הכנסות צפויות של 411 מיליון שקל: YBOX רכשה 3 דונם בפלורנטין

המוכרים של הקרקע בשכונה הדרום תל אביבית הם האחים סבירסקי וחברת ליז ניהול, ו-YBOX רכשה את הקרקע - שמיועדת ל-250 דירות ולמסחר - תמורת 54% מהתקבולים. על פי הערכות החברה, עלות הפרויקט נאמדת בכ-300 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל YBOX יוסי תורג'מן (YBOX) מנכ"ל YBOX יוסי תורג'מן (YBOX)

YBOX רכשה 3 דונם ברחוב גבולות בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב, המיועדים למסחר ול-250 יחידות דיור תמורת 54% מהתקבולים. המוכרים הם האחים סבירסקי וחברת ליז ניהול. זכויות הבנייה העיקריות המוקנות למקרקעין בהתאם לתוכניות החלות במועד זה נאמדות בכ-15,500 מ"ר למגורים וכ-1,030 מ"ר למסחר שיוקמו וישווקו על ידי YBOX.

מדובר בקרקע הסמוכה למיקום שבו החברה בונה את פרויקט מגדלי גת רימון 2. להערכת החברה, עלות הפרויקט נאמדת בסכום של כ-300 מיליון שקל, וההכנסות הצפויות לחברה נאמדות בכ-411 מיליון שקל.

על גבי המקרקעין בנוי כיום מבנה תעשייה בן 3 קומות וגלריה, מעל מרתף בשטח של כ-547 מ"ר, שחלקם משמש כחניון. נכון למועד זה המקרקעין בשכירות בשוק החופשי ולדיירים מוגנים. האחים סבירסקי וליז ניהול יהיו זכאים לדמי השכירות גם לאחר החתימה על ההסכם. המוכרים ימכרו ל-YBOX את מלוא זכויות הבעלות במקרקעין בתמורה כאמור לשיעור של 54% מסך התקבולים בפרויקט, אשר תשולם בהתאם לקצב המכירות ולאחר קבלת התקבולים בחשבונות הפרויקט.

עם זאת, ביחס לזכויות בנייה נוספות (במקרה שתאושרנה) מעבר לזכויות הבנייה הנוכחיות, יהיו זכאים המוכרים לשיעור של 50% מתקבולי הפרויקט. בהתאם להוראות ההסכם, סך של עד כ 140 מיליון ש"ח (בתוספת מע"מ) יועמד למוכרים על ידי YBOX כמקדמות על חשבון התמורה, מתוכו סך של כ-70 מיליון ש"ח (בתוספת מע"מ) יועמד באמצעות הסבת הלוואה שנטלו המוכרים לטובת רכישת המקרקעין לידי YBOX מימון המקדמות יבוצע כנגד שעבוד המקרקעין.

בשבוע שעבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב המליצה על הפקדת תוכניות המגדילות משמעותית את זכויות הבנייה במתחמים בבית רומנו שבהם פועלת חברת YBOX, זאת בעקבות הסיכום אליו הגיעה העירייה עם החברה על העברת הבעלות ב"בית רומנו" ההיסטורי לידי עיריית תל אביב והפיכתו למבנה ציבורי, וסיכום כי היזמים יפוצו במבנים אחרים. 

לדברי יוסי תורג'מן, מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן, "בהתאם לתקופה שעוברת על ענף הנדל"ן ובהתאם למדיניות החברה בשנה האחרונה, YBOX מקפידה להתמקד בפרויקטים של פינוי בינוי , קומבינציה, ופרויקט גבולות הוא אחד מהם. הפרויקט תוכנן ע"י האדריכל גידי בר אוריין, לפרויקט תב"ע קיימת ותכנון מוקדם שמאפשרים את הוצאת היתרים לתחילת ביצוע בתוך כשנה. הפרויקט מצטרף לפרויקטי דגל ש-YBOX כבר בנתה בשכונת פלורנטין: רביעיית פלורנטין, ICE, ו-ויטל, ולפרויקט מגדלי גת רימון שבביצוע". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זכויות בנייהYBOXפלורנטין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...