אלף חניות על הר הצופים: חניון של 5 קומות ייפתח מחר על ציר הרכבת הקלה בירושלים

חניון "חנה וסע", בשטח של 26 אלף מ"ר, ייפתח לתקופת הרצה בצומת גבעת המבתר-הגבעה הצרפתית הצמוד לכביש 1, וישרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו

שיתוף הכתבה
החניון החדש בירושלים. צילום: שי שחר החניון החדש בירושלים. צילום: שי שחר

חניון "חנה וסע" חדש בצפון ירושלים ועל ציר הקו האדום של הרכבת הקלה בבירה, עם כאלף מקומות חניה, ייפתח מחר (ב') לציבור הרחב לתקופת הרצה. החניון החדש ממוקם בחלקו המערבי של הר הצופים, על צלע ההר, בנקודה מרכזית בצפון ירושלים - צומת גבעת המבתר-הגבעה הצרפתית, בצמוד לכביש 1. מדובר בחניון בן חמש קומות, בשטח של כ- 26 אלף מ"ר. הוא בנוי בצורת חצי גורן הפונה לכיוון עמק הארזים. 

החניון, אשר הוקם באמצעות חברת מוריה לפיתוח ירושלים, הזרוע העירונית המבצעת את מיזמי התשתית והתחבורה עבור עיריית ירושלים, נפתח לתקופת הרצה ומשרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו. החניון החדש מאפשר למגיעים מחוץ לעיר, להחנות את רכביהם בקלות ובנוחות ולהמשיך ליעדם בנסיעה ברכבת הקלה בזמן קצר וללא פקקים. החניון ישרת גם את הנוסעים העתידיים ביתר קווי הרכבת הקלה הנסללים בימים אלו.

חניון נחל צופים הינו חלק ממספר חניוני "חנה וסע" שכבר קיימים וכאלה הנמצאים בתהליכי תכנון וביצוע ברחבי העיר. כלל החניונים העתידיים יוסיפו כ-7,500 מקומות חנייה חדשים לטובת תושבי ירושלים והבאים בשעריה. "חנה וסע" נחל צופים מתווסף גם לחניון הוותיק בהר הרצל, הפועל בצידו השני של קו הרכבת האדום בדרום העיר. 

צילום: שי שחר צילום: שי שחר

על מפלסו העליון של בחניון הפונה אל הרחוב ואל תחנת הרכבת הקלה, הוצבו ספסלים להנאת התושבים והנוסעים שיוכלו לעצור ולצפות אל עבר הנוף לכיוון נחל צופים, שכונת רמת שלמה, שכונת רמת אשכול ושכונת גבעת המבתר עד עמק הארזים. החניון מתחבר לשביל האופניים העובר בעמק הארזים ומתחבר לכל הפארקים לאורך העמק המשתרע בין החניון למתחם ספורט. בעמק ישנן עשרות פינות ישיבה כך שרוכבות ורוכבי האופניים ומשפחות המבלות בטבע, יוכלו להחנות את רכביהם בחניון וליהנות גם מרכיבה וטיול לאורך השבילים הייעודיים.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "חניון נחל צופים החדש הוא חלק מתפיסת התחבורה המשולבת שאני מקדמת, המבוססת על חיבוריות וקישוריות. במרכזה של רשת התחבורה עתידית יעמדו מערכות להסעת המונים, כמו רכבת קלה או כבדה או מערכת אוטובוסים מהירה (O BRT) אל תחנת הרכבת הקרובה אליו יגיע הנוסע בכל דרך המתאימה לו, באופניים, ברגל, או ברכבו הפרטי, שאותו הוא יוכל להשאיר בחניון 'חנה וסע' מודרני ומקורה". 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "פתיחת חניון נחל צופים להרצה היא בשורה של ממש לתושבים ולמבקרים בעיר. החניון מאפשר חניה קלה ונוחה למגיעים מחוץ לעיר, וחיבור לרכבת הקלה לנסיעה קצרה וללא פקקים. נמשיך לפעול ליצירת פתרונות תחבורתיים חכמים וירוקים לתושבי העיר, שיהיו נגישים, מהירים, יעילים ובטוחים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוריה חברה לפיתוח ירושליםמירי רגבהרכבת הקלהירושליםהר הצופיםמוריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...