סך חובותיה של רום כנרת כ-137 מלש"ח; 69 מתוכם לחברת המימון "בונוס"

עוד ברשימת הנושים המובטחים - חברת המימון החוץ בנקאי "קרדיטו" שלה חבה החברה 17 מלש"ח, קוואן פתרונות מימון (8.5 מלש"ח) ומנורה מבטחים (6 מלש"ח). כ-55 מיליוני שקלים נוספים חבה החברה בבעלות אילן ששון לספקים ורוכשי דירות. עובדים ורוכשי דירות דורשים מינוי נאמן לחברה, הדיון היום בשעה 12:00 בביהמ"ש המחוזי ת"א

שיתוף הכתבה
בית המשפט המחוזי בתל אביב (שאטרסטוק)בית המשפט המחוזי בתל אביב (שאטרסטוק)

סך חובותיה של חברת "רום כנרת נכסים והשקעות" שבבעלות היזם אילן ששון, והחברות הקשורות בה, עומד על 137 מיליון שקלים. 101 מיליונים מתוכם לנושים מובטחים, כאשר בחוב הגדול ביותר מחזיקה חברת האשראי החוץ בנקאי בונוס , שלה חבה החברה כ-69 מיליון שקלים כנגד משכון. כך עולה מבקשה לעיכוב הליכים שהגישה אתמול (ב') החברה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת בעקבות בקשה לפירוק שהוגשה יום קודם לכן על ידי כמה מעובדי החברה, ובקשה לאיסור דיספוזיציה שהוגשה על ידי נציגות רוכשים באחד ממיזמיה. היום בשעה 12:00 צפוי להתקיים הדיון בבקשות השונות בפני השופטת נועה גרוסמן.

עוד ברשימת הנושים המובטחים, על פי הבקשה, חברת האשראי החוץ בנקאי "קרדיטו" המחזיקה בחוב של 17 מיליון שקלים כנגד משכון מקרקעין בפרויקט "סי טאוור 4" בבת ים. בחוב של 8.5 מיליוני שקלים מחזיקה "קוואן פתרונות מימון בע"מ", כנגד משכון 4 דירות. חוב נוסף ע"ס 6 מיליון שקלים קיים כלפי חברת מנורה מבטחים, ובנק מזרחי טפחות מלווה את פרוייקט ההתחדשות "המעורר 7" בגבעתיים והנפיק ערבויות חוק מכר לקונים ולבעלי הקרקע.

בין הנושים שאינם מובטחים, חבה החברה לעובדיה על פי הנאמר בבקשה סכום של כ-300 אלף שקלים,  23 מיליוני שקלים ללקוחות שביקשו לבטל רכישת דירות במיזמי החברה, וכ-30 מיליוני שקלים ל"ספקים וקבלנים שונים".

"צירוף נסיבות שלא היו בשליטת החברה"

בפנייתה לבית המשפט, שנעשתה באמצעות משרד גיל הירשמן ושות ', מבקשת החברה "ליתן צו לעיכוב הליכים למשך תקופה של 90 יום, לפיו בתקופת עיכוב ההליכים לא ייפרעו חובות העבר של החברה, יוקפאו כל ההליכים נגדה ויבוטלו כל העיקולים". בתקופה זו על פי הבקשה תפעל החברה לממש חלק מנכסיה באופן שיאפשר את השבת כלל החובות במלואם. את קשייה מסבירה החברה ב"צירוף נסיבות שלא היו בשליטת החברה והביאו להרעה תזרימית במצבה ולקשיי נזילות, באופן שבו בסופו של יום, לא נותר לה מנוס מלבד הגשת בקשה זו".

בבקשתה ציינה החברה שלושה גורמים לקשייה. הראשון הוא "השלכות הירידה בפעילות ענף ההיי-טק", כאשר לטענתה "מסוף שנת 2022 חלה ירידה הדרגתית בפעילות ענף ההיי-טק בישראל, אשר מצוי בימים אלו בשלב שלא היה כמותו שנים רבות", ואשר הביא לפינוי שטחי משרדים בהם מחזיקה החברה.

גורם שני לקשייה הוא ה"קיפאון בענף הנדל"ן ועליית מחירי הריבית", כאשר לדבריה ב-8 החודשים האחרונים מכרה 5 זכויות קרקע לדירות לעומת 50 בתקופה המקבילה אשתקד, וגורם שלישי הוא "קשיים בנטילת מימון נוסף".

בבקשתה מפרטת החברה את נכסיה, אשר על פי הנטען הוערכו בשווי של כ-110 מיליוני שקלים בשנת 2020. ביניהם: מיזם בי טאוורס ברחוב יוספטל 80, בת ים - "קומפלקס ענק המשלב מגורים עם מרכז מסחרי, מגדל משרדים ומרפאות בהיקף 130 אלף מ"ר", השוכן על מגרש של 5.2 דונם ונמצא בהליכי בנייה. על פי הנטען בבקשה, "בימים האחרונים פנו לחברה מס' חברות בורסאיות אשר הביעו עניין בפרויקט וברכישתו, ובמיוחד לאחר התחלת פעילות הרכבת הקלה".

עוד מחזיקה החברה בפרוייקט "סי טאוורס " ובו חמישה מגדלי מגורים, אשר נמכרו תחת הכותרת של קבוצת רכישה (יצויין כי משרד השיכון מצא כי החברה פעלה בפרויקט כיזם דה-פקטו וקנס אותה בשל כך),פרויקט המשרדים "בתים בצבעים" המתפרס על שטח כולל של 23 אלף מ"ר בחמישה מבנים בערים ת"א ור"ג. על פי הבקשה "הכנסתה החודשית נטו של החברה מסתכמת ב-200 אלף מ"ר בפרויקטים אלה". בנוסף מבצעת החברה מיזם תמ"א 38 בגבעתיים.

"על בית המשפט להוריד את מנהלי החברה מההגה"

בעקבות הגשת הבקשה לעיכוב הליכים, עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא אשר הגישו יום קודם לכן בקשה לפירוק החברה בשם חלק מהעובדים ורוכשי הדירות, פרסמו הודעה בה ביקרו את התנהלותה:

"לא במפתיע, הודיעה היום (אתמול, נ"ב) חברת רום כנרת לבית המשפט על רצונה להיכנס לעיכוב הליכים, במסגרת תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הדבר צורם במיוחד, לאחר שרק אתמול, התייחסה החברה בזלזול לתביעת העובדים לפרק אותה, הכחישה כל בעיה כלכלית, וייחסה את המהלך למסע נקמה של עובד לשעבר. יום לאחר מכן, החברה מדווחת לבית המשפט על בור חובות אדיר בסך 137 מיליון שקלים".

עוד אמרו השניים כי יתנגדו בכל תוקף לבקשת החברה: "תיקון 4 לחוק חדלות פירעון נותן פתח לחברה ליהנות מהגנה מפני נושים, תוך שהיא ממשיכה לנהל את החברה, באמצעות הנהלתה הקיימת, להבראה. התיקון גם לא מאפשר לעובדים לקבל את שכרם וזכויותיהם הסוציאליות שנפגעו, מהמוסד לביטוח לאומי.

"החברה מבקשת להמשיך ולהתנהל באמצעות הנהלתה הקיימת. לא יקום ולא יהיה. כאשר מדובר בחברה שהונתה נושים ורוכשים, על בית המשפט לנהוג באחריות, להוריד את מנהליה מההגה, ולמנות נאמן מטעם בית משפט".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רום כנרתחדלות פירעוןבונוסרום כנרת נכסים והשקעותאוריאל זעיראאילן ששוןקרדיטוגיא סרוסי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...