בעוד כשנתיים ותעלה כמיליארד שקל.

למכתב המלא של ראש העיר בני ברק לחצו כאן 

שכונת "איילת השחר" ממוקמת בצפון בני ברק, מדרום לשכונת רמת החייל ובסמוך לכביש 4. למעלה מ-40 בניינים בפרויקט של עודד שריקי במקום, ששמו "מתחם הסופרים", נמצאים כבר בשלבי גמר במסגרת תוכנית למשתכן שבה זכתה החברה. מדובר בפרויקט מגורים בעל צביון חרדי, שאמור היה להתאכלס עד לחודש נובמבר 2023. בשכונה בונות גם החברות אשטרום ואביסרור, והיא קודמה ואושרה על ידי הוותמ"ל. 

"במסגרת פגישה שקיימתי בלשכתי עם מייסדי הוועד השכונתי המתגבש לקראת אכלוס השכונה", כותב רובינשטיין, "שמעתי מהם לצערי כי הנכם מוסרים לציבור רוכשי הדירות מידע שגוי ומטעה לפיו אישור האכלוס ( טופס 4 ) צפוי כביכול להתקבל עד ליום 30 בנובמבר .2023 כפי שהנכם יודעים היטב, הוועדה המקומית לא תנפיק אישור לאכלוס כל עוד לא תושלם בנייתו של גשר 'הרלינג' אשר למרבה הצער הקמתו מתעכבת. כזכור, היתר הבנייה ניתן תחת התחייבותכם המפורשת וכנגד הצהרתכם כי השכונה לא תאוכלס עד להשלמת בניית הגשר", כתב ראש העיר במכתבו. 

"הובהר לכם היטב על ידי ועל ידי יו"ר ועדת המשנה לתו"ב הרב זייברט במספר רב של הזדמנויות, כי העירייה תעמוד על כך בנחישות שהשכונה לא תאוכלס בטרם תתאפשר לה נגישות תחבורתית ראויה. אשר על כן, הנכם חוזרים ומוזהרים שלא להוליך את הרוכשים שולל. עליכם להבהיר להם את מצב הדברים לאשורו, היינו כי האכלוס תלוי במועד השלמת הקמתו (הבלתי ידוע בשלב זה) של גשר הרלינג. אחרת, תהיו אחראים בלעדיים לכל הפסד שייגרם לעירייה, להם ולכל צד שלישי אחר, מלבד עוגמת הנפש הרבה".

גולדקנופף: "פועל במגוון מישורים לקידום מהיר של בניית הגשר" 

במכתב ששלח בשבוע שעבר שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, לחברת " אשטרום ", שגם לה פרויקט בשכונה, הוא כותב כי הבעיה התקציבית הנוגעת להקמת הגשר טרם נפתרה. השר כתב כי "קיבל את פניותיכם יחד עם פניות נוספות בנושא 'גשר הרלינג' הנדרש ומעכב את מתן טופס 4 לתושבי השכונה עי ידי עיריית בני ברק. אני פועל רבות ובמגוון מישורים לשם קידום מהיר של בניית הגשר האמור וזאת מיד עם כניסתי לכהן כשר הבינוי והשיכון. בניית גשר הרלינג צפויה לעלות למעלה ממיליארד שקל וממתינים כעת לקבלת אומדן עלויות מדויק ואחר כך למציאת המקור התקציבי הגבוה הנדרש לשם הקמת הגשר". המכתב פורסם לראשונה באתר הכלכלה החרדי "ביזנעס". 

חברת " אשטרום " בונה במקום 219 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, ועל פי הערכות, הפרויקט צפוי להידחות ביותר משנה. הוא כולל 5 בניינים, בשילוב של כ-500 מ"ר מוסדות ציבור וחזית מסחרית של כ-900 מ"ר. חברת אביסרור בונה במקום 8 בניינים בני 7 קומות, בהם דירות 3-5 חדרים, הנמצאות כעת בשלבי שיווק.

את גשר הרלינג בונה קבוצת גדיש, שנבחרה לתכנון וניהול הביצוע של הפרויקט על ידי משרד הבינוי והשיכון , והוא נועד לחבר בין דרך אם המושבות לרחוב הלח"י בני ברק, מעל מסילות הרכבת, ולהנגיש את שכונת מגורים איילת השחר, שצפויה להכיל 2,100 יחידות דיור וכן אזור תעסוקה, שטחי מסחר והייטק. "הפרויקט כולל יציקות של כלונסאות, בניית קירות אקוסטיים. תהליך הבנייה מתוכנן ומתואם בצורה שלא תפריע לניהול חיים תקין בכבישים הסמוכים על מנת לא  להפר את השגרה", נכתב באתר החברה. בנייתו של הגשר צפויה להסתיים ביוני 2025.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "על פי התוכנית המאושרת (תמ״ל 1045) היתרי בנייה בחלק מהמגרשים מותנים בקירוי חלקי של מסילת הרכבת. למיטב ידיעתנו, העירייה איפשרה ליזמים שביקשו היתר להתקדם תוך שהיא מעבירה את התנאי לשלב האכלוס, אלא שעד כה לא הושגו הסכמות עם הרכבת. הנושא הוצג לשרי התחבורה והשיכון הבוחנים מוצא".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אשטרוםעודד שריקיארזי הנגב ייזום ובנייהבני ברקגדישמשרד השיכון והבינויחרדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...